Onko Mazda hyvä ja luotettava auto? Kannattaako ostaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tarvisin pikkurahalla hyvän ja luotettavan auton, tahtoisin Peugeotin mutta nyt ois tarjolla myös Mazda. Kannattaako ostaa? Ja siis mä puhun jostain maks kolmentonnin hintaluokan autoista, köyhällä ei oo varaa parempaan.. mutta töissä pitäis päästä käymään.
Vai oisko joku muu merkki parempi? Mulla on nyt Citroen ja ikinä enää en semmoiseen rahojani upota.

Mazda on luotettava auto. Tyyppivikana ruostuminen joten kannattaa se tsempata huolellisesti. Itse ottaisin milloin tahansa eka Mazdan kuin jokun pösön. Mun mielipide. Mutta olen omistanut 3masukkaa, eikä valittamista yhdessäkään.

Mazda, siinä missä muutkin japanilaiset (Toyota, Suzuki, Honda, Mitsubishi, Nissan etunenässä) on perusluotettava merkki. Merkistä riippumatta käytetyn auton kohdalla merkittävin tekijä on entisen omistajan käyttö, eli se, miten hyvin hän on autoa pitänyt ja huoltanut. Toiset tuhoavat auton muutamassa kuukaudessa huonoon kuntoon, toisilla on 20 vuoden päästäkin uutta häpeämätön menopeli. Sellaista kuin "hyvä auto" tai "huono auto" ei siis käytännöstä juuri ole olemassa, vaikka tunteita herättävänä asiana usein näin väitetään ('kun mun auto hajos, niin se on ihan romu! vältä sitä merkkiä!!!')

Itse en arvosta yhtään näitä eurooppalaisia merkkejä, kuten jotain audeja mersuja bemareita volkkareita, mutta en niitäkään silti huonoiksi autoiksi sano.

Kysyjä ei maininnut edes mallia, puhumattakaan vuosimallista, kilometreistä tai huoltotiedoista - ne olisivat ne tärkeämmät pointit kuin itse merkki. Niitäkin on tosin aika turha foorumeilla puida. Kolmentonnin hintaluokka on toki sama mitä mopot maksavat uutena, mutta kyllä siihenkin toimivan pelin voi löytää, jos osaa. Apuna voi käyttää esim. Autotohtoria ym. asiantuntijoita.

Yhteistyössä