Voi kun olisikin asia noin, ettei kukaan itseään esittele lastentarhanopettajana, mutta mutta... Niitähän riittää, ja periaatteessa myös oikeus siihen on ikävä kyllä annettu. No, se siitä, näitä ammattinimikekiistoja riittää vaikka muille jakaa
mukavaa, että kuitenkin myönnät että koulutukset ovat erilaiset, kaikki eivät sitä uskalla myöntää.
AP:lle vielä jatkan, että kyllä, KM-koulutus on tavallaan ylikoulutettu lton työhön, mutta koska se ei sisällä ammatillisia opintoja, et voi toimia lastentarhanopettajana. SAma asia kuin luokanopettajan koulutuksessa, voit kyllä olla kasvatustieteen maisteri, mutta jos et ole suorittanut monialaisia opintoja, eli opetettavia aineita, et voi toimia luokanopettajana. Vielä vastaan kysymykseesi, että kyllä, voit suorittaa ensin KM-tutkinnon, ja sitten tehdä ammatilliset opinnot päälle, mutta en usko, että niitä voi suorittaa Turussa. Jos voisi, sittenhän olisi sama siirtää koko lto-koulutus Raumalta Turkuun.. Itse olen myös joutunut muuttamaan paikkakunnalta toiselle opiskelujen takia, kuten joutuu suurin osa ihmisistä. Mikä siinä muuttamisessa olisi niin kamalaa? Ja eikö Rauman ja Turun välimatka ole kuitenkin ihan kohtuullinen? Itse asuin opiskeluajan lähes 200 kmn päässä sieltä, missä olisin ensisijaisesti halunnut asua...