onko mahdollista olla raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toiveajattelua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toiveajattelua

Vieras
Vaikka kp 24 vuoti vähän veristä ja siitä lähtien tullut runsasta rusehtavaa valkovuotoa. Ja nyt tänään kp 28 taas vähän veristä tihkuvuotoa. Kaikki testit sekä ovulaatio että raskaus näyttäneet negaa. Huomenna tosin vasta kuukautisten pitäisi alkaa... Mutta voisiko olla toivoa olla raskaana?

Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
jos kerran testit on negaa ja vähän jo tuhruttaa niin näyttäs olevan menkat tulossa... valitettavasti.

näyttäskö raskaustesti positiivista jo ennenkuin kuukautisten pitäisi oikeasti alkaa? Oon käsittänyt että näyttää positiivista aikasintaan sinä päivänä kun kuukautisten pitäisi alkaa ja tuolloinkin vain herkimmät testit.

Mulla näytti kaikkein herkimmätkin testit vain haaleeta haamu plussaa vasta kun menkat oli ollu 5 päivää myöhässä. Ja näin siis molemmissa raskauksissa, eli ei kannata liian aikasin testailla.

Tuo ohje testata kuukautisten oletettuna alkamispäivänä on yleispätevä ohje. Mutta oikeastihan raskaus voidaan pongata tiettynä päivänä ovulaatiosta laskettuna.
Jos tiedät ovulaatiopäiväsi, niin herkillä testillä dpo 10 (eli days past ovulation) plussan voi pongata. (Joku kertoo tehneensä sen aikaisemminkin) Mutta toisaalta taas jollakulla kestää hcg:n erittyminen kauemmin ja testi näyttää plussaa vasta dpo 14 tai myöhemmin. Eli ei oo olemassa tyhjentävää vastausta. Voit olla raskaana tai voipi olla ettet ole.

Tuleeko sinulle tuhruja normaalisti?

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Tuleeko sinulle tuhruja normaalisti?

Ei. Sepä se tässä kummastuttaakin.
Netistä oon googlettanut asiaa ja tuo eka tuhruttelu alkoi 9 päivää ovulaatiosta (varma sellainen, koska testin tein) eli joidenkin lähteiden mukaan voisi olla kiinnittymisvuotoa, mutta mutta... onko se ihan huuhaata!?