Onko mahdollista, että puolison tai ystävän sosiaalinen asema vaikuttaa siihen toiseenkin?

En sanonut että kavereita ei tarvitse lainkaan, ja jokainen tietysti itse määrittää kuinka paljon on hyvä, mutta itsepä ihmettelit miksi ennen tosi sosiaaliset tyypit ei enää olekaan niin sosiaalisia kun ovat sitoutuneet. Siitä siinä on usein kyse, se kaveriaika useimmilla vähentyy aika merkittävästi. Toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Itse ainakin teen noita arkisia juttuja kuten lenkkeilyä mieluiten yksin tai just puolison kanssa. Tuollainen "suosittu ja epäsuosittu" ajattelu on vaan niin yläastemeininkiä että ihmetyttää että aikuinen ihminen edes ajattelee noilla termeillä
Kommentoin vielä, että ei mulla kaverit etääntyneet kun seurustelin. Ehkä vähän vähentyi kaveritapaamiset, mutta eihän niitä välejä tarvitse automaattisesti kuihduttaa.
Vaikka mun mies on elämäni tärkein ihminen, niin yhdenkään miehen takia en kaverisuhdetta näivettäisi. Ehkä kalenterissa on vaan vähän täydempää, kun pitää nähdä miesystävää ja kavereita.
 
vierailija
Kyllä vaikuttaa ainakin silloin jos puoliso työskentelee tehtävissä, joissa paljon edustustyötä ja avecin on oltava mukana. Automaattisesti saat tietyn sosiaalisen aseman.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Kyllä vaikuttaa ainakin silloin jos puoliso työskentelee tehtävissä, joissa paljon edustustyötä ja avecin on oltava mukana. Automaattisesti saat tietyn sosiaalisen aseman.
Juu. Mutta tiedän joitakin menestyjämiesten vähemmän menestyneitä puolisoita. Jollain lailla heissä näkyy jokin sellaisen "tason" pakonomainen hakeminen.
Kun mies pyörii erilaisissa piireissä kuin pieruverkkarivaimo, ei se ole aina helppoa.
Vaikkei sitä miestä harmittaisi, että ovat erilaisista piireistä. Se on miehen puolelta tosi rakkautta, mutta ne naiset pingottaa silti. :)
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Juu. Mutta tiedän joitakin menestyjämiesten vähemmän menestyneitä puolisoita. Jollain lailla heissä näkyy jokin sellaisen "tason" pakonomainen hakeminen.
Kun mies pyörii erilaisissa piireissä kuin pieruverkkarivaimo, ei se ole aina helppoa.
Vaikkei sitä miestä harmittaisi, että ovat erilaisista piireistä. Se on miehen puolelta tosi rakkautta, mutta ne naiset pingottaa silti.
Olen kuullut, että näitä pieruverkkari tyyppejä kutsutaan työläisnaisiksi ja miehiksi. Vahingonlaukausvaimoja, jotka ovat tulleet yhden yön jälkeen raskaaksi ja päätyneet sitten avioliittoon. Sitten on vielä ryhmä onnenonkijat ja siivestäjät, jotka ovat onnistuneet iskemään kultasuoneen.
Kieltämättä ovat kuin mato koukussa avec-roolissaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä