Onko mahdollista et korvatulehdus uusiutuu HETI antib.jälk.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Vajaa 2vkoa sitten todettiin korvatulehdus, sai amoxin-kuurin. yskä loppui melkein kokonaan mutta nyt taas yskii välillä pahankuuloisesti, varsinkin itkiessä alkaa yskittää. "räplää" korvaansa, eilen illalla huomasin. ikää lapsella alle vuosi. yöllä heräili useammin kuin ennen. voiko tosiaan olla niin että tulehdus ei parantunutkaan?

Kyllä se on ihan mahdollista. Korvatulehduksen on voinut aiheuttaa bakteeri joka on ollut vastustuskykyinen saamallenne antibiootille. Jos lääke on oikea, alkaa kipu ja särky taittumaan viimestään 2 pvän päästä kuurin aloittamisesta. Jos tilanne on tuo, suosittelen uudelleen korvalääkärissä käymistä.

On ihan mahdollista, jopa todennäköistä. Oireet ovat varmaankin antibiootilla lieventyneet mutta tulehdus jatkunut. Kun lääkkeet loppu, oireet taas voimistuvat. Menkäähän lääkäriin tsekkaamaan asia.

Alkuperäinen kirjoittaja Tinna:
Kyllä se on ihan mahdollista. Korvatulehduksen on voinut aiheuttaa bakteeri joka on ollut vastustuskykyinen saamallenne antibiootille. Jos lääke on oikea, alkaa kipu ja särky taittumaan viimestään 2 pvän päästä kuurin aloittamisesta. Jos tilanne on tuo, suosittelen uudelleen korvalääkärissä käymistä.

Itse asiassa kipu alkaa laantua muutenkin 2-3 vrk sisällä. Lääkkeet tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:

No miten tämä liittyi tähän asiaan? Pitikö vaan päästä kommentoimaan? Vastasin vain Ap:n kysymykseen, en sinulle.

Meillä oli 7 korvatulehdusta peräkkäin. Kertaakaan ei keritty jälkitarkastukseen. Eli todellakin voi olla mahdollista. Ja just nuo A:lla alkavat lääkkeet ei tehonu.

No miten tämä liittyi tähän asiaan? Pitikö vaan päästä kommentoimaan? Vastasin vain Ap:n kysymykseen, en sinulle.

Itse asiassa liittyy aika tavalla, jos mietit asian loppuun saakka.

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
pyydä Clavurion -kuuri. amoxilliinit ei enää tehoa nykypöpöihin. muutoinkin antibiooteilla on vaikeaa taistella nykyään.

Yllättäen sulfa tuntuu tehoavan suht hyvin.

itse olen sille allerginen niin tod näk joku lapsistanikin on. ei olla siksi kokeiltu. oireet oli lapsena pahoja tuosta allergiasta...

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
itse olen sille allerginen niin tod näk joku lapsistanikin on. ei olla siksi kokeiltu. oireet oli lapsena pahoja tuosta allergiasta...

Joo, ei kannata riskeerata. Wanha V-Penkin toimii moneen.

Menettekö te lääkärille ja tilaatte sieltä jonkun antibiootin ja lääkäri sitten kirjoittaa siitä reseptin? Noinko se nykyään toimii? Sen kuvan näistä vastauksista saa, kun suositellaan jotain tiettyä antibioottia. Mun lapset ei ole tarvinneet antibiootteja yli 10 vuoteen, joten en nykykäytännöstä tiedä. 7-vuotias kuopus ei ole koskaan tarvinnut kuureja. Korvakivut ovat parantuneet omia aikojaan.

Yhteistyössä