Onko mahdol. saada KAKSOSET, jos suvussa ei ole ennen ollut kaksosia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitkä mahikset?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
on mahdollista. taipumus saada erimunaiset kaksoset on kylläkin jonkin verran periytyvää äidin puolelta, mutta taipumus saada identtiset kaksoset ei ole periytyvää. näin meillä lukion bilsan tunnilla opetettiin.

Kiitos, olinpa hölmö. :)
Jos näin käy jossain kierrossa, että kaksi munasolua irtoaa samaan aikaan, voiko se näkyä jotenkin kuukautisissa (esim. runsaammat, kipua enemmän tms.)??

Kaksoset olis varmaan juu ihanat, mutta työmäärä olis niin suunnaton että mua ainakin pelottais miten siitä selviää. Se "kiiltokuva"ajatus kaksosten ihanuudesta on yleensä lapsettomien päässä uskomaton.. Ei millään pahalla.

Itselläni on kaksi pientä lasta ja en tiedä mitä tekisin jos kaksoset nyt päättäisi ilmoitella tulostaan.. Huhhuh. Joskus toki olis EHKÄ ihan kiva ajatus kaksoset saada, mutta todella aikaisintaan monenmonenmonen vuoden päästä.. Onneksi tämä kuitenkin on asia jota ei voi päättää eikä suunnitella.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos näin käy jossain kierrossa, että kaksi munasolua irtoaa samaan aikaan, voiko se näkyä jotenkin kuukautisissa (esim. runsaammat, kipua enemmän tms.)??

En oo huomannut. Multa irtoaa useinkin kaksi munasolua kerrallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei kai se näy. Se kohdun limakalvohan on kuitenkin se, mikä määrää kuukautisvuodon määrän.

Mä en ole lapseton. Meillä ei ole suvussa kaksosia kummankaan puolelta, mutta mulla on erikoinen tunne ollut "aina", että saan joskus kaksospojat. Mistäköhän tämäkin tunne sitten tulee???

Yhteistyössä