Onko liikaa lahjoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Aapee"

Vieras
8 v tyttö saa

Teksta Puppy pinkki robottikoira
Lego friends laivan
Sylvanian families Pyökkimetsän talon (2krs talo jossa valot)
Siihen vähän kalustetta ja pihalle grillijuhlat
SingStar-mikit ja 2 levyä
Monster high nuken
Monster high väritettävän laukun
Lautapelin (ehkä Blokus)
Top model-värityskirjan
Koiranpentu-aiheisen palapelin
Uuden Risto Räppääjä-kirjan
Jonkun muun lasten kirjan (luultavasti Sinttu-kirjan tai Ellan)
Cheekin levyn
Jonkun lasten dvd:n
Suklaata ja marmelaadia
Säärystimet, pipon ja lapaset samoja sävyjä
Yöpaidan

Tässä on siis kaikki, myös mummojen, kummien ym. lahjat.

Minusta on liikaa, aika kamalastikin liikaa, mutta tämähän on vain minun mielipiteeni. Meillä 5v poika saa meiltä kolme pakettia, mummoloista tullenee yht 2-3 ja kummeilta yht 2. Kallein paketti on suuresti toivottu legon chima linna, lisäksi saa meiltä satukirjan ja minisukset.

[QUOTE="ghj";29273337]Ei. Mitä jos vastaisin kyllä; ottaisitko todella jotain pois :D[/QUOTE]

En tiedä :)

Meidän ostamaa ei ole noista kuin Sylvaniat ja SingStarit ja Risto Räppääjä.

Mummot ostaa noi 2 ekaa ja toinen kutoo lisäksi ja toinen ostaa yöpaidan. Ja namit. Yhdeltä kummipariskunnalta on Monster High:t ja toiselta lautapeli. Yhdeltä nuorelta kunnilta on tuo Cheekin levy. Muut on mun ja miehen sisaruksilta ja mun aika vanhoilta tädeiltä, jotka ostaa jotain tyyliin kirja, palapeli tms.

Jokainen tyylillään.Itse uskon että lapsi osaa arvostaa niitä tavaroita enemmän jos niitä ei kaadeta eteen kauheeta lastia kerralla. Meillä molemmat lapset saavat 1-2 pakettia vanhemmilta, yhden isovanhemmilta, yhden toisilta isovanhemmilta, yhden kummeilta. Suklaata ym en edes laita pakettiin koska sitä nyt voi joulupöydässä olla muutenkin.
Yleensä pari lelua, pari kirjaa/tehtäväkirjaa ja pehmopaketti.

Minusta on liikaa, aika kamalastikin liikaa, mutta tämähän on vain minun mielipiteeni. Meillä 5v poika saa meiltä kolme pakettia, mummoloista tullenee yht 2-3 ja kummeilta yht 2. Kallein paketti on suuresti toivottu legon chima linna, lisäksi saa meiltä satukirjan ja minisukset.

Meiltä on myös 3 pakettia.

Noilla legoilla, sylvanioilla ym. leikitään todellakin paljon. Ja Monster High-nukeillakin.

No ei kai ole liikaa. Meillä saavat meiltä vanhemmilta vähemmän (ehkä n. 5 lahjaa meiltä, 2- ja 4-vuotiaat), mutta kun isovanhemmat ja kummitkin ostaa, niin kertyyhän niistä :) Ymmärrän toki, että vanhemmalle lapselle ehkä ostaa herkemmin enemmän. Tuntuu, että näin pienille riittää vielä vähän vähemmän.

[QUOTE="...";29273404]Jokainen tyylillään.Itse uskon että lapsi osaa arvostaa niitä tavaroita enemmän jos niitä ei kaadeta eteen kauheeta lastia kerralla. Meillä molemmat lapset saavat 1-2 pakettia vanhemmilta, yhden isovanhemmilta, yhden toisilta isovanhemmilta, yhden kummeilta. Suklaata ym en edes laita pakettiin koska sitä nyt voi joulupöydässä olla muutenkin.
Yleensä pari lelua, pari kirjaa/tehtäväkirjaa ja pehmopaketti.[/QUOTE]

On aiempinakin vuosina saanut suht yhtä paljon, kaikilla on leikitty, palapelit tehty, kirjat luettu, peleillä pelattu jne. Kaikki on jaksettu avata. Arvostettu jokaista lahjaa, vaikka aattona epäilen että koira saa sen suurimman huomion ja ehkä laulaa karaokea :)

[QUOTE="vieraana";29273438]No ei kai ole liikaa. Meillä saavat meiltä vanhemmilta vähemmän (ehkä n. 5 lahjaa meiltä, 2- ja 4-vuotiaat), mutta kun isovanhemmat ja kummitkin ostaa, niin kertyyhän niistä :) Ymmärrän toki, että vanhemmalle lapselle ehkä ostaa herkemmin enemmän. Tuntuu, että näin pienille riittää vielä vähän vähemmän.[/QUOTE]

Mä epäilen että kun ollaan teini-iässä, niin onkin vaikeampaa ostaa kun ei enää voi ostaa leluja :). Mutta tytölle voi silloinkin ostaa vaikka vaatetta, koruja, meikkejä, kirjoja, musaa ym. Ja varmaan silloin päätoive on joku tekniikkavempele, joka on sitten satasia. Mutta silloin on jo niin iso, että jos saa kalliin tekniikkavempeleen, ymmärtää, että paketteja on vähemmän. Nyt uskotaan vielä pukkiin.

[QUOTE="aapee";29273474]Mä epäilen että kun ollaan teini-iässä, niin onkin vaikeampaa ostaa kun ei enää voi ostaa leluja :). Mutta tytölle voi silloinkin ostaa vaikka vaatetta, koruja, meikkejä, kirjoja, musaa ym. Ja varmaan silloin päätoive on joku tekniikkavempele, joka on sitten satasia. Mutta silloin on jo niin iso, että jos saa kalliin tekniikkavempeleen, ymmärtää, että paketteja on vähemmän. Nyt uskotaan vielä pukkiin.[/QUOTE]

Ei muuten ole yhtään vaikeampaa teinille ostaa paaaaljon lahjoja. Ihan hemmetin helppoa saada aikaan vaikka vuori. Ja ihan kunnon lahjoja, ei mitään käyttämättömäksi jäävää krääsää :) T: Yks joka yrittää jo rajoittaa itseään...

[QUOTE="Sirkkeli";29273542]Ei muuten ole yhtään vaikeampaa teinille ostaa paaaaljon lahjoja. Ihan hemmetin helppoa saada aikaan vaikka vuori. Ja ihan kunnon lahjoja, ei mitään käyttämättömäksi jäävää krääsää :) T: Yks joka yrittää jo rajoittaa itseään...[/QUOTE]

Ok :) mulle on vaan sanottu, että teinille on niin vaikea keksiä mitään kivaa lahjaa, että leluja on kivempi ostaa ja miettiä :)

Tuollaisesta listasta tulee niin materialistinen ja huomionhakuinen kuva. Mun mielestä on kiva miettiä, mikä lahja ilahduttaisi lapsia. Lahjojen määrä ei ole ensimmäisenä mielessä.

[QUOTE="mii";29273584]Tuollaisesta listasta tulee niin materialistinen ja huomionhakuinen kuva. Mun mielestä on kiva miettiä, mikä lahja ilahduttaisi lapsia. Lahjojen määrä ei ole ensimmäisenä mielessä.[/QUOTE]

Nämä ilahduttaa. Hän leikkii eniten legoilla, Sylvanian families-jutuilla ja kaikenlaisilla barbeilla mihin lasken nämä monsteritkin. Tykkää pelata, laulaa, värittää, lukea...

Millainen lista ei ole materialistinen? Ja miten lista on huomionhakuinen?

[QUOTE="Sirkkeli";29273542]Ei muuten ole yhtään vaikeampaa teinille ostaa paaaaljon lahjoja. Ihan hemmetin helppoa saada aikaan vaikka vuori. Ja ihan kunnon lahjoja, ei mitään käyttämättömäksi jäävää krääsää :) T: Yks joka yrittää jo rajoittaa itseään...[/QUOTE]

No kerro sitten pian, mitä 14 v pojalle voi ostaa?

Alkuperäinen kirjoittaja En tiä;29273997:
No kerro sitten pian, mitä 14 v pojalle voi ostaa?

Leffalippuja, pleikkapelejä, vaatteita, kirjoja (esim, elämäkertoja kiinnostavista henkilöistä (Zlatan, joku rokkitähteä ym.), dvd-levyjä, hyvät miehekkäät pesuaineet, järjestelmäkamera, urheiluvälineitä, aikuisten tasoa olevan lautapelin...

[QUOTE="mii";29273584]Tuollaisesta listasta tulee niin materialistinen ja huomionhakuinen kuva. Mun mielestä on kiva miettiä, mikä lahja ilahduttaisi lapsia. Lahjojen määrä ei ole ensimmäisenä mielessä.[/QUOTE]

Tästä mä olen samaa mieltä. Jostain syystä meillä tytär 8v sanoi haluavansa vain kaksi lahjaa. Kunhan hän ne saa niin muuta ei tarvitse. Joten tottakai mä nuo toiveet halusin täyttää. Ja olen niin tyytyäväinen tänään itseeni kun jopati peräti löysin ne kaupasta. Tulin jo nyt hyvälle mielelle;))

Yhteistyössä