Onko liian usein jos kotiäiti käy viihteellä joka toinen viikonloppu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pirppe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pirppe

Vieras
koskee mua itseäni.
Tiedostan itsekin että keskimääräistä useammin näin kotiäidiksi kyllä käyn, mutta onko tuo suorastaan liikaa? Lapset on aina joka isiensä hoidossa kotona, tai joskus mummeilla.
Yhdessä miehen kanssa päästään kerran kuussa ja sen lisäksi mä käyn vielä sillä seuraavalla joka toisella viikonlopulla.
Miestä ei haittaa eikä valita, yleensä mun viihteellä oloa on nähdä kavereita paikalllisessa tai mennä kaverin luo saunomaan ja ehkä pubiin laulamaan karaokea ja pikkukännit suoraan sanottuna tulee otettua.
Lapsia olen valmis hoitamaan heti seuraavana päivän puolenpäivän jälkeen.
Muuten olen 24h kotiäiti.
Itselle vaan tulee välillä sellainen hävetyksen tunne että EI muutkaan näin usein :-(

No jos sulle tulee hävetyksentunne, niin eikö se kerro siitä että koet sen liian useaan tapahtuvaksi? Ja jos se siltä tuntuu niin eikö silloin kannattaisi käydä harvemmin?

Mulle tuo ois aivan liikaa...jollekulle muulle ehkä ei. Riippuu siitä, miltä itsestä tuntuu.

Onhan tuo aika paljon, mutta toisaalta kuulostaa ihanalle, että sinulla on kerran kuussa yhteistä aikaa miehen kanssa ja kerran kuussa kavereiden kanssa. Liiallista alkoholia pidän pahana. Mutta jos sen puoleen pysyt kohtuudessa, niin hyvä noin.

Mä oon kanssa sitä mieltä että toi on tosi usein. Eli sehän on joka toinen viikonloppu.

Mä oon jotenkin niin antanu itteni perheelle, että ei tulis mieleenkään joka toinen viikonloppu roikkua missään. Tosin ei edes kerran kuussa. Eika kerran kahdessa kuussa... Tai no, eihän mun lapset ole hoidossa ollu koskaan iltaisin/öisin =)

Onhan tuo usein. Olen kateellinen. :D Itse pääsen ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Se auttaa oikeesti jaksamaan taas kotona kun näkee kavereita. Ei mikään korvaa sitä.

Ihan miltä itsestä tuntuu. Mä en pidä pahana vaikka äiti kerran viikossa on poissa sen 8h lastensa luota ja vaikka joiski poissaollessaan sen 6 siideriä.

Enemmän tällainen äiti silti viettää aikaa lastensa kanssa kuin töissä käyvä :whistle:

Minä käyn keskimäärin jokatoinen viikonloppu.. Ja sillo YLEENSÄ ei puhuta mistään pikkukänneistä.. :P Ja se auttaa ainakin mua jaksaamaan kyhnyttää 24/7 ton vauvan kans taas seuraavat kaks viikkoa.. Lynkatkaa vain, ei kiinnosta! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nat...:
Minä käyn keskimäärin jokatoinen viikonloppu.. Ja sillo YLEENSÄ ei puhuta mistään pikkukänneistä.. :P Ja se auttaa ainakin mua jaksaamaan kyhnyttää 24/7 ton vauvan kans taas seuraavat kaks viikkoa.. Lynkatkaa vain, ei kiinnosta! :D

Mä en lynkkaa, ymmärrän täysin! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Ihan miltä itsestä tuntuu. Mä en pidä pahana vaikka äiti kerran viikossa on poissa sen 8h lastensa luota ja vaikka joiski poissaollessaan sen 6 siideriä.

Enemmän tällainen äiti silti viettää aikaa lastensa kanssa kuin töissä käyvä :whistle:

Näin!Ite oon käyny 1 kerran kuopuksen jälkeen viihteellä(1v9kk).Hyvä se on nollata välillä,jaksaa paremmin lasten kanssa arkea!

Mitäpä tuolla on väliä, eipä tuosta kellekään haittaa ole. Hyvä vaan että pääsee menemään. Taitaa täälläkin moni äippä tuomita ihan vaan sen takia ettei itse pääse lähtemään.

Noinkin. Toki toinen juttu mitä tuossa voi hetken miettiä on parisuhde. Jos tämän äidin mies on viikot töissä ja vapaata aikaa perheelle on vain viikonloput ja sitten vaimo noista viettää lauantai-illan aina baareissa kavereiden kanssa niin se syö jo sitä aikuisten keskeistä yhteistä aikaa sen illan ja yleensä varmaan pitää seuraavan päivän/aamupäivän äidin vähän poissa perheen touhuista.

Eli mitä mies sitten tykkää tästä systeemistä. Toki jos se on molemmille ok niin mikäs siinä. Usein vain valitetaan sitä ettei meinaa jäädä aikaa parisuhteelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Mitäpä tuolla on väliä, eipä tuosta kellekään haittaa ole. Hyvä vaan että pääsee menemään. Taitaa täälläkin moni äippä tuomita ihan vaan sen takia ettei itse pääse lähtemään.

Eihän se vielä tuomitsemista ole, jos jonkun mielestä 2 krt/kk kännit on usein. Minusta se on vaan surullista, jos sitä nollaamista ja arjen jaksamista ei saa mistään muusta kun ryyppäämisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Noinkin. Toki toinen juttu mitä tuossa voi hetken miettiä on parisuhde. Jos tämän äidin mies on viikot töissä ja vapaata aikaa perheelle on vain viikonloput ja sitten vaimo noista viettää lauantai-illan aina baareissa kavereiden kanssa niin se syö jo sitä aikuisten keskeistä yhteistä aikaa sen illan ja yleensä varmaan pitää seuraavan päivän/aamupäivän äidin vähän poissa perheen touhuista.

Eli mitä mies sitten tykkää tästä systeemistä. Toki jos se on molemmille ok niin mikäs siinä. Usein vain valitetaan sitä ettei meinaa jäädä aikaa parisuhteelle.

Totta tuokin. Meillä jos mies on pitkän viikon tehny töitä eikä jaksa lähteä minnekään, niin sille on silloin ihan sama istunko mä yksin sohvan nurkassa vai lähden paukuille kavereiden kanssa, koska se nukkuu kuitenkin... Ennemin se toivoo että lähtisin jonnekin kun koko viikon olen ollut vain lasten kanssa. Meillä ei arkisin hirveästi vieraita käy ja aikuisten kans juttelut rajoittuu lähinnä puheluihin :/

Munkin mielestä on tosi usein, eikä sen takia, etten itse pääsisi. Voisin mennä vaikka joka viikonloppu, jos haluaisin, en kuitenkaan halua, 1-2 krt/vuosi on ihan sopiva. Siis viihteellä käymiseen, nään mä toki kavereita useammin, mutta erittäin harvoin se menee siihen alkon juomiseen. Miehen kanssa tehdään kahdenkesken jotain ihan muuta, kun käydään baareissa :)

Käykö sun mies sit yhtä usein myös? Teettekö te koko perheen kesken viikonloppuisin mitään?