Onko liian laiha 1v9kk kun painoa 10kg ja 500grammaa ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mieltä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä mieltä

Vieras
pituutta 85-86 senttiä.

olen tässä miettinyt yhteyttä neuvolaan, sovittu painokontrolli on kuukauden päässä mutta lapsi ei ole parantanut syömistä yhtään viime neuvolakäynnin jälkeen joka oli pari kuukautta sitten, sieltä saatiin neuvoja joilla ruuan saisi maistumaan, mikään niistä ei ole tehonnut esim sanasol.
paino ollut aina niukkaa, mutta nyt tuntuu että ollaan uudessa ulottuvuudessa, vaippakokokin jota käyttänyt pitkään putoaa päältä ja vaatteet roikkuu kun toisilla ikätovereilla jää pieniksi. En ole lasta itse yleensä punninnut kotona, tuo otsikon paino saatiin tänää henkilövaaalta kun punnitsin näitä ajatuksia pyöritellen.

Ja joskus tulee enemmän pituutta, vähemmän painoa, joskus taas toisinpäin. Tarjoa terveellistä kotiruokaa ruoka-aikoina, välipalat pois, lapsi osaa kyllä itse säädellä paljonko syö. Olen huomannut että lapset syövät paremmin kun ruokailujen välit ovat pidemmät, ei tule sellaista närppimistä.

Meidän poitsu samanlainen.
1½v 87cm ja 10,2kg. Kasvanut aina -20 käyrällä painon suhteen.

Jos kasvaa tasaisesti eikä paino lähde laskuun niin ei huolta! :D
Ruokaa vaan aina kun maistuu.

Mun lapset on olleet saman painoisia. Kevyitä keijukaisia. Kuopus nyt esim n.86cm tai enemmän ja sellaiset ruhtinaalliset 10,6kg !! Tästä painosta on kyllä neuvolassa joskus sanottukin, ja ollaanoltu painotarkkailussakin.

Miten teillä on kasvukäyrät menneet? Eipä se pakkosyöttäminen hirveesti auta (yleensä pahentaa tilannetta ) , tarjoat vain semmoista ruokaa mikä maistuu ja aina kun haluaa jos on pahasti ongelmia kasvun kanssa.

Mun tyttö oli 2-v, 10 kg 120 g ja pituutta 85 cm, poika reilu 12,3 kg ja pituutta 88, 5 cm. Molemmat olleet pieniä aina, mutta omilla käyrillään kasvaneet. Pojan kanssa ei ikinä ole ollut ongelmia syömisen suhteen, tyttö oli alle 2-v aika huono syömään, mutta ei mitään kasvupoikkeamia ja aina jotain suostui syömään.

oli 1v neuvolassa 7700g ja 67,5cm. 1v6kk painoi jo 8300g ja pituutta 75cm, nyt 2v sitten pituutta on jo 85cm ja painoa 11kg, joten kasvanut on hirmuvauhtia, niin varmasti teilläkin tapahtuu jossain vaiheessa. Nuo lapset kun tuntuvat harrastavan enemmän tai vähemmän kasvupyrähdyksiä, eikä meillä ainakaan mitään tasastakäyrää..:)! Oikein hyvänkokoinen nuppu teillä mielestäni!

Yhteistyössä