Onko liian aikaista.. 2-3 lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huvitutti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Huvitutti

Jäsen
01.01.2006
525
0
16
Onko liian aikaista päättää ettei enempää lapsia. Toinen tyttömme täyttää pian kaksi kuukautta. Välillä olen ollut varma, että tulee lisää lapsia. Tänään olen ollut varma ettei enää yhtään, kun laitoin pieniä vaatteita laatikkoon. Nyt ois kova hinku myydä ja hävittää kaikki vauva tavarat sitä mukaa, kun vauva kasvaa.

Niinpä. Jos kuitenkin mieluisimmat säästäisi. :| Olen ajatellut tekeväni kaikki lapset samaan putkeen. Jos kolmas tulisi täytyy se tapahtua max kolmen vuoden sisään. Mies haluaisi poikaa, tiedän sen. Toisaalta taidetaan olla liian mukavuuden haluisia, että kannattaisi kolmea tehdä. Nytkin parhaamme mukaan yritämme antaa toisillemme "omaa aikaa". Jos jonnekin lähtee, täytyy kummankin pukea vain yksi lapsi. Siis kädet riittäisivät vallan mainiosti. Kaksi vai kolme, kun osaisi päättää.

Minä yritin kakkosen jälkeen ajatella, että jospa meidän lapset sittenkin olisi tässä. Oli poika ja tyttö ja mies sitä mieltä, että riittää hienosti nämä kaksi meille. Yritin ajatella, että jos ne olisi tässä ja mietin kaikkia positiivisia puolia ja sitä miten onnellinen olen niistä kahdesta.

Mutta ei... ei tuntunut siltä, että ne ois siinä. Koko ajan tiesin, että meille tulee vielä kolmas. Mies vaan oli eri mieltä. Myin pois sellaisia vaatteita joita ei juuri pidetty ja jotain pojan vaatteita, kun ajattelin että se kolmas on sitten tyttö. :)

Nyt meillä on pian 5v poika, pian 3v tyttö ja kuusi viikoinen tyttövauva. Ja nyt tuntuu siltä, että perhe on koossa.

Tiedän, että mulle tulee se raskaus- ja vauvakuume vielä moneen kertaan, mutta eihän sitä voi lapsia pelkkään vauvakuumeeseen tehdä. :) Iltatähti ehkä joskus ois mahdollinene silti. ;)

mä olen tarkoituksella antanu melkeen kaikki eteenpäin, vain semmoiset erityiset jutut kuten minun vanhat retro-potkarit olen säästäny. Kun mä uskon että tavara ei lopu maailmasta ennen ku me saadaan mahdollisesti toinen vauva. Ja nytkään ei ole tarvinnu ite ostaa oikein mitään, kun vaatetta ja muuta tavaraa tulee käytettynä ovista ja ikkunoista. Varmasti kierto kulkee sittenkin. Tai jos tarvii ostaa kaikki, varmaan 10% tästä tavaramäärästä olisi riittänyt. Turhaan mä niitä säilytän kaappitilaa viemässä mahdollisesti vuosii, jos jollakin on käyttöä nyt

Me päätettiin kahden lapsen jälkeen et lapsiluku on tasan varmasti täynnä... Vaan kun toka lapsi oli 5v, päätti meille tulla vielä yksi lapsi, joka sai alkunsa pillereistä (söin siis todellakin oikein ja huolellisesti pillereitä) huolimatta... Ja sitten kun poitsu oli noin 8kk, sainkin tietää olevani taas raskaana, raskauskin oli edennyt huomaamattomasti jo viikolle 20!

Eli voihan niitä lapsia tulla vaikkei niin suunnitteliskaan... :D Meillä meni kaikki tavarahankinnat uusiks, kun olin jo kaikki hävittänyt. Ja just viime kesänä ostettiin uudet yhdistelmävaunut, ja nyt tänä kesänä on ostettava tuplavaunut... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Me päätettiin kahden lapsen jälkeen et lapsiluku on tasan varmasti täynnä... Vaan kun toka lapsi oli 5v, päätti meille tulla vielä yksi lapsi, joka sai alkunsa pillereistä (söin siis todellakin oikein ja huolellisesti pillereitä) huolimatta... Ja sitten kun poitsu oli noin 8kk, sainkin tietää olevani taas raskaana, raskauskin oli edennyt huomaamattomasti jo viikolle 20!

Eli voihan niitä lapsia tulla vaikkei niin suunnitteliskaan... :D Meillä meni kaikki tavarahankinnat uusiks, kun olin jo kaikki hävittänyt. Ja just viime kesänä ostettiin uudet yhdistelmävaunut, ja nyt tänä kesänä on ostettava tuplavaunut... :whistle:

haittaako kelan etuuksia hakiessa että raskaus selvisi vasta noin myöhään?

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:

haittaako kelan etuuksia hakiessa että raskaus selvisi vasta noin myöhään?

Ei haitannut, kun lääkärintodistuksesta kuitenkin kävi ilmi, ettei mitään raskausoireita ole ollut, eikä kuukautiset alkaneet edellisen synnytyksen jälkeen, eli en tosiaan tiennyt olevani raskaana, ennenkuin liikkeet tuntu. Jännitin, joudunko tappelemaan paljonkin kelan kanssa, mutta hakemus käsiteltiin viikossa ja kaikki oli ok.

mä tiesin jo raskausaikana etten enempää lapsia halua,kolme saa riittää :)
niimpä annoin kaikki vauvatavarat sitämukaan pois kun ei enään tarvittu,muutamia rakkaimpia vaatteita säilytin kuitenkin. nyt kuopus on 2v eikä vauvakuumetta ole ollu ollenkaan.
ainaki omalla kohdallani jotenki vaan tiesin että nämä riittää meille :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
mä olen tarkoituksella antanu melkeen kaikki eteenpäin, vain semmoiset erityiset jutut kuten minun vanhat retro-potkarit olen säästäny. Kun mä uskon että tavara ei lopu maailmasta ennen ku me saadaan mahdollisesti toinen vauva. Ja nytkään ei ole tarvinnu ite ostaa oikein mitään, kun vaatetta ja muuta tavaraa tulee käytettynä ovista ja ikkunoista. Varmasti kierto kulkee sittenkin. Tai jos tarvii ostaa kaikki, varmaan 10% tästä tavaramäärästä olisi riittänyt. Turhaan mä niitä säilytän kaappitilaa viemässä mahdollisesti vuosii, jos jollakin on käyttöä nyt
Mä kanssa laitoin toisen jälkeen kaikki pois, vaikka tiesin että ainakin yhden lapsen viellä haluan, eikä setavara tosiaan oo maailmsta loppunu :snotty:

Yhteistyössä