onko lapsenne koskaan hajoittanut toisten omaisuutta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lilli82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onhan nuo yhtä ja toista hajottaneet, ikkunoita sun muuta, mutta aina vahingossa. Aina olemme ne maksaneet, ja joku isompi meni vakuutuksen kautta.

Ja kun ovat olleet selkeitä vahinkoja, niin mitään rangaistusta niistä ei ole annettu.

Jos on hajottanut niin on tietty maksettu tai ostettu vastaava, jos tahallinen niin lapsen pitää maksaa itse, jos vahinko niin me maksettu. Niin ja anteeksi on tietty pitänyt mennä itse pyytämään ja asiasta on keskusteltu. Nyt en muista kyllä muuta kun että esikoinen rikkoi naapurin haravan, kun leikkivät. Tosin harava oli jo ennestäänkin vähän rikki. Toimittiin kuten tossa kerroin.

Harmi vaan että nämä naapurin lapset on hajoittaneet meiltä aika paljon tavaroita, eikä saatu korvauksia kun kerran (ikkuna hajos) tosin meidän lapset tulee sanoo jos hajottaa jotain, tuskin naapurin lapset sanoi, enkä itse halunnut mennä sanomaan (kun kyse oli ihan perusleluista ja ei tahalliselta rikkominen näyttänyt)

Aika harvoin vaan tuntuu vanhemmat ottavan vastuuta rikkomisesta, juuri kummipoika hajotti (vanhingossa kyllä kun on pieni) tytön polkupyörän valon (kaatoi pyörän) toisaalta kun hän kerran oli mulla hoidossa (äiti oli juhlissa) kaippa sen voi ajatella niin että itse olis pitänyt tarkemmin vahtia. Silti itse olisin ainakin tarjoutunut ostamaan uuden (tod.näk. mäkin olisin sanonut ettei tarvi jos olis tarjoutunut)

Omat lapset on rauhallisia, eivätkä juuri hajota tavaroita kotona, eivätkä muualla, tietysti ehken ihan kaikista tiedäkään...

Kerran on vahingossa rikkonut. En tarjoutunut korvaamaan sillä lapsi, jonka lelu meni rikki, on rikkonut meiltä vinon pinon leluja ilman, että edes anteeksi olisi joutunut pyytämään. Jos käy niin, että rikkoo jonkun toisen luona joka ei jatkuvasti riko meidän leluja niin silloin tarjoudun korvaamaan ilman muuta.

Yhteistyössä