Onko lapseni erityisen taitava?

• Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
v
Ikää 4,5 vuotta ja osaa kirjoittaa kirjaimia kun niitä sanelen. Ei siis kuitenkaan osaa itse muodostaa kirjaimia. On itse oppinut piirtämään kirjaimia ja kysellyt ja niin oppinut tuon.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja -:
on kehittynyt. odota vain, tähän ketjuun tulee vastauksia, että "meidän maija oppi jo 3v, eli ei mikään erityisen taitava tmstms"
niin ajattelinkin. Olen vain itse ylpeä tytön taidoista ja ihmettelen hänen suunnatonta oppimiskykyään. Mutta kaikkien vanhempien mielestä se oma lapsi on varmasti juuri se taitavin, eikö totta :)

vieras
Meillä opittiin kirjaimet muumiläppärin avulla. Lapsi samanikäinen ku sulla. Osaa siis jo luetellakkin kaikki kirjaimet. Kyllä minun mielestä se vaatii jo taitoa osata kirjaimet tuossa iässä. :)

vieras
4v neuvolassa jo odotetaan, että lapsi osaa kirjoitaa ainakin nimensä. Eikö siitä normaali lapsi opettele muitakin sanoja kirjoittamaan kun on paljon pelejä joissa opetellaan kirjaimia, ja vanhemmat ostelevat puuhakirjoja. Nykyisin moni on opetellut nuo jo paljon nourempana

-
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
on kehittynyt. odota vain, tähän ketjuun tulee vastauksia, että "meidän maija oppi jo 3v, eli ei mikään erityisen taitava tmstms"
niin ajattelinkin. Olen vain itse ylpeä tytön taidoista ja ihmettelen hänen suunnatonta oppimiskykyään. Mutta kaikkien vanhempien mielestä se oma lapsi on varmasti juuri se taitavin, eikö totta :)
ja saatkin olla ylpeä :)
meillä poika oppi eskarissa kirjoittamaan kirjaimia kun sanoi, ja kaikki kirjaimet vasta eskarin loputtua. Nyt ekaluokkalainen ja kirjoittaminen ja lukeminen sujuu hyvin, kyllä koulu viimeistään opettaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
4v neuvolassa jo odotetaan, että lapsi osaa kirjoitaa ainakin nimensä. Eikö siitä normaali lapsi opettele muitakin sanoja kirjoittamaan kun on paljon pelejä joissa opetellaan kirjaimia, ja vanhemmat ostelevat puuhakirjoja. Nykyisin moni on opetellut nuo jo paljon nourempana
meillä 6v opettelee vasta nimensä kirjoittamista.
Niin ne muksut on erilaisia, jokainen :heart:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei 4v:n vielä tarvii osata kirjoittaa nimeään. Meillä esikoinen oppi reilu 5 vuotiaana kirjoittamaan nimensä ja 6 vuotiaana lukemaan ja kirjoittamaan. Kakkonen oppi 3,5v kirjoittamaan oman nimensä (harjoitteli kovasti, kun isosiskokin osasi). Aika pian oppi muutkin kirjaimet, mutta ei vielä nyt 5 vuotiaana osaa kirjoittaa kuin perheenjäsenten nimet.

Vieras
Meillä muksu osasi kirjoittaa oman nimensä tuon ikäisenä ja oli kiinnostunut kirjaimista ja kirjoittamisesta.Ei tosin muistanut miten kaikki kirjaimet kirjoitettiin mut nimensä muisti.Eli normaali minun mielestä.?

vieras
meillä oppi eskarilainen nyt syksyllä lukemaan (siis 6 v) ja pikkusisko, joka just täytti 5 oppi pari viikkoa sen jälkeen myös lukemaan. Kesällä 4,5 vuotiaana kirjoitti oman nimensä mutta ei ollut yhtään kiinnostunut kirjoittamisesta yms, osasi kyllä kirjaimet kaikki mutta ei vain kiinnostanut kirjoittelu. Sitten yhtäkkiä syksyllä alkoi kauhea vimma kirjoitella kaikkea, ja sitten hoksasi että vaikka matto jos kirjoitetaan että mikä kirjain seuraavana kuuluu ku sen lausuu niin ne kirjaimet ( m-ma-mat-matt-matto) :) ja siitä ymmärsi että lukea voi samalla lailla :) Eli siis teidänkin tyttönne mielestäni ihan normi aikataulussa:)

äippä
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ikää 4,5 vuotta ja osaa kirjoittaa kirjaimia kun niitä sanelen. Ei siis kuitenkaan osaa itse muodostaa kirjaimia. On itse oppinut piirtämään kirjaimia ja kysellyt ja niin oppinut tuon.
Ei, lapsesi on erityisen tyhmä. Tossa iässä meidän Reeta oli jo yliopistossa.

Yhteistyössä