Onko lakkiaislahjaksi kummitytölle 50e liikaa vai liian vähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysyn minäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu ellei se ole sukulaisen lapsi vaan ystävän. Sukulaiskummilapsille meillä on synttärilahja tuon verran ja muut sitten 100e luokkaa, ei rippiristiäkään saa alle 100e.

Eihän toi oikeen nykyään tunnu missään, markkoina se oliskin ihan ok, mutta euroina...

Me annettiin 100e, mies halus antaa minä olin vastaan (saajapuolen perhe paljon meitä varakkaampia vielä...)

Alkuperäinen kirjoittaja Kysyn minäkin:
Ajattelin antaa kummilapselleni lakkiaislahjan rahana, mutta nyt mietityttää mikä olisi sopiva summa. Onko 50e euroa ok teidän mielestä?

Musta summa on oikein hyvä. Mutta tietysti voit miettiä vietkö sen yksin vai tuleeko teitä sinne esim. kuusi, jolloin voi miettiä onko summa sopiva. Eikä musta tarvi olla 50 tai 100e voi olla vaikka 60e.

hmm. miehen kummipojalle lakkiais lahjaa mennään ensiviikolla ostamaan ja on viel sukuakin mutta ei kyl täl hetkellä o varaa 100e:hen saati 50e:hen eli katotaan mitä kivaa keksitään. ei siis olla antamassa rahana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu ellei se ole sukulaisen lapsi vaan ystävän. Sukulaiskummilapsille meillä on synttärilahja tuon verran ja muut sitten 100e luokkaa, ei rippiristiäkään saa alle 100e.

No huh huh! Kyllä noita rippiristiä löytyy edullisemminkin jos haluaa. Mutta toki jos on varaa.

Apua! Siis ihan mielettömiä summia ihmiset antaa lahjaksi. Satanenkin tosta vaan annetaan.
Tarviikohan mun jättää jatkossa juhlia väliin, kun tuommoisia summia en pysty edes kummilapselle antamaan..?

No huh huh! Kyllä noita rippiristiä löytyy edullisemminkin jos haluaa. Mutta toki jos on varaa.

Meillä rippilapsi itse valitsee ja ei tulisi mieleenkään sanoa että älänyt sitä ota, tuossa on tuollainen puoleen hintaan, ja kyllä sen verran pitää rahaa olla laittaa kummilapsen lahjaan.

50 ? on hyvä summa! Muistatteko mitä saitte itse silloin kun teillä oli yo-juhlat? En saanut yhtään 500 mk:n seteliä vuonna 2000. 100mk ja 200mk oli tosi yleisiä.

Yhteistyössä