Onko lähihoitaja koskaan voinut opettaa lukiossa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mitä ihmettä oikein selität?
Kun opiskelet lähihoitajaksi koulutuksesi kuuluu työn- ja koulutuksen ohjaus. Sinulla on valmiudet ottaa vastaan opiskelijan näyttö terveydenhuollon yksiköissä. Siis kun työskentelet niin samalla sinulla voi olla opiskelija harjoittelemassa työsi ohessa eli opinto-ohjausta. Olen itse valmistunut tietojenhallinnan ja asiakaspalvelun lähihoitajaksi ja kouluttanut alan opiskelijoita heidän työharjoittelujaksoillaan sekä ottanut vastaan työnäyttöjä.
 
vierailija
Jatkan vielä että en tiedä onko peruskoulupohjaisilla ed mainittua koulutusta mutta lukiopohjaisilla on. Pedagogisia tai didaktiikan taitoja ei lyhyen ajan sijaiselta edellytetä.
 
vierailija
Jatkan vielä että en tiedä onko peruskoulupohjaisilla ed mainittua koulutusta mutta lukiopohjaisilla on. Pedagogisia tai didaktiikan taitoja ei lyhyen ajan sijaiselta edellytetä.
Mä olen käynyt lukiopohjaisena lähihoitaja koulutuksen eikä meillä kyllä ollut mitään työn- ja koulutuksen ohjausta.

Opinto-ohjaus on opiskelijoiden ohjaamista heidän omissa opinnoissa eikä sitä, että heitä opetetaan ohjaamaan. Onhan yläkoulussakin opinto-ohjausta.
 

Yhteistyössä