Onko kysyntää kotigastronomille oikeasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heikkutar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heikkutar

Jäsen
04.01.2010
40
0
6
Oon aatellut toisen jälleenmyyntihomman rinnalle jotain samantyyppistä mutta eri tuotteilla. Ainoa mikä nyt saattas ihan oikeasti nappaa niin tää kotigastronomi.
Mä vaan mietin, että onko tälle kysyntää, esim pk-seudulla? Nyt kun tuo verkkokauppa uudistuskin tuli,niin onko oikeasti jämyille hommia? Ostaako kukaan mausteita, että voiko sanoa että tällä voisi jotain pientä tuloa saada itselleen (lähinnä kustantaa omat ostokset?). Aina välillä törmää että pulaa on jämyistä tietyillä alueilla,mutta loppujen lopuksi tuntuu ettei kovin moni oikeasti tiedä kotigastronomista juuri mitään tai sitä ei näy julkisuudessa juuri mitenkään.
Haluaisiko joku mulle vähän valaista hommaa, sen kannattavuutta ja mitä kaikkea pitää tehdä, että saa jotain aikaiseksi? Onko tarpeellista kutsut ja miten toteutatte ne?
Postia voi laittaa mielellään sähköpostiin; heidinoriflame(a)gmail.com

No ei kyllä kannata, ne masuteethan kestää iät ja ajat ja mä en ainakaan jaksa koko ajan olla hankkimassa uusia asiakkaita. Paljon helpompi on sitä oriflamea myydä, myös siitä kokemusta.

NO siis kaikkeahan saa myytyä kun on vaan myyjä ihminen ja jaksaa ihmisille tunkea mainosta kouraan ja hyppii kutsulta toiseen, toisin sanoen löytää ne jotka haluaa ostaa kaikkea.

Mä vaan mietin sitä, että kun kotigastronomi on oikeasti aika tuntematon. Mä en ole nähnyt mainontaa ja mietin, että millä faktoilla te myytte mausteita? Mietin että kutsuja en jaksaisi pitää tyylillä tehdään ruokaa, vaikka ruoan laitosta tykkään. Ja onhan nuo aika tyyriitä. Ainaki meillä ruokaa tehdään tosi paljon mutta mausteita ei kulu niin että ainakaan itse en kuvittelisi olevan kovin tehokas asiakas.
Toisekseen musta ei ole järkeä jos samalla alueella on jo kymmeniä konsultteja.

ystävä on jämy. tuskin muuten tulisi sieltä tilattua, vaikka hyviä tuotteita onkin. siis ihan sen takia että KGstä ei kuule oikein muuten kuin puskaradion kautta.. ite oon hyvin laiska järjestämään kutsuja tai käymään kutsuilla. joten jos ystävä ei tuotteita myisi niin tilaisin netistä, olettaen että kiinnostus edes heräisi mitättömän mainostuksen takia.

kyllä on kysyntää, mieluummin ostan mausteet myyjältä kuin netistä ja kotiesittelyissä saa aina jotain kivoja maistiaisia yms. olen ollut vuosia sitten myyjänä ja harkitsen uudelleen aloittamista kun ei täällä pohjosen suunnalla löydy edes yhteen tiettyyn päivään esittelijää ku tarttis..
Tietääkö Heppuli Torniosta tai lähistöltä myyjää? voit laittaa yytä jos tiedät =)

ja jos alussa pitää vaik omille tutuille kotona ns. esittelyitä niin kyllä se sana äkkiä leviää ja pian tilanne voi olla se, että saa tilauksia kivasti ihan meilin kautta. Toki tämä on sellanen myyntihomma, että ei sitä myyntiä itsestään tule jos ei mitään ole valmis tekemään.

Juu ei tiettykkään. Olen vaan huomannut, että nykyajan ihmisillä tuntuu olevan ennakkoasenteita tälläisiä asioita kohtaan. Oon toisen jutun kautta oppinut mainostamaan ja tekemään töitä ja ei se helposti tule se tienesti. Otan tämän kyllä harrastuksen kannalta, vaihtelua kotiäitinä olemiseen.
Ainoa mikä tuossa on, että kun puskaradiossa tuo toimii enkä ole kotigastronomia missään nähnyt että kuinka vaikee on vakuuttaa ihmiset että näitä kannattaa oikeasti kokeilla??? Ei mulla ole mahdollisuutta maistattaa ihmisiä jotta pystyn vakuuttaa tuotteiden olevan hyviä. mitä nyt koitin kattoa näytti ettei pk-seudulla ole myyjiä, joten markkinoita voisi olla mutta mitäs jos markkinat ovat ihan pihalla tuotteesta?
Tuossa hommassa ehkä kiinnostaa se, että se ei vaadi mitään, eli ei ole pakko tilaa joka jakso tai laittaa rahaa kiinni. Tietty tuossa on tuo aloitusmaksu...

Onko tarpeellista että oma tiiminvetäjä löytyisi läheltä? Vai toimiiko homma muuten? Mulla on toisessa jtutussa oma tiimi toisella puolella Suomea ja se vähän haittaa, kaikki paltsut jää välistä...

Ei haittaa vaikka oma tiiminvetäjä on muualta. Mun tiiminvetäjä on toiselta puolen suomea. Itse oon vuoden myynytr, ja pitäny sinä aikana yhdet kutsut. Muutoin mulla on vakio asiakaskunta jotka tilaa uudestaan ja uudestaan, joka kuukausi teen tilauksen. Enemmän kuin mausteita menee kahveja, dippejä, pata-aineksia, leivontajuttuja yms. Ja tosiaan aina joku kaverinkaverikin haluaa tilata ja taas kasvaa asiakaskunta.

No, oikeastaan vastasit jo itse itsellesi. Eli jos olet valmis tekemään töitä ( myös niiden ennakkoasenteiden kitkemiseksi ), voit myös ansaita. Ja jos sulla on Oriflamen kautta jo kokemusta ja tuttu asiakaspiiri, niin helppohan se on ottaa toinen rinnalle ja aloittaa markkinointi vaikka heistä. Suurin piirtein samalla idealla nämä kaikki suoramyyntikonseptit toimii. Kotikutsut on siis se ykköstapa ansaita, mutta esim. mausteet ja niistä erityisesti perusmausteet ( pippurit, yrtit jne. ) nyt on sellainen tuote, että ihmiset tietää mitä saa, kun he sen mausteen tilaa. Eli niitä uskaltaa ostaa ilman esittelyäkin. Ja kummasti niitä vakkariasiakkaita sitten vaan alkaa tulla, kun on muutamia esittelyjä pitänyt. Eli soittelevat itse tai sitten voit itse aktiivisesti laitta viestiä, koska teet tilauksia. Tuo verkkokauppa on kätevä, jos sukulaisesi, tuttavasi jne. asuu kaukana ja haluaa tilata tuotteita. Silloin on järkevämpi antaa tilata sieltä suoraan, kun postittaa itse. Verkkokaupan tarkoitus ei suinkaan ole siirtää asiakaskuntaa sinne, vaan edelleen myydä tuotteita henkilökohtaisesti maistiaisineen. Maistiaiset taas ei tarkoita monen ruokalajin menuta, vaan ihan muutamaa perustuotetta, kuten dippiä, keittoa, kreemiä tms. jota annetaan se pieni maistatus, eikä tyydytetä nälkää... :D Toki, jos esittelyn emäntä haluaa tehdä tuotteilla jotakin herkkuja esittelyyn, niin se on eri juttu ja jämy toimittaa tuotteet / emäntä ostaa itse tuotteet etukäteen, mutta itse esittelyssä niitä ei tarvitse valmistaa vieraiden kanssa, jos ei halua. Minä tosin teen usein esim. dipit ja kreemin siinä esittelypöydässä, jotta ihmiset näkevät niiden helppokäyttöisyyden.
Tämä on juuri kivaa Kotigastronomissa, että on aika vapaat kädet toteuttaa hommaa juuri omannäköisesti ja sitä tahtia kun haluaa. Kukaan ei pommita niskaan ja kysele tekemisistä tai tekemättä jättämisistä. Muita plussia tietysti on itse tuotteet; ne on hyviä, tuoreita ja riittoisia. Kate on myös hyvä, firma on suomalainen, voit tehdä myyntiä tosiaan monella eri tapaa, aloituskustannukset pienet, ei jaksottaisia myyntivelvoitteita jne. jne. Rohkeasti vaan kokeilemaan, sillä ethän häviä juuri mitään. Jos tilaat jatkossa tuotteita vaikka vaan itsellesi, niin saat ne ainakin halvemmalla.
Tiiminjohtajalla ei periaatteessa ole väliä, sillä koulutuksia järjestetään ympäri suomen ja niihin saa mennä, vaikka olis eri tiimistä. Ja omaa sponsoria aina sitten pommitellaan tarvittaessa, kun apuja tarvitsee. Itse ainakin yritän pitää ryhmäläisistäni hyvää huolta ja auttaa kaikessa missä vaan voin ja osaan. Tosin, esim. aloitusesittelyjä en lähde toiselle puolelle suomea pitämään... :whistle:

Mutta ota yhteyttä, jos haluat vielä tietää lisää / lähteä mukaan.
Lisätietoa löytyy täältäkin: http://kotigastronomi.nettisivu.org/

On mulla sitten tuo toinenkin konsepti ( korut ), jossa olen mukana, joka sopii taasen meikkien kanssa, jos vielä mietit lisävaihtoehtoja... ;)

Yhteistyössä