Onko Kuusenherkkusieni oikeesti niiiiin hyvää et kannattaa henkensä menettää,,,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh

Vieras
Sienestäjä kuoli syötyään valkokärpässienen

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Sienest%C3%A4j%C3%A4+kuoli+sy%C3%B6ty%C3%A4%C3%A4n+valkok%C3%A4rp%C3%A4ssienen+/1135248966811

34p18d5.jpg

Nainen joka kuoli oli kokenut sienestäjä. Surullista. Kyllähän nuo sienet näyttää tossa kuvissa erilaisilta mutta luonnossa voi tilanne olla toinen. En keräisi, enkä söisi. En ole koskaan maistanut kuusenherkkusientä, enkä maista...

...ehkä tuli nähtyä tuo herkkusieni(?) männä viikonloppuna, mutta yhdistin heti valkokärpässieneen eikä kyllä tulis mieleen kerätä!!!! ei varmaan houkuttelis vaikka sienten ystävä olisinki - siis kun en onneks(?) ole sienten ystävä =D

Mutta noiden sienten ystävien puolesta, löytyykö vastausta pääkysymykseen - mikä on maistaneide makuarvio?

Mutta mausta huolimatta hyvät ihmiset, ÄLKÄÄ KERÄTKÖ MITÄÄN SIENIÄ ENNEN VARMAA-VARMAA TUNNISTUSTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja niin...:
Nainen joka kuoli oli kokenut sienestäjä. Surullista. Kyllähän nuo sienet näyttää tossa kuvissa erilaisilta mutta luonnossa voi tilanne olla toinen. En keräisi, enkä söisi. En ole koskaan maistanut kuusenherkkusientä, enkä maista...

Niitä ei ole vaikea erottaa, koska niillä on eriväriset heltat. Kyseessä oli huolimattomuus, ei erehdys.

Mä jätän kyllä kuusenherkkusienet suosiolla metsään, enkä kerää mitään muitakaan valkoisia. Olen nirso ja mulle kelpaa vain 3* ruokasienet jotka on helppo tunnistaa= suppilovahvero, kanttarelli, herkkutatti ja mustatorvisieni.

Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71harmaana:
Mä jätän kyllä kuusenherkkusienet suosiolla metsään, enkä kerää mitään muitakaan valkoisia. Olen nirso ja mulle kelpaa vain 3* ruokasienet jotka on helppo tunnistaa= suppilovahvero, kanttarelli, herkkutatti ja mustatorvisieni.

Hyvä periaate :D .

Listaan voi lisätä myös vaaleaorakkaan.

Yhteistyössä