Onko kukaan vienyt nuhaista lasta lentokoneeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tahtoo reissuun!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tahtoo reissuun!

Vieras
Hitto kun meillä olis torstaina lähtö espanjaan ja ollaan molemmat tytön (1v8kk) kanssa nuhassa :( Mulla kestänyt jo viikon nuha ja tytöllä alkoi 4päivää sit nuha, että hänen nuha ei ainakaan varmasti ehdi mennä ohi ennen reissua.

Ekaa kertaa ollaan ulkomaille lähdössä niin kyllä harmittaa jos nyt joudutaan matka perumaan.

Voiko se olla jotenkin vaarallista lapselle jos nuhaisena menee koneeseen? Vissiin saattaa ainakin lennon aikana korvat olla sit tosi kipeät, mutta entä muuten? Apteekista vissiin saa ainakin jotain puuduttavia korvatippoja?

olen lentänyt ja laittanut otrivin nenäsumutetta n 15 min ennen koneennousua ja yli 6 tunnin lennoilla vielä ennen lasketumista varalta vaikka eihän siinä se painevaihtelu samaa ole kuín noustessa.
Ne puuduttavat tipat on poistuneet markkinoilta mutta pyydä joku resepti varalta mukaan, ihan antibiootit jos nuha on aikaisemmin mennyt korviin tms.
ei nuha varmaan vaarallinen, mutta se inhottava tunne kun joka rööri on tukossa...

meillä kanssa pojalla 1½ nuha ja viikon päästä lento. tuota otrivin suihkettahan ei kai tämä ikäisellä vielä saa käyttää? ja ne nenätipat on laitettava aina taistelun kanssa :(

Tytöllä ei oo ikinä ollut korvatulehduksia *kop kop* ja itseasiassa kuulin, et nuhaisena lentäminen altistaa korvatulehdukselle, toivottavasti säästytään siltä. Täytyy hakea lääkäristä varmuuden vuoksi ab-resepti ja lääkkeet samantien apteekista, ettei tarvitsisi espanjassa lähteä lääkäriin jos nyt tauti pahenis.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
olen lentänyt ja laittanut otrivin nenäsumutetta n 15 min ennen koneennousua ja yli 6 tunnin lennoilla vielä ennen lasketumista varalta vaikka eihän siinä se painevaihtelu samaa ole kuín noustessa.
Ne puuduttavat tipat on poistuneet markkinoilta mutta pyydä joku resepti varalta mukaan, ihan antibiootit jos nuha on aikaisemmin mennyt korviin tms.
ei nuha varmaan vaarallinen, mutta se inhottava tunne kun joka rööri on tukossa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä kanssa pojalla 1½ nuha ja viikon päästä lento. tuota otrivin suihkettahan ei kai tämä ikäisellä vielä saa käyttää? ja ne nenätipat on laitettava aina taistelun kanssa :(

se lasten otrivin-suihke käy 1 vuotiaasta alkaen. nasolinilla ikäraja 3 v!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

se lasten otrivin-suihke käy 1 vuotiaasta alkaen. nasolinilla ikäraja 3 v!

ahaa! kiitos tiedosta,pitääkin käydä hakemassa!

Alkuperäinen kirjoittaja tottako?:
oon kuullut että flunssa voi aiheuttaa kuulovaurioita, jos lentää

en ole kuullut. Flunssaina varmaan olen joskus lentänyt ja enemmänkin sairaana (toki siinä sitten riski mitä matkavakuutus korvaa jos sairas jo lähtiessä) mutta kuuloni on ihan normaali.
ei kannata uskoa kaikkea mitä kuulee, kuitenkaan.

olen itse kerran lentänyt työmatkalla flunssaisena, ja se kipu korvissa nousujen ja laskujen aikaan oli aivan hirveä, tuntui että korvat poksuu just. Ihan itkeskelin siellä koneessa. Eli minä saattaisin omat lapseni käyttää jopa lääkärissä ennen lentoa, ja hankkia varalta jotain lääkettä. Nenää avaava suihke on ihan minimi.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
olen itse kerran lentänyt työmatkalla flunssaisena, ja se kipu korvissa nousujen ja laskujen aikaan oli aivan hirveä, tuntui että korvat poksuu just. Ihan itkeskelin siellä koneessa. Eli minä saattaisin omat lapseni käyttää jopa lääkärissä ennen lentoa, ja hankkia varalta jotain lääkettä. Nenää avaava suihke on ihan minimi.

alko ahdistaa ku mulla sattuu terveenäkin sikana korviin lentäminen, et mites sit nuhasena... ja just kun pikkunen ei oo vielä ollu koneessa ollenkaan ni inhaa jos ekasta kerrasta jää pahat muistot :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:

alko ahdistaa ku mulla sattuu terveenäkin sikana korviin lentäminen, et mites sit nuhasena... ja just kun pikkunen ei oo vielä ollu koneessa ollenkaan ni inhaa jos ekasta kerrasta jää pahat muistot :(

Niin ja käytän kyllä varmuuden vuoksi tytön lääkärissä päivää ennen lentoa jos on vielä kipee ja kysyn mitä mieltä se on asiasta.

Yhteistyössä