onko kukaan tyytyväinen kuparikierukkaan?

• Viestiketjun aloittaja lauran äiti
  • Ensimmäinen viesti
NIPU79 harmiksena
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2005 klo 19:09 lauran äiti kirjoitti:
Monet haukkuvat mutta onko kelään myönteisiä kokemuksia..?Harkitsen laittoa laspien välillä.Pillerit ei käy ja yleensä haluaisin hormonittoman ehkäisyn.
Sama täällä! Kertokaas kokemuksia kuparikierukasta?!?

kuki
minä myös haluaisin tietää kokemuksia..mulle laitettiin kuparikierukka jälkitarkstukses.nyt ollu kahet menkat, ekat oli aikast runsaat(siihen mitä oon tottunu,aina ollu vähän normaalia niukemmat vuodot)kesti 7 päivää ja jonkin verran kivuliaat. toiset kesti 6 päivää,ekat 2 päivää aika runsaat mut sitte vuodot pieneni huomattavasti.eikä ollu yhtää kipuja.tuo ehkäisyvarmuus lähinnä arvelluttaa..jos sitte pettääski,ei kyllä ainakaa vielä oosi kiva tulla raskaaksi.oliskohan hormonikierukka kuitenki paree vaihtoehto????????????

naturally
:wave: Täällä yks tyytyväinen!!! Mulla on ollut se puolisen vuotta, aluks oli runsaammat menkat pari kolme kertaa, mutta nyt ovat ennallaan (aika niukat), lisäks oli vähän tiputteluvuotoo välillä ekan kieron aikana. Mut siis hyvä homma, suosittelen! Ei tunnu eikä tarvitse muistaa mitään, ei hormoneja...

Omakohtasia kokemuksia ei ole, mutta edellisen lapsen kanssa synnärillä ollessa kuulin vierustoverilta et hänen neljäs lapsensa oli tullut kuparinkin läpi eli aikamoinen teräspää oli ollut :)

Et ei vissiin sata varma, mut empä mee sen kummemmin arvosteleen...

Olen erittäin tyytyväinen kuparikierukkaan. Mulla on vähän samanlaiset kokemukset kuin "naturallylla". Kierukka tosin ollut mulla vasta muutaman kk. mutta tosi hyvä on! Eka vuoto oli erittäin runsas, ja ajattelinkin että tällaistakö tää on..Mutta sitten on niukentunut, tosin ekana päivänä vuoto on runsaampi kuin "luomuna", mutta sitten tasaantuu. Menkat kestää ehkä päivän kauemmin kuin ilman, mutta mulla esim. Nuvaringin kans oli paljon rajummat vuodot. Ja kun mulle ei lopulta mitkään pillerit eikä rengas sopinut, niin tää on HUIPPUJUTTU! suosittelen muillekin! KupariKierukasta vaan yleensä kuulee pelkkää huonoa, ja mäkin kovasti aprikoin hormoni-ja kuparikierukan välillä..
Mutta on tosi hyvä fiilis olla ilman hormoneja!!

hansu-77
Mulle laitettiin kuparikierukka 3 kk sitten ja väillä se ikäänkuin tuntuu. Onko muilla samanlaista? Kierto ei ole vielä käynnistyny, kun imetän, joten en oikein osaa vielä ottaa kantaa.

Mulla huonoja kokemuksia. Kierukka laitettiin viime heinäkuussa, ekat menkat tuli pari viikkoo myöhemmin. Menkat on muuttunut epäsäännöllisiksi 28-31päivää kierto, eli joutuu 28 päivän tienoilla alkaa kantaa sidetarpeita mukanaan., kun ei varmaa koska alkaa.Muutaman ekan päivän vuoto aika niukkaa, mut kivut sitäkin suuremmat. Sit alkaa kunnon vuoto, joka kestää ainakin 5 päivää ja sitä tulee litratolkulla!
Meinaankin nyt otattaa kierukan pois ja kokeilla sitä rengasta. \|O

moon and star
mulla on ainakin hyviä kokemuksia kuparikireukasta =) mutta käytin sitä vaan 3kk koska se mulla rupes tuntumaan kun...mut kuitenkin se oli ihan oikein paikallaan..mutta tuntui :\| .

Susan29
Minulla ehti olla noin puoli vuotta.
Menkat oli TODELLA runsaat kierukan aikana, puolen vuoden päästä laitosta piti olla kontrolli. No, se kontrolli muuttui kierukan poisto-operaatioksi, raskaustesti +.
Ensijärkytyksen jälkeen olemme onnellisia uudesta perheenjäsenestämme, mutta kuparikierukkaa en enää laita, EN!

Itse en uskalla kokeilla. Olen kuullut muutaman tutun tulleen raskaaksi tätä käyttäessään. Ja hullua kun kyse ei ole edes vain kahdesta tapauksesta vaan useammasta vaikka pitäisi olla melko varma ehkäisymenetelmä..

Yhteistyössä