Onko kukaan täällä pankkialalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outoja tapahtunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outoja tapahtunut

Vieras
Osaako kukaan arvuutella mistä voisi olla kyse? Hätkähdin lokakuun alussa, kun huomasin tiliotteeltani: Tililtäni lähtenyt lokakuun alussa X summa rahaa, "ostos" tehty n. viikkoa aikaisemmin eräässä liikkeessä kaupungissa, jossa en ole koskaan käynyt, enkä takuulla ainakaan hiljattain."Ostopvm" tiliotteessa oli sunnuntaipäivä, jolloin kyseinen liike on SULJETTU!!

Pankkikorttiani ei ole varastettu missään vaiheessa, se on ollut koko ajan hallussani, ja on edelleenkin. Myöskään kukaan muu ei ole voinut maksaa kortillani.
Liikkeessä ovat aivan yhtä ihmeissään kuin minäkin, sovittiin että annan tilinumeroni, ja maksavat summan X tililleni.

Miten tällainen voi olla mahdollista? Jos haluan saada selville mitä on tapahtunut, voiko pankki selvittää asian, vai jääkö asia ikuiseksi mysteeriksi??
Onko joku jotenkin voinut "kopioida" korttini? Siinä tapauksessa olisi erikoista, etteivät tyhjentäneet koko tiliä, vaan tekivät summan X ostoksen. "Ostoksen" lainausmerkeissä, koska itse tietäisin varmasti, jos olisin kys. liikkeessä asioinut, en nyt sentään niin dementoitunut ole. Liike sijaitsee ihan toisella puolella Suomea.

....En ole pankkialalla, mutta nykyäänhän automaatteihin voi asentaa semmosia, jotka kopioi kortin tietoja, kun nostat rahaa. Oletko viime aikoina nostellut seinästä rahaa? Kannattaa ilmoittaa pankkiin ja vaikkapa poliisille.

Kyllähän järjestelmistä voi kaivaa yhtä ja toista esiin, mutta sitä ei niistäkään näe että kuka on ollut maksajana.
On vastaavia pari tullut vastaan jo tänä aikana mitä itse olen pankissa ollut ja osa selviää, osa ei.
Näillä tiedoilla en osaa sanoa voiko tota selvittää ja tietysti voin puhua vaan ns. oman pankin järjestelmistä - muihin kun en ole tutustunut.

...En ole pankkialalla minäkään, mutta meille kävi sellainen juttu tänään että olin juuri maksanut luottokorttilaskun ja oli vielä verkkopankin korttisivu auki. Yhtäkkiä siihen ilmestyi yli 200 euron osto (meillä rinnakkaiskortit miehen kanssa) miehen luottokortin numerolla. Ihmettelin kun hänen piti olla koulussa, noo ajattelin että käynyt jossain tms.

Kun mies soitti lähtevänsä kotiinpäin koulusta kysyin että oliko välillä kaupungilla tai jossain. Ei ollut ollut, eikä ole käyttänyt luottokorttia ainakaan viikkoon eikä ostanut mitään yli 200 maksavaa!!! Miehen luottokortti on lompakossa, oli ollut koko ajan.

Tänään ei vielä selvinnyt asiasta mitään kun oli pankit mennyt jo kiinni, huomenna täytyy ruveta selvittämään asiaa :(

....En ole pankkialalla, mutta nykyäänhän automaatteihin voi asentaa semmosia, jotka kopioi kortin tietoja, kun nostat rahaa. Oletko viime aikoina nostellut seinästä rahaa? Kannattaa ilmoittaa pankkiin ja vaikkapa poliisille.
Olen nostellut paljonkin seinästä rahaa kesällä ja syksyllä... kaiken aikaa. Jotenkin itse koen turvallisemmaksi maksaa käteisellä kuin kortilla. Pankkiin olen ollut puhelimitse yhteydessä ja taidan huomenna marssia paikan päälle. Ainakin näen miten siellä reagoidaan ja mitä sanotaan ja onko tuollaista tapahtunut ennen.

Yhteistyössä