Onko kukaan synnyttänyt 33 viikolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synnytänkö:)???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

synnytänkö:)???

Vieras
Mulla aika paljon supistuksia tänään ja nyt maha kipee niinkun menkat alkais ja kovaksi suoistelee välillä... neljäs tulossa mut muut syntyneet viikoilla 40... eli laskettuna aikana... tässä paikat oli viikko sitten sentin auki ja pehmeä kanava ja kohdunkaulaa jäljellä n.1,5cm.. Sitten mulla ov vielä se streptokokki bakteeri nii mietin että voisko se tehä tota supistelua ja kipua kans? on mulla vielä lisäksi daibetes ja ultran mukaan vauva ois silti nyt yli 2kg. jännä tuo maha vaan:/ kuinka kauna sitä uskaltaa kotona olla? voiko epäsäännöllisillä supisteluilla alkaa synnytys? mulla kaikki kolme käynnistetty niin en tiedä:/

Mä meinasin synnyttää esikoiseni viikolla 33. Alko kovat poltot selässä ja illalla lähin näytille. Siitä sitten kortisonit pienelle ja supistusten estolääkitys menemään. Eli mä lähtisin näytille kyllä. Ei ne vauvan keuhkot todennäkösesti oo vielä kypsät ja tarttis ne kortisonit.

Hyvänen aika, synnärille mars mars. Laitavat sulle antibioottitipan iv ja saat supistuksia estävää lääkettä. Ei kannata antaa vauvan syntyä ennen rv34 jos ei ole ihan pakko!!!

Miksi edes kyselet palstalta, minä olisin jo siellä sairaalassa!!!!

Jos synnytys on jo käynnistynyt niin siihenhän synnärillä ei mahdeta mitään. Rajana taitaa olla se että kohdunkaula on yli 4cm auki. Nimimerkillä parikin kertaa raskausaikana sairaalassa näytillä käynyt, koska mulla synnytystavaksi oli valittu sektio kaksosten tarjontojen takia.

Streptokokkiin auttaa se antibiootti.

Sitä synnytystä ei ehkä voida estää jos on käynnissä, mutta hidastaa niin että saadaan kortisonit pistettyä. Mulla oli kaulaa ultralla 2 cm ku esikoista ootin ja pistivät supistuksia estävän tipan ja kortisonit. 34 viikolle sanoivat koittavansa kaikin tavoin estää synnytyksen.

Mutta siis tärkeää on mennä ajoissa eikä odottaa kotona tyyliin että supparit tulee 5 minsan välein.

ei helkkari nyt on oikeesti kipee selän puolelta, en viihtis turhaan soittaa lapsenvahtia kun mies töissä 70 kilsan päässä ja sairaala on kans 70 kilsan päässä... jos odottelen vielä:/ edes puolituntia... otin särkylääkkeen kun neuvolassa sanoivat että jos kipu lähtee säryllä pois mut jos ei niin sillon tosi kyseessä..

ei helkkari nyt on oikeesti kipee selän puolelta, en viihtis turhaan soittaa lapsenvahtia kun mies töissä 70 kilsan päässä ja sairaala on kans 70 kilsan päässä... jos odottelen vielä:/ edes puolituntia... otin särkylääkkeen kun neuvolassa sanoivat että jos kipu lähtee säryllä pois mut jos ei niin sillon tosi kyseessä..

Että tällainen ketju. Älä soita, älä missään tapauksessa lähde näytille. Keksi vielä lisää tekosyitä miksi et voi mennä...

Yhteistyössä