onko kukaan seurannut Tyttökauppiaat-sarjaa

Olen seurannut. Katsoin jo sitä aiempaa tuotantokauttakin. On kyllä aika rankkaa juttua välillä. Mun mielestä sen mielenkiinto on osin siinä, että ne näyttelijät ei ole mitenkään siloteltua hollywood kamaa, vaan aika rujon relistisiakin.

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On todella järkyttävä sarja. Nuorista tytöistä tehdään strippareita ja huoria.

Valitettavasti taitaa olla aika monelle naiselle maailmassa ihan arkipäivää tuollainen.

kuitenkin on, vai onko,vähän eri asia tekeekö sitä vapaaehtoisesti, saako itse ne tienaamansa rahat vai kääräiseekö sutenööri ne taskuunsa. Ja se miten niitä tyttöjä huutokaupattiin jossakin jaksossa kuin jotakin eläimiä, ukot kulki ympärillä kokeilemassa rintoja yms.
tuli mieleen kun itsekin kerran Thaimaassa olen käynyt että mitä ne ulkomaalaisten kanssa kulkevat tytöt siellä, oliko ne töissä jollekin sutenöörille ja myikö jopa niiden omat vanhemmat heidät. ja toki täällä Euroopassa noita tyttökatuja nähneenä myös....

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On todella järkyttävä sarja. Nuorista tytöistä tehdään strippareita ja huoria.

Valitettavasti taitaa olla aika monelle naiselle maailmassa ihan arkipäivää tuollainen.

kuitenkin on, vai onko,vähän eri asia tekeekö sitä vapaaehtoisesti, saako itse ne tienaamansa rahat vai kääräiseekö sutenööri ne taskuunsa. Ja se miten niitä tyttöjä huutokaupattiin jossakin jaksossa kuin jotakin eläimiä, ukot kulki ympärillä kokeilemassa rintoja yms.
tuli mieleen kun itsekin kerran Thaimaassa olen käynyt että mitä ne ulkomaalaisten kanssa kulkevat tytöt siellä, oliko ne töissä jollekin sutenöörille ja myikö jopa niiden omat vanhemmat heidät. ja toki täällä Euroopassa noita tyttökatuja nähneenä myös....

No näinpä. En kyllä usko että sitä tosiaankaan kaikki aivan apaaehtoisesti ja hyvissä oloissa tekevät. Ei mahdollisuuksia tienata muuten ja perheen pitää elanto saada tai sitten ihan vaikka väkisinkin vietynä houkuteltu paremmalla elämällä. On kyllä tippa välillä linssissä kun sitä kattoo.

Aika mielenkiintosta on minusta, että sarjassa asiat eivät ole mustavalkosia. Osa niistä "pahiksista" tekee välillä jotain hyviäkin tekoja. On paljon harmaan sävyjä ei aina selkeästi vain pelkästään pahaa tai pelkästään hyvää. Asiat ovat monitahoisia ja teot riippuvat asiayhteysistäkin, eivätkä aina ole iteisarvoisesti hyviä tai pahoja. Huomaa, ettei asioihin ole yksinkertaisia ratkaisuja.

On se kyllä oikeasti aika järkyttävää ajatella, miten lähellä toisiaan ovat ns normaali maailma ja sitten se niiden loukkuun jääneiden naisten maailma. Soisi kyllä, että jokainen huoriin menoa harkitseva katsoisi tuollaisen sarjan ja tietäisi muutenkin vähän faktoja, niin voisi miettiä hieman että miten se nainen on siihen "myyjän" asemaansa tullut. Onko hän siinä vapaaehtoisesti?

"tuli mieleen kun itsekin kerran Thaimaassa olen käynyt että mitä ne ulkomaalaisten kanssa kulkevat tytöt siellä, oliko ne töissä jollekin sutenöörille ja myikö jopa niiden omat vanhemmat heidät. ja toki täällä Euroopassa noita tyttökatuja nähneenä myös...."

Thaimaassa tytöistä iso osa on shemaleja. Heilläkään ei ole muuta mahdollisuutta kuin myydä itseään, mutta jostain syystä kukaan ei kauhistele sitä vaan ainoastaan tavallisten tyttöjen kohtaloa. Tekopyhää.

Luen juuri Sofi Oksasen Puhdistus-kirjaa. Viittaa samaan aiheeseen ja järkyttävää luettavaa. Tyttökauppiaat (aiempi versio jossa oli 4 osaa) avasi silmiä maailman suhteen, olen nähnyt tämmöisiä tyttöjä Bulgarian lomalla joskus 7 vuotta sitten mutten tiennyt yhtään miten suuresta ongelmasta on kyse. Haluaisin tehdä asioita korruptoneisuuden estämiseksi, mutta tuntuu että sen lonkerot yltävät niin pitkälle että se on mahdotonta. Pahinta on se että länsimaalaiset asiakkaat haluavat koko ajan jotain erikoisempaa, väkivaltaista, raskaana olevia, lapsia, vauvoja... ei ole enää rajaa. Yksi tapa tehdä jotain on juuri se mitä Oksanen tekee kirjoittaimisen muodossa, kunnioitan ja liputan isosti.

Yhteistyössä