Onko kukaan saanut tekstaria puhelimeen jossa ilmoitetaan että olet voittanut 170,000,00 euroa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sotanorsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sotanorsu

Jäsen
04.05.2007
91
0
6
Miulle tuli äsken tällänen viesti lähettäjältä GSM-AWARD-M Congratulation!!!Your mobile has won 170,000,00 Euro in the ongoing GSM MOBILE PROMO from claim contact: +34-685-346-100& E-mail: gsmn92@yahoo.com Mikähän ihme tää on??Joku huijaus juttu ilmiselvästi enkä missään nimessä ota yhteyttä tuohon puhelinnumeroon mut ajattelin vaa et onks kukaan tällä saanu samanlaista,miun mummokin oli saanu tollasen ja meillä on siis dna:n liittymät.

En ole saanut mut google löysi tuon numeron perusteella tällaisen:
http://migs.wordpress.com/2008/02/26/congratulations-you-are-a-winner-of-a-nokia-promo-email-scam/

Alkuperäinen kirjoittaja Lentävä Leikkuupuimuri:
Miulle tuli äsken tällänen viesti lähettäjältä GSM-AWARD-M Congratulation!!!Your mobile has won 170,000,00 Euro in the ongoing GSM MOBILE PROMO from claim contact: +34-685-346-100& E-mail: gsmn92@yahoo.com Mikähän ihme tää on??Joku huijaus juttu ilmiselvästi enkä missään nimessä ota yhteyttä tuohon puhelinnumeroon mut ajattelin vaa et onks kukaan tällä saanu samanlaista,miun mummokin oli saanu tollasen ja meillä on siis dna:n liittymät.

en mutta hollantilaisessa lotossa olen voittanut varmaan jo viisi miljoonaa yhteensä...
Mietin vaan mitä siinäkin takana. kysytäänkö tilinnumero minne ne rahat laittaa, hetu ja jotakin muuta kivaa ja sitten hei hei jo oleville rahoille.....

Mie voitin millin... Missään nimessä ei pidä mennä vastaamaan niihin tai lähettää sähköpostia. Lähettävät takaisin liitetiedoston, joka pitää avata ja täyttää, jotta voit lunastaa voiton. Ei liene vaikea arvata minkä ihanan yllätyksen tuo liite sisältää.

Sain myös viestin. Aavistelin huijausta. Voiko tämmöselle ' pilalle ' tehdä mitään. Itse lähetin teksterin kyseiseen numeroon ja kysyin mitä pilaa tämä on. Ei vastausta.

Ei kannata reagoida noihin mitenkään. Netissä tuollaisessa voi olla takana esim. se, että kun menet sivulle jossa on muka lisätietoa voitostasi, siellä on vaan jotain mainoksia joiden näyttämisestä sivuston ylläpitäjä saa rahaa. Niin joo, ja sit siellä on varmaan tilinumero, jolle voit maksaa välttämättömät kulut miljoonavoittosi lunastamiseksi ;).

Minulla tällainen viesti tuli Soneran liittymään. Huijaustajan tämä on. Ei mitään voi voittaa, kun ei ole mihinkään kilpailuun osallistunut. Rosvoilla on vilkas mielikuviyus, ei voi muuta sanoa. Hyvää kesää kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentävä Leikkuupuimuri:

Joo mulle tuli sama eilen illalla. Oon alle 18, paremminki alle 15v ja kelaan, että ilmeisesti saavat tulla vaikka kuinka sisälle toisen elämään. En oo nyt vastaamassa mitenkään tohon viestiin, mutta olis kiva kyl saada selville mistähän nää tulee ja keneltä. Taitaa olla porukoilla ideat loppu, vanha juttu, mutta varmasti muuten noudan sen palkinnon jos saan selville, et mistä nää tulee ! Ja kyllähän sille rahalle aina käyttöä löytyy ;)
Laitan ton koko viestin nyt vielä suoraan tähän :

(Lähettäjä on mail2sms)

korban@emirates.net.ae
CONGRATULATIONS!!! Your number
number has won 172,000 pounds in
this year on going
NOKIA MOBILE
PROMO you are hereby advised to
get back to us, to claim your prize.
Contact our
claims agent for validation via
email:
nokiapromobtint
ernet.com or call
Tel:+44 703 195
8576

Siinä ja ps. mulla ei oo Soneran, eikä dna:n liittymää.

Yhteistyössä