Onko kukaan saanut perintäkirjeen Gothialta? Feikki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apinaa koijataan?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apinaa koijataan?

Vieras
Poika sai tänään Gothialta yli 50e laskun. Toimeksiantajana on Paypal, ja maksu on tehty viime vuodelta marraskuun aikana. Pojalla on kyllä paypal tili mutta maksuhistoriassa ei ole mitään tapahtumaa tuosta 50e maksusta. Eikä visaelectronin tililläkään ole mitään joka viittaisi siihen. Ihmetyttää vain, että vaikka oikeasti olisi tehnyt maksutapahtuman niin miksei Paypal veloittanut visaelectronin kortilta, joka siis on liitetty Paypalin maksutavaksi?
Täytyy ottaa yhteyttä tuonne Gothialle.

Onko sun poika kenties myynyt jotain n. 50€:lla? Koska mitäänhän ei PayPalin kautta voi ostaa, jos ei siellä rahaa ole. Mutta jos poikas on myynyt jotain ja asiakas on vaatinut rahojaan takaisin, siirtyy saatavat perintään mikäli PayPal tilillä ei ole rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja eihän.;30602668:
Onko sun poika kenties myynyt jotain n. 50€:lla? Koska mitäänhän ei PayPalin kautta voi ostaa, jos ei siellä rahaa ole. Mutta jos poikas on myynyt jotain ja asiakas on vaatinut rahojaan takaisin, siirtyy saatavat perintään mikäli PayPal tilillä ei ole rahaa.

Maksuhistoriassa ollut yksi myyntitaphtuma lähiajalta, tosin summa oli jotain kymmen euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja eihän.;30602668:

Paypaliin voi kyllä liittää myös pankkikorttinsa, ja electron tai debit kortti käy myös. Mä en oo koskaan siirtänyt paypaliin mitään rahaa, ja oon silti tehnyt satoja ostoksia mm. Ebaysta.

En ymmärrä miten muuten paypalilla voisi olla perittävää ellei kyse ole juuri tuosta tehdystä kaupasta ja se peruuntumisesta. Paypalilla ei voi ostaa velaksi. Mikäli siitä kaupasta on tehty peruutus niin pojallasi pitäisi kyllä olla sähköpostit asiasta ja varmaan se sieltä paypalin sivuiltakin selviää onko kaupan purkamista pyydetty. Gothia on kyllä kaiketi ihan "oikea" perintäfirma ja todella vaikea uskoa että paypal mitään velkojakaan keksisi joten kyselepä vielä pojaltasi ja tutkikaa asiaa, kannattaa olla gothiaankin yhteydessä.

[QUOTE="hanna";30602852]Paypaliin voi kyllä liittää myös pankkikorttinsa, ja electron tai debit kortti käy myös. Mä en oo koskaan siirtänyt paypaliin mitään rahaa, ja oon silti tehnyt satoja ostoksia mm. Ebaysta.[/QUOTE]

Joo kortit voi liittää eikä tarvii siirtää rahaa paypaltilille mutta eikö se raha silloin lähde suoraan kortilta eikä paypalille voi jäädä siitä mitään saatavia?

En usko että paypalin ensimmäinen perintäkeino on perintäfirma joten summassa on varmaan mukana jotain kuluja ja viivästyskorkoa, siksi se tuskin täsmää mihinkään paypalin tiedoissa olevaan summaan tai kauppaan. Suosittelen myös juttutuokiota pojan kanssa, jos paypalilla syystä tai toisesta on häneltä saatavia niin kyllä niitä on kyselty jotain reittiä jo ennen tuota perintäkirjettä.

Yhteistyössä