Onko kukaan saanu loputonta makeanhimoa loppumaan?

  • Viestiketjun aloittaja "Lilli"
  • Ensimmäinen viesti
korvaushoitoa
Minulla on toiminut sellainen, että esim. suklaanhimoon olen juonut kupin kaakaota. Makeanhimo menee ohi vähemmillä kaloreilla. Ja toinen on, että lukee kaupassa valmisaineluettelot, minä en ainakaan voi enää syödä kääretorttuja kun näen miten pitkä litania paketin kyljessä on... Se on myös hyvä sääntö, että herkkuja ei saa ostaa kaupasta, mutta itse voi tehdä esim. leipoa, tehdä suklaavanukasta ym. Ja keräkaalia sipsien sijaan ja satsumoita irtokarkeiksi.
 
Minulla on toiminut sellainen, että esim. suklaanhimoon olen juonut kupin kaakaota. Makeanhimo menee ohi vähemmillä kaloreilla. Ja toinen on, että lukee kaupassa valmisaineluettelot, minä en ainakaan voi enää syödä kääretorttuja kun näen miten pitkä litania paketin kyljessä on... Se on myös hyvä sääntö, että herkkuja ei saa ostaa kaupasta, mutta itse voi tehdä esim. leipoa, tehdä suklaavanukasta ym. Ja keräkaalia sipsien sijaan ja satsumoita irtokarkeiksi.
Tää kyllä kuulostaa näin hyvällä hetkellä järkevältä, mutta silloin kun oikein tekee mieli suklaata, niin voi mikä v*tutus siitä tulis jos yrittäis jotain kaalta tai mandariinia syödä suklaanhimoon. Kaakao vois toimia vähän paremmin kyllä..
 
"Mintus"
Mä lopetin sokerin syönnin kokonaan muutama vuosi sitten. Pari kuukautta oli vaikeaa ja sen jälkeen makuaistit heräsivät aivan uuteen elämään. Ihme kyllä myös hajuaisti parani.
Hedelmät maistuvat nyt taivaalliselta, niissähän on toki hedelmän oma sokeri. Mutta kokeile myös sokeritonta suklaata, se on niin tuhtia ettet voi syödä kuin pari palaa kerrallaa mutta suklaan himo tyydyttyy kuitenkin.
 
"vieras"
Oletko käynyt lääkärissä? Minulla on vähän samanlaista ongelmaa. Jos en syö sokeria, olen hirveän väsynyt ja on koko ajan nälkä ja tekee mieli nimenomaan "nopeita" hiilareita. Olen kokeillut jättää kaikki sokerit pois ja ties mitä. Ei vain auta, ainoa mikä näyttää toimivan on nimenomaan sokeri. Jättäisin mielelläni herkut vähemmälle, vaikka laihdutustarvetta ei onneksi ole, mutta jatkuva suklaansyöminen jo välillä etoo, mutta en voi tällä hetkellä. Minulla on kuitenkin kilpirauhasissa ja sokeriarvoissa jotain häikkää. Lääkärini ei kuitenkaan ota kovin vakavasti kun arvot eivät ole hänen mielestään tarpeeksi epänormaalit...
 

Yhteistyössä