Onko kukaan pelännyt jäävänsä lapsettomaksi, vaikkei ole edes vielä yrittänyt raskautua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oon aina pelännyt jääväväni lapsettomaksi, koska vauvakuume on ollut niin suuri. Lastakin aloin yrittämään sillä fiiliksellä, että no ei tästä mitään tule, jos joskus raskaudun niin joskus viiden vuoden päästä hoitojen avulla. Oli melkoinen yllätys, että raskauduinkin jo toisesta yrityskierrosta. No voihan tämä mennä vielä kesken tai tulla vammainen lapsi, joita nyt molempia pelkään. Mutta ainakin helpottaa se tieto, että voin ainakin tulla raskaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja traak:
Täällä toinen, joka pelkää lapsettomuutta vaikkei lapset ole edes ajankohtaisia nyt. Jotenkin vaan on sellainen tunne, että kaiken muun kokemani lisäksi lapsettomuus olisi vain loistavaa jatkoa kaikelle paskalle.

Mulla on ihan samanlainen olo! Tuon "muun paskan" vuoksi en vielä nyt 27-vuotiaanakaan ole siinä tilanteessa, että mulla olisi mahdollisuus alkaa yrittää vauvan saantia. Eli kohta se hedelmällisyys romahtaa, vaikka sitä tähän asti olisi ollutkin.

Jotenkin tuntuu siltä, että kun kaikesta muustakin muiden ihmisten normaalielämään kuuluvasta olen jäänyt osattomaksi ja ikäni joutunut olemaan onnellinen vaan muiden puolesta sekä vuodattamaan kyyneleeni salassa etten muiden onnea pilaisi, niin miksi mulla lasten kanssa kävisi yhtään parempi tuuri.

Jokainen on oman onnensa seppä omassa elämässään..

Mites pakotat esim. kenetkään kunnollisen ihmisen, jonka kanssa voisi elääkin, rakastumaan itseesi?

En tarkoittanut pahalla ja varmasti onkin totta, että toiset saa enemmän paskaa niskaan kuin toiset tai syntyy jo valmiiksi paljon parempiin lähtökohtiin. Kommentoin vaan tuota viimeistä kappaletta... Onni kun on paljon kiinnni myös omista tietoisista valinnoista ja ponnisteluista, kukaan ei voi elää elämää puolestasi. Näin ot...

Mua kans pelottaa tai oikeestaa en pidä lapsen saamista itsestäänselvyytenä. Mua oli kai yritetty 10 vuotta ennen kuin tärppäs ja mulla on 2 serkkua, jotka ei oo pystyny lapsia saamaan. Ovat kylläkin eri puolelta sukua.

Yhteistyössä