onko kukaan pankissa töissä, ois kysymys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mitä ihmettä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mitä ihmettä"

Vieras
voinko mennä pankkiin säästölippaan kanssa, joka on täynnä 5senttisiä. voisinko käydä vaihtamassa nuo 5 sentin kolikot 2e kolikoiksi?

tänään oli työkaverille säästöpankissa sanottu, ettei se ole mahdollista. oli käsketty tallettaa ne rahat tilille, sit nostaa ne setelinä ja vaihtaa se seteli 2e kolikoiksi.
USKOMATONTA!! siis en ymmärrä, mikä ero siinä on, etteikö tasamäärää 5sentin kolikoita voi vaihtaa vaikka yhdeksi 2e kolikoksi, kun setelinkin voi kolikoina saada...

[QUOTE="mitä ihmettä";25717526]voinko mennä pankkiin säästölippaan kanssa, joka on täynnä 5senttisiä. voisinko käydä vaihtamassa nuo 5 sentin kolikot 2e kolikoiksi?

tänään oli työkaverille säästöpankissa sanottu, ettei se ole mahdollista. oli käsketty tallettaa ne rahat tilille, sit nostaa ne setelinä ja vaihtaa se seteli 2e kolikoiksi.
USKOMATONTA!! siis en ymmärrä, mikä ero siinä on, etteikö tasamäärää 5sentin kolikoita voi vaihtaa vaikka yhdeksi 2e kolikoksi, kun setelinkin voi kolikoina saada...[/QUOTE]

Ei ole mahdollista myöskään meidän pankissa. Rahat laitetaan pussiin, joka suljetaan ja lähetetään eteenpäin. Siellä kolikot lasketaan ja laitetaan tilille. Noin viikko menee että rahat sitten ovat tilillä siitä viemisestä. Olen pankissa työharjoittelussa.

Joskus vuosia sitten vielä oli sellainen kone, johon kaadettiin säästöpossuista rahat ja kone laski ne. Sitten asiakkaalle annettiin isompana rahana tai laitettiin tilille. Muutama viikko sitten työkavereiden kanssa tuota muisteltiin..

no sitten mun tarvii varmaan nostaa ne rahat seteleiksi ja mennä niiden kanssa tiskille pyytämään niitä 2 eurosia... niin se onnistuu ja jos ei yksityishenkilönä onnistu, niin firman nimissä onnistuu vaihtaminen kuitenkin.
onpa helvetin typerää touhua, sanon minä!

[QUOTE="aloittaja";25717690]no sitten mun tarvii varmaan nostaa ne rahat seteleiksi ja mennä niiden kanssa tiskille pyytämään niitä 2 eurosia... niin se onnistuu ja jos ei yksityishenkilönä onnistu, niin firman nimissä onnistuu vaihtaminen kuitenkin.
onpa helvetin typerää touhua, sanon minä![/QUOTE]

Voi olla turha nostaa niitä seteleitä, kun voit suoraan nostaa tiskiltä kolikoina tililtäsi rahat. Jotkut yritykset käy vaihtamassa kolikoiksi seteleitä, niin ensin setelit laitetaan yrityksen tilille ja sitten nostetaan kolikoita tililtä, siihen tarvitsee myös täyttää lappu.

Pankeissa ei enää lasketa niitä kolikoita, vaan ne lähetetään johonkin laskentakeskukseen laskettavaksi ja sitten talletetaan tilille. Tosin tiskiltä kyllä pitäisi pystyä nostamaan ihan kolikoinakin se raha, tosin pankkien käteisvarannot ovat hyvin vaihtelevat.

Jos rupeavat niitä siinä paikan päällä laskemaan ja vaihtamaan isommiksi kolikoiksi, niin siinä menee palvelumaksuja.

[QUOTE="vieras";25717774]Pankeissa ei enää lasketa niitä kolikoita, vaan ne lähetetään johonkin laskentakeskukseen laskettavaksi ja sitten talletetaan tilille. Tosin tiskiltä kyllä pitäisi pystyä nostamaan ihan kolikoinakin se raha, tosin pankkien käteisvarannot ovat hyvin vaihtelevat.

Jos rupeavat niitä siinä paikan päällä laskemaan ja vaihtamaan isommiksi kolikoiksi, niin siinä menee palvelumaksuja.[/QUOTE]

eikö siinä tallettamisessa mene? entä sitten myöhemmin nostaessa? ja paljonkos se palvelumaksu sitten on? vai teenkö tosiaan niin, että nostan ne rahat sit myöhemmin setelinä ja meen ihan pokkana sp:hen vaihdattamaan setelit kolikoiksi. (ne ei ainakaan veloita, sen tiedän varmaks )

Yhteistyössä