Onko kukaan ollut Kyproksella huhti-toukokuun vaihteessa? Oliko millaisedt ilmat ja onko ayia napa kiva paikka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "matkakuume"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joskus abt. 10 vuotta sitten olin Limassolissa toukokuussa. Kelithän siellä ovat tähän aikaan vuodesta ihan ok (päivällä n. 25 astetta, illat ja yöt viileämpiä), mikäli tykkää lämpimästä. Vuorille pääsee tarvittaessa pakoon kuumuutta. Näin keväisinhän siellä on hetken aikaa ihan vihreätäkin. Kesäkuusta alkaen maisema onkin sitten pelkkää kuivaa keltaista heinää.

Olen ollut toukokuun alussa kahdesti, Ayia Napassa ja Protaraksessa. Ayia Napa parempi, enemmän elämää. suosittelen ja lapsiperheellekin sopii. Kuumaa on toukokuussa jo, toki voi joku pv sataa, mutta se on nopeasti ohi.

Aijai, nyt tuli matkakuume :)

Onko meressä voinut uida, vai onko vielä kovin kylmää vettä huhti-toukokuun vaihteessa? Miten uima-altaat hotelleilla, jos ei ole lämmitettyjä altaita, onko ollut kovin kylmää vettä? Entä muuten sää, onko suosinut?

Me olimme viime vuonna juuri huhti-toukokuun vaihteessa agia napassa, oli tosi lämmin viikko, lämpimimmillään 31 astetta. Paikalliset sanoivat että kevään lämpimin viikko oli juuri se :) Tykättiin kovasti paikasta, lapset viihtyivät ja uivat myös meressä. Itse en meressä uinut, olin 30 viikolla raskaana. Altaassa kyllä pulikoin itsekin. Mutta suosittelen Agia Napaa kyllä lämpimästi!

Kiva kuulla että lämmintä on ollut ja meressäkin on voinut uida, vaikka vesi vielä hieman viileää olisikin :)

pede, oliko teidän hotellin altaan vesi lämmitettyä?

Meidän hotellilla oli 1 lämmitetty allas, ja muut oli ns. kylmiä. Mutta kyllä minä niissä kylmissäkin pulikoin, se lämmitetty oli aina niin täynnä ihmisiä että mukavempi oli mennä niihin rauhallisempiin :) Lapset kyllä tykkäsi siitä lämmitetystä kun se oli suurin ja siellä oli liukumäkeä jne. Mutta hyvin tarkeni kaikissa uida, lämmin iolma kun oli.

Yhteistyössä