Onko kukaan ollut automatkalla Tanskassa?

• Viestiketjun aloittaja småfolk
  • Ensimmäinen viesti
Me lennettiin toissa vuonna Köpikseen ja vuokrattiin sieltä auto. Meidän populan kanssa ei houkutellut ajatus ajaa läpi Ruotsin.

Lennettiin torstaina, yövyttiin legolandin vieressä leirintäalueella mökissä, jossa suihku/wc ja minikeittiö, sekä 2 pientä makkaria. Itse leirintäalue oli mahtava, lapsille tekemistä vaikka kuinka hyppytyynyjä, siis vähän niin kuin pomppulinnoja, eläimiä (pupuja, kilejä, hevosia), tarzanrata, mönkijäajelua, pallomeri, hiekkiksiä. Oltiin tuolla 3 yötä. 2 päivää vietettiin legolandissa, ja viimeinen päivä ennen kotimatkaa Givskund zoossa.

Hieno reissu oli, lapset haluaisivat uudestaan, ja ehkä ensi kesänä mennään. Miehellä ei ole kauheasti lomaa, joten ehkä reissusta tulee melko samanlainen kuin edellinen vaikka itse haluaisin olla pidempään. Hintaa tuolle reissulle - siis lentoliput - yöpyminen, legolandin liput - siltamaksut, autonvuokra - tuli noin 1700 euroa, viidelle hengelle siis. Maksettavaksi jäi vielä bensat, ruuat, tuliaiset ja eläinpuiston liput.

juu, niin houkutteli meidän perhettäkin :D

edelliskesänä autoiltiin ruotsin läpi billundiin, legolandiin kolmeksi yöksi, ja sitten köpiksessä kaksi yötä ja sitten kotiin =) ja uusi loma suunnitteilla sinne heti kun vaan rahatilanne antaa myöden :D

Me lähdettiin lentokentältä n. klo 14.00, pysähdyttiin syömään mäkkärissä ja jatkettiin eteenpäin, juuri kuudeksi ehdittiin perille. Oli tosi paljon liikennettä tiellä ja rekkoja tuohon aikaan, se mua hämmästytti.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Me lähdettiin lentokentältä n. klo 14.00, pysähdyttiin syömään mäkkärissä ja jatkettiin eteenpäin, juuri kuudeksi ehdittiin perille. Oli tosi paljon liikennettä tiellä ja rekkoja tuohon aikaan, se mua hämmästytti.
Otitteko auton kentältä vai olitteko varanneet etukäteen?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Otitteko auton kentältä vai olitteko varanneet etukäteen?
Auto oli varattu etukäteen, ei mennyt sitten siihenkään kauheasti aikaa. Ja lentokentältä autolla siis lähdettiin.

Liikenteen määrä loogista. 5 miljoona ihmistä alueella, joka on kymmenesosan Suomesta. ;)

vuokrattiin auto (netin kautta etukäteen) ja varattiin majoitukset etukäteen, b&b yms. Nyt enemmän automatkanneena ja b&b ja pikkumajataloissa yöpyneenä en varaisikaan enää koko matkan majoituksia kerralla vaan vain ekan ja vikan yön.
ja mitä nähtävää tai mitä nähtiin Tanskassa? aikaa tosin muutama vuosi jo... mutta tällaista oli ohjelmassa: legoland, Knutenborgin safaripuisto (kakkonen vielä muistelee miten syötettiin apinabussissa apinoille spagettia ikkunan rei'istä), Monsin liitukalliot, köpiksen tivoli ja pieni merenneito (se on tosiaan pieni!) jne. Sitten jossakin kaupungissa oli viikinkitapahtuma ja toisessa possutapahtuma, eli koko kaupunki oli ripoteltu sinne tänne erilaisia possupatsaita, vaatteet päällä, koristemaalattuja yms.

Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Liikenteen määrä loogista. 5 miljoona ihmistä alueella, joka on kymmenesosan Suomesta. ;)
No joo, mutta mä olin liikkunut siellä autolla kolmesti ennenkin, siksi tuo liikenteen määrä yllätti.

ensin laivalla tukholmaan, sitten ajettiin läpi ruotsin ja yli mentiin sillan yli...siltamaksu oli huima, ja pari muutakin huimaa motari maksua maksettiin...ajaminen helppoa ja legoland löytyi. Eka yöpymisetappi kööpenhaminassa, jossa testattiin tivoli ja käytiin ajelemassa kaupunkikierros (joka sisälsi merenneidon patsaan katsauksen)Poikettiin samalla reissulla myös saksassa.

Yhteistyössä