Onko kukaan ollu äitiysloman jo alettua töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minnä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minnä

Vieras
Olen opiskelija ja äitiysloma alkaisi heinäkuun alussa. Mutta taloudellinen tilanteeni on toistaiseksi niin kökkö, että pakko olla 3vkoa töissä siitä alusta. Äitiysraha on minimi joka tapauksessa. Työ ei onneksi ole fyysistä ja työnantaja suostuvainen tähän järjestelyyn. Kun työt loppuvat laskettuun aikaan on jotain 2-3 viikkoa. Oletteko muut olleet äitiyslomalla töissä?

Olin, tein yhden projektihomman loppuun. Tosin en pitkään ollut äitiyslomasta, olisikohan ollut viikko tai sellaista. Oma vointihan sen ratkaisee; itsellä kun olo oli ihan loistava ja duuni oikein siedettävää, niin mikäs siinä oli puuhastellessa.

Mä kysyin kelasta ja ne ei antanu lupaa, tai se olis menny niin et mä olisin ollut äitiyslomalla ja saanu kelan päivärahaa ja sit työpaikka olis maksanu palkaa, pidentäny se ei olis "lomaa" loppupäästä kuitenkaan

Olin. Olo loistava ja työ fyysisesti kevyttä. Olin töissä miltei h-hetkeen asti. Tuntui hullulta että ois pitänyt jäädä pois aiemmin, jotenkin "ilman syytä".... Toisin oon ihminen joka palas töihin (osittain) jo pari vk synnytyksen jälkeen...

[QUOTE="vieras";23534721]Mä kysyin kelasta ja ne ei antanu lupaa, tai se olis menny niin et mä olisin ollut äitiyslomalla ja saanu kelan päivärahaa ja sit työpaikka olis maksanu palkaa, pidentäny se ei olis "lomaa" loppupäästä kuitenkaan[/QUOTE]

Niin miten ne ei antanu lupaa? Kun mä ymmärsin että saan kelan minimiäitiyspäivärahaa (sitä saisin muutenkin joten ei muuta asiaa) ja työnantaja maksaa mulle normaalisti palkan.

Nostoa samalla :)

Yhteistyössä