onko kukaan oikeasti ollut sohvaperuna..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja superhuono kunto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

superhuono kunto

Vieras
siis ihan oikeasti sohvaperuna ja sellainen joka ei ole vähäistäkään liikuntaa harrastanut.. itse olen ollut vuosia, vakava masennus on ollut josta nyt toipumaan päin..

olen mennyt fyysisesti tosi huonoon kuntoon.. hengittäminen on raskasta, tuntuu et keuhkot repeää ku tulen rappusia kolmanteen kerrokseen, niin heikossa kunnossa olen.. lihakset täysin voimattomat yms..

antakaa joku toivoa että tästä voi vielä toipua? ikää 27.. pikkuhiljaahan se on lähdettävä.. onneksi ei ylipainoa ole kuitenkaan, onnistuu liikkumaan lähteminen ehkä vähän paremmin..

onko kokemuksia?

Mulla on raskauksien ja synnytyksen jälkeen ollu todella heikko kunto. Keuhkot on tuntunu menevän lysyyn pienestäkin rasituksesta jne. Aloitin kuntoilun hitaasti kävellen pikkuhiljaa piteneviä matkoja ja vauhtia lisäten. Aika nopeesti peruskunto koheni ja sai taas liikunnan iloa.

Hienoa että masennus helpottaa ja jaksat jo miettiä liikunnallisia juttuja, mukavaa syksyä!

Mä en oo oikeestaan koskaan harrastanut mitään liikuntaa lukuunottamatta laskettelua/ lautailua talvella. Se on lähinnä ajankulua enemmän ku liikuntaa.
Mä en tykkää hikoilla enkä rasittua :D

Emmä silti oo sohvaperuna.
Puuhaan kovasti lasten kanssa; ulkoilen, kyläilen yms. vapaa-aikana.
Arkisin töiden jälkeen aika menee kotihommiin ja ulkoiluun hyvällä säällä.
Ja toki töissä tulee liikuttuttua jonkin verran.

Oon ollut ja olen edelleen. Pääasiasa olen ollut sänkypotilaana vuodesta 2005. Sitä ei vain pysty kivuiltaan liikkumaan, lisäksi kun kilppari ei mene kohilleen niin sitä sydämen tykyttelyä ei kestä erkkikään. Vähän sitä alkaa jo tuntumaan et kohta sitä joutuu hautaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Mä en oo oikeestaan koskaan harrastanut mitään liikuntaa lukuunottamatta laskettelua/ lautailua talvella. Se on lähinnä ajankulua enemmän ku liikuntaa.
Mä en tykkää hikoilla enkä rasittua :D

Emmä silti oo sohvaperuna.
Puuhaan kovasti lasten kanssa; ulkoilen, kyläilen yms. vapaa-aikana.
Arkisin töiden jälkeen aika menee kotihommiin ja ulkoiluun hyvällä säällä.
Ja toki töissä tulee liikuttuttua jonkin verran.

sulla tulee sit hyvin hyötyliikuntaa.. itsellä ei ole tullut yhtään mitään ku ei ole noita lapsiakaan vielä voinut yrittää masennuksen vuoksi.. haluaisinkin itseni parempaan kuntoon ennenku aletaan lasta yrittää..

Yhteistyössä