Onko kukaan muu sitä mieltä, että nykyisessä yhteiskunnassa poikalasta arvostetaan poikaa enemmän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herra Y
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Herra Y

Vieras
Itse kahden pojan ja yhden tyttären isänä olen useammassa paikassa törmännyt siihen, että poikia pidetään tyttöjä suuremmassa arvossa.
Tuntuu, että tuttava-isät toivovat lapsistaan poikia, ja toivovat saavansa kiltin prinssin riehuvan pikkutytön sijaan.
Päivähoidossa pojat ovat hoitajien suosiossa ja tytöt ovat lähinnä rasitteita.
Ja kun mennään kouluun, niin siellä sen eron vasta huomaakin. "Kympin pojat" paistattelevat opettajan suosiossa ja tytöt ovat lähinnä niitä, jotka (muka) aiheuttavat kaikki järjestyshäiriöt.
Erityisluokan lapset ovat usein tyttöjä ja siitäkin tämä tyttöjen aliarvostaminen koulumaailmassa voi johtua.

Meille on tulossa neljäs lapsi, tyttö. Ja useamman kerran olen kuullut (vähän pahoittelevaan sävyyn), että voi kun teille olisi vielä yksi tuollainen nätti poika tullut.

Onko kenelläkään muulla samanlaisia kokemuksia?

Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Itse toivoin poikaa:tuli tyttö.Seuraavaksi toivoi taas poikaa:tuli kaksoset!Lopetin toivomiset siihen!

:laugh: :laugh: Elämä opettaa.

Onneksi tuplat oli molempi merkkisiä!Ekassa ultrassa sanoivat että kaksi poikaa ja ajattelin että nyt se luonto kostaa ajatukseni!

Aika erikoista.
Olen kyllä törmännyt,. että poikalasta pidetään isommassa arvossa kuin tyttöä, mutta että poikia suosittaisi enemmän kaikkialla tyttöjen kustannuksella, en ole semmoseen törmännyt. Etenkin koulumaailma ja päiväkotimaailma suosii kilttejä tyttöjä.

Itse toivoin poikaa:tuli tyttö.Seuraavaksi toivoi taas poikaa:tuli kaksoset!Lopetin toivomiset siihen!

:laugh: :laugh: Elämä opettaa.

Onneksi tuplat oli molempi merkkisiä!Ekassa ultrassa sanoivat että kaksi poikaa ja ajattelin että nyt se luonto kostaa ajatukseni!

Jaa, mä kun luulin että ne kaksosetkin oli tyttöjä. Olis ollut niin kuin vähän loogisempi toi sun juttu sillain.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ööööh:
Aika erikoista.
Olen kyllä törmännyt,. että poikalasta pidetään isommassa arvossa kuin tyttöä, mutta että poikia suosittaisi enemmän kaikkialla tyttöjen kustannuksella, en ole semmoseen törmännyt. Etenkin koulumaailma ja päiväkotimaailma suosii kilttejä tyttöjä.

No, eipä tuosta päiväkoti- ja koulumaailman suosimisesta tytöille paljon etua ole: työelämässä kun miehet jyräävät..

Aika erikoista. Etenkin koulumaailma ja päiväkotimaailma suosii kilttejä tyttöjä.
Entäs ne rasavillit "häirikkö" tytöt?

Totta tavallaan aiempi kommentti, me toivottiin (se kuulostaa väärältä sanalta) rauhallista, tarkkailijapoikaa ja tottakai saatiin ylienerginen ja haasteellinen (vaativa) tyttö. Jotenkin se oli oikein, koska elämässä menee asiat just päinvastoin kuin mitä toivoisi. Siitä huolimatta tyttö on kovin rakas vaikka hermot on tooodella tiukalla. Mutta se vain kasvattaa, meitä vanhempia ja lasta. Jos sitten seuraava olisi poika... (jos tulee seuraavaa, tämä tapaus on saanut miettimään todenteolla että näinköhän me enää toista tahdotaan)

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
SIis ap:han ilmeisesti tarkoituksella käänsi yleiset asetelmat. =) ?

Joo, kyl mä ymmärsin.. |O

Mitä sää huudat? :D

Ei kun mä haukottelen.. :D

AI, mä olen aina ajatellut et tuo hymiö on karjumista kuvaava. :D

Aika erikoista. Etenkin koulumaailma ja päiväkotimaailma suosii kilttejä tyttöjä.
Entäs ne rasavillit "häirikkö" tytöt?

Totta tavallaan aiempi kommentti, me toivottiin (se kuulostaa väärältä sanalta) rauhallista, tarkkailijapoikaa ja tottakai saatiin ylienerginen ja haasteellinen (vaativa) tyttö. Jotenkin se oli oikein, koska elämässä menee asiat just päinvastoin kuin mitä toivoisi. Siitä huolimatta tyttö on kovin rakas vaikka hermot on tooodella tiukalla. Mutta se vain kasvattaa, meitä vanhempia ja lasta. Jos sitten seuraava olisi poika... (jos tulee seuraavaa, tämä tapaus on saanut miettimään todenteolla että näinköhän me enää toista tahdotaan)

Ja mä toivoin kilttiä rauhallista tyttöä.. Ja mä sain kyllä tytön ja vielä kolme lisää.. Mut ne on kyllä kaikkea muuta kuin rauhallisia, tasaisia, kilttejä tai sävyisiä... :D

Eipä ole moista tullut eteeni, että poikien arvostus olisi jotenkin parempaa kuin tyttöjen. Minulla on poika ja kolme tyttöä ja kaikkia on kohdeltu samanvertaisena. Poika tosin oli vilkas alaasteikäisenä. Niinpä hän joutui erityisluokalle, mikä opettajan mielestä ei kuitenkaan ollut hänen paikkansa. Hänestä kasvoi hyvin menestyvä liikemies.Tyttäret taasen saivat kokea koulussa arvostusta ja ovat valmistuneet DI:ksi omille aloilleen. Vanhin tytär jopa sai poikien suuresta opiskelija määrästä huolimatta vuoden parhaan diblomipalkinnon koneneen suunnittelusta. Että se siitä poikien suuremmasta arvostamisesta.

Yhteistyössä