Onko kukaan muu eroamassa lähiaikoina puolisostaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä ero tulossa, erilleen muutetaan kun saadaan koti myytyä ja molemmille omat kämpät. Sekavat fiilikset, ootan kovasti että pääsen eroon ukosta mutta pelottaa miten lapset reagoi vaikka mies ei ole heidän isä. Miten lapsille pitäisi kertoa erosta? Se mietityttää eniten.

Me ollaan asumuserossa tällä hetkellä. Me sanottiin lapsille vain, että äiti ja isä ei nyt tällä hetkellä asu yhdessä. Syitä ei tarkemmin eroteltu, sanottiin vain et on aikuisten asioita. Suosittelen kertomaan mahdollisimman pian, lapset yleensä haluaa tietää heti.

Täällä juuri eronnut 34-vuotias, varakas, hyvinvarustettu ja kestävä mies, jos olet kivan näköinen, ok-kroppainen ja pidät todella rajusta seksistä niin otapa yhteyttä.

[QUOTE="Teemu";22246109]Täällä juuri eronnut 34-vuotias, varakas, hyvinvarustettu ja kestävä mies, jos olet kivan näköinen, ok-kroppainen ja pidät todella rajusta seksistä niin otapa yhteyttä.[/QUOTE]

Ai kun kiva:)

[QUOTE="Teemu";22246109]Täällä juuri eronnut 34-vuotias, varakas, hyvinvarustettu ja kestävä mies, jos olet kivan näköinen, ok-kroppainen ja pidät todella rajusta seksistä niin otapa yhteyttä.[/QUOTE]

Mistä päin Teemu on?

[QUOTE="vieras";22246089]pitäiskö heille kertoa tarkemmin ero syyt? Mies on peliongelmainen ja saattanut meidän perheen konkurssin partaalle, kerronko totuuden?[/QUOTE]

No mä en menis kertomaan tuota ihan tosta noin vaan, ellei lapset sitten itse rupea kyselemään. Alkuun pitäisin ilmoituksen lyhyenä ja ytimekkäänä, ilman suurempia selityksia, ja sitten jos lapset haluaa tietää enemmän, niin kyllä ne sitten kysyy. Ja sitten vastaat rehellisesti, mutta yksinkertaisesti. Mielestäni tuon ikäisetkään ei vielä ihan kaikkea tajua, joten en kauheita selityksiä lähtisi sepustelemaan. Itse en muista äitini kertoneen mitään varsinaista syytä vanhempieni eroon, kuulin sitten tarkemmin vasta aikuisena. Enkä kyllä olisi tajunnut parisuhteen kiemuroita vielä teininäkään, vaikka äiti olisi kuinka selitellyt. Ja itse olen eronnut keväällä ja asiat on oikeastaan kerrottu vain että asia on nyt näin että isi ja äiti ei enää asu yhdessä.

[QUOTE="vieras";22246089]pitäiskö heille kertoa tarkemmin ero syyt? Mies on peliongelmainen ja saattanut meidän perheen konkurssin partaalle, kerronko totuuden?[/QUOTE]

Itse olin vanhempieni eron aikaan 10-vuotias ja eron syy oli minulle erittäin selvä (isä joi liikaa ja oli väkivaltainen). Peliongelma on kuitenkin sen asteen ongelma (eikä aina niin näkyvä), että siitä vaikenisin tuon ikäisille lapsille. Tulevien tapaamisjärjestelyjen kannalta on kuitenkin oleellista, missä määrin miehen ongelma on hoidossa ja tulee vaikuttamaan hänen taloudenpitoonsa, ajankäyttöönsä ja mielenterveyteensä jatkossa. Peliongelmahan ei sinänsä ole suoraan vaaraksi lapsille (kuten esim huumeet ja alkoholi).

Yhteistyössä