Onko kukaan maalannnut kylpyhuoneen kaakeleita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja remonttiriitta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse mietittiin ihan samaa, mutta ammattilainen ei suositellut, lattiassa jossa on kova kulutus ei kuulemma maalipinta kestä. Ja me siis suunniteltiin sellaisen pikku vessan maalausta, jossa seinä ja lattia pinnat eivät ole vedelle altiita...

Keittiön kaakelit maalattu. Laitettiin pelkkä otex. Todella hyvin pysynyt ja nättiä jälkeä, mut enpä kylppäriä ehkä maalaisi. Kuivan vessan korkeintaan.

Meillä putosi tippa puhdistamattoman lavuaarin pohjalle eikä sitä sieltä irti saa millään eikä kulumallakaan lähde että on toi aika tiukkaa tavaraa.

Meillä on keittiön kaakeleissa Ronsealia ja paskaltahan se näyttää:D. Ilmeisesti en saanut pestyä pintaa yrityksistäni huolimatta kunnolla, koska maali alkoi irtoilla hyvin pian. Mut vika on meidän tapauksessa myös tekijässä, jolla oli ehkä hieman liian kiire saada valmista aikaan...

Jos maalaat, muista että:
-hoida Sinolilla pesu huolella ja moneen kertaan. Pese vielä kerran senkin jälkeen, kun olet mielestäsi pessyt kunnolla.
-Älä missään nimessä käytä sivellintä, vaan aina vaahtomuovitelaa.
-Maalaa hyvässä valaistuksessa. Hehkulamppu marraskuun iltapäivän valossa ei riitä.
-Älä edes harkitse maalaavasi lattiaa.

Good luck:D

Me mietittiin vanhassa asunnossa samaa. Myyjä ei suositellut maalaamaan koko seinää, vaan vain "boordin", ja sillekin olisi mieluummin laittanut tarran päälle.

Ei sitten maalattu. Muutettiin pois :D

Kannattaa kysyä maalikaupasta neuvoa... Itte oon maalannu laattaa, ensin pesu ja sitten pienimuotoinen karhennus, että maali tarttuu paremmin. Tartuntapohjamaalin jälkeen maalaus mielellään kiiltävällä maalilla, helppo pestä. Otex on himmeä josta on vaikea pestä tahroja pois, imeytyy himmeään maaliin helpommin...

Minä kysyin tätä asiaa ihan rakennusalan ammattilaiselta, kun tekisi mieli uusia keittiön ilmettä pikku budjetilla. Ei suositellut missään nimessä kaakeleiden maalaamista edes keittiön välitilasta, ei kuulemma pysy kauaakaan hyvänä.

Uusimmat

Yhteistyössä