Onko kukaan lopettanut mieheltään salaa ehkäisyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen, mutta tuli km. Tiesin kyllä että mies olisi huolehtinut lapsesta sekä halunnnut jatkaa suhdetta. Nyt uudelleen raskaana ja ihan yhdessä sovimme ehkäisyn pois jätöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24169291:
Mä en edes usko, että e-pillerit oikeesti vois pettää...Ne pilleriden "pettämiset" on vaan katalien eukkojen juonia, viattomien miesten päänmenoksi, "kun mä niin halusin vauvaa".

Oliks tää vitsi? Jos ei niin kyllä mulla petti ja tein abortin. Mut niin, ehkä mä vaan olin niin sekasin että salaa itseltäni jätin pillerit pois ja sit ku tulinki raskaaks niin en enää halunnutkaan vauvaaa :O

Oliks tää vitsi? Jos ei niin kyllä mulla petti ja tein abortin. Mut niin, ehkä mä vaan olin niin sekasin että salaa itseltäni jätin pillerit pois ja sit ku tulinki raskaaks niin en enää halunnutkaan vauvaaa :O

Ollaan monesti tuosta kavereiden kanssa puhuttu, ja tultu siihen tulokseen, että pillereiden pettäminen on vaan urbaanilegenda.

Mä en edes usko, että e-pillerit oikeesti vois pettää...Ne pilleriden "pettämiset" on vaan katalien eukkojen juonia, viattomien miesten päänmenoksi, "kun mä niin halusin vauvaa".

Ja se e-pillereiden ehkäisyteho perustuu siihen, että se oikeesti muistetaan ottaa oikeeseen aikaan.
Ei se pilleri silloin petä, jos jää päiviä ottamatta välistä ja sen jälkeen niitä otetaan miten sattuu, kun muistetaan.

Minulta poistettiin kierukka miehen tietämättä ja raskauduin. Lapsesta oltiin puhuttu, mutta mies oli aina sitä mieltä, ettei vielä ollut valmis isäksi. Tiesin kuitenkin, että hänestä tulee mitä parhain isä ja näin sitten kävikin. Myöhemmin mies on myöntänyt, että vastuu pelotti, eikä hän tiedä olisiko vieläkään 16 v ja kolme lasta myöhemmin myöntynyt tuohon ensimmäisen lapsen tekoon.

Oli kerran tilanne, jossa mieheni ja minun vauvahaaveet eivät käyneet yksiin. Halusin vauvaa todella kovasti.....en missään nimessä olisi koskaan voinut edes harkita , ettäkö jättäisin salaa ehkäisyn pois...enkä saata uskoa, että joku toimii niin. Tiedän kyllä mitä on haluta vauvaa....Nyt meillä sitten kolme lasta, kaikki yhdessä sovittuja/haluttuja. Aika teki tehtävänsä.

[QUOTE="jep";24169341]Minulta poistettiin kierukka miehen tietämättä ja raskauduin. Lapsesta oltiin puhuttu, mutta mies oli aina sitä mieltä, ettei vielä ollut valmis isäksi. Tiesin kuitenkin, että hänestä tulee mitä parhain isä ja näin sitten kävikin. Myöhemmin mies on myöntänyt, että vastuu pelotti, eikä hän tiedä olisiko vieläkään 16 v ja kolme lasta myöhemmin myöntynyt tuohon ensimmäisen lapsen tekoon.[/QUOTE]

Tietääkö miehesi tempustasi?

Tiesin vain. Miehellä jo lapsi ja on todella hyvä isä. Vastuuntuntoinen. Nytkin odottaa innolla uutta perheenjäsentä, jonka pitäisi n. kk päästä syntyä :)

Kyllä opin! Nyt se tuntuukin vasta pahalta, mutta tämä raskaus yhdessä suunniteltu. Km aikaa jo parisen vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24169327:
Ollaan monesti tuosta kavereiden kanssa puhuttu, ja tultu siihen tulokseen, että pillereiden pettäminen on vaan urbaanilegenda.

On kyllä totta, että pillereiden ehkäisyteho on lähes 100% täysin oikein käytettynä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että aina jos vahinko sattuu, olisi kyse petollisesta muijasta joka haluaa tulla raskaaksi. Voi olla esim. kyse pillereistä, joiden hormonitaso on liian alhainen, vatsataudista, ripulista tai lääkekuurista, joiden heikentävää vaikutusta nainen ei ymmärrä tai ihan puhtaasta vahingosta, siitä, että nainen unohtaa syystä tai toisesta ottaa pillerit. Etenkin minipillereiden kohdalla muutaman tunninkin unohdus voi olla hyvin kohtalokasta. Itselleni ei sopinut oikein mitkään pillerit, ei nyt kokeiltu, että voinko tulla raskaaksi, mutta tietyt muut merkit viittasivat siihen, kuten huimasti lyhentynyt kuukautiskierto. Jos nainen ei ole tietoinen siitä, että näihin oireisiin liittyy alentunut ehkäisyteho, niin kyllä, pillerit voivat tosiaankin vain pettää.

kyllä ne vaan voi pettää vaikka kuinka säännöllisesti ja kiltisti ne muistaa ottaa. Abortti ystävänpäivänä kun en neljättä olisi jaksanut....

Niin ja km tuli rv 5 eli todella varhain. Nyt ei kävisi edes mielessä tuollainen, mutta olin silloin niin vkuumeinen etten ajatellut, vaikka olisi varmasti ollut yhtä rakastettu kuin tuleva lapsi. Mies oli alkuun salaamisesta vihainen, mutta antoi anteeksi ja jatkoimme eteenpäin :)

Yhteistyössä