Onko kukaan laihduttanut niin että on jättänyt kaiken herkun pois?

  • Viestiketjun aloittaja yritys10
  • Ensimmäinen viesti
laihtunut 15 kg
en suosittele jättämään kaikkea pois. jos on tottunut syöpöttelemään niin ei onnistu noin.

itse laihduin kun vähensin. Täysin herkuttelun lopettaminen ei onnistunut pidemmän päälle koskaan.
 
olin vuoden syömättä herkkuja. Samalla noudatin ruokavaliota kirjasta "syön hyvin -siksi laihdun" (Montignac). Laihduin 25 kg noin vuoden aikana. Lihosin saman verran raskauden aikana, joista "pysyvästi" jäi 10 kg. Nyt pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa (taas) uusi elämä. Paino pysyi laihdutuksen jälkeen samana (siis ennen raskautta) 10 vuotta. :)
 
Kyllä. Tämä on minun keinoni laihduttaa. KAIKKI herkut pois, ja todellakin voisin elää pelkillä herkuilla. Normisti yleensä syön kuitenin 2lämmintä ruokaa joka pv, ainut että jos ruokana vaikka makkarakastiketta niin jätän kastikkeen pois ja otan siihen tilalle vaan enempi salaattia tai vaikka leipäpalasen. Ja kyllä, tuloksia syntyy -7kg pois 2.5kk:ssa.
 
Nyt Äiti
Yhdeksännellä luokalla laihdutin viidessä kuukaudessa kahdeksan kiloa jättämällä kaikki herkut, leivokset , karkit, sipsit pois. Ja söin sitä ennen tosi paljon herkkuja.. Paino putosi 66kg :sta 58 kiloon. Ja sen jälkeen ei edes tehny mieli syödä niin paljon herkkuja ja painokin pysyi suht samassa. Nyt olen 25v neljän muksun äiti ja painan 56 kiloa. Kilot eivät ole palanneet :)
 
apua-papua
Herkutteluhetket pois ja osa herkuista kannattaa vaihtaa, mutta kaikkia herkkuja ei kannata väkisin jättää pois. Esim. sipsit voi vaihtaa popcorniin, suolapähkinät paahtamattomiin, limun mehuun, viinerin pullaan.
 
hölmöö
Alkuperäinen kirjoittaja laihtunut 15 kg:
en suosittele jättämään kaikkea pois. jos on tottunut syöpöttelemään niin ei onnistu noin.

itse laihduin kun vähensin. Täysin herkuttelun lopettaminen ei onnistunut pidemmän päälle koskaan.
Miksei onnistuisi? Omasta luonnosta ja tahdosta se on kiinni ja sinulta on näköjään tahdonvoima puuttunut. Se ei tarkoita, että se puuttuisi kaikilta.
 
apua-papua
Alkuperäinen kirjoittaja hölmöö:
Alkuperäinen kirjoittaja laihtunut 15 kg:
en suosittele jättämään kaikkea pois. jos on tottunut syöpöttelemään niin ei onnistu noin.

itse laihduin kun vähensin. Täysin herkuttelun lopettaminen ei onnistunut pidemmän päälle koskaan.
Miksei onnistuisi? Omasta luonnosta ja tahdosta se on kiinni ja sinulta on näköjään tahdonvoima puuttunut. Se ei tarkoita, että se puuttuisi kaikilta.
Jotkut syö elääkseen ja toiset elää syödäkseen. Älä vähättele ihmisiä joille ruoka merkitsee enemmän kuin sulle.
 
vv
No kyllähän se siinä painon pudotuksessa auttaa.
Ja olen pystynyt jättämään ne kokonaan pois, aluksi vaikeaa ja kun pääsee tietyn pisteen yli niin ei noi herkut enään edes maistu.
 
tutteliteli
Jos esim. sokeririippuvainen on niin siinä ei muuta auta kun jättää kaikki vaan pois. Aluksi tuntuu hankalalta mutta jos pysyy tiukkana esim. viikonkin niin kyllä se alkaa sitten jo helpottaa eikä teekään enää yhtään mieli mitään sokerista :)
 
juu
Joillekki toimii, että kerrasta jättää kaikki pois ja kärsii sokerivierotusoireet kerralla. Toiselle sopii se, että vaihdetaan suklaalevy vaikkapa minipatukkaan ja niin edelleen.

Mutta kyläl tuo auttaa pudotuksessa tiettyyn rajaan asti. Sitten kun syöt taas saman verran kuin kulutat jne, niin ei mitään enää tapahdu. Mutta jos painoa on paljon kertynyt ja sitä on ylläpidetty noilla herkuilla, niin tottahan se tipahtaa. Aika nopeaa varmaan tippuu muutama kilo jo pelkästään nesteiden takia.
 
apua-papua
Alkuperäinen kirjoittaja tutteliteli:
Jos esim. sokeririippuvainen on niin siinä ei muuta auta kun jättää kaikki vaan pois. Aluksi tuntuu hankalalta mutta jos pysyy tiukkana esim. viikonkin niin kyllä se alkaa sitten jo helpottaa eikä teekään enää yhtään mieli mitään sokerista :)
Sokeririippuvaisuutta ei ole olemassakaan!
 
hh
Alkuperäinen kirjoittaja apua-papua:
Alkuperäinen kirjoittaja tutteliteli:
Jos esim. sokeririippuvainen on niin siinä ei muuta auta kun jättää kaikki vaan pois. Aluksi tuntuu hankalalta mutta jos pysyy tiukkana esim. viikonkin niin kyllä se alkaa sitten jo helpottaa eikä teekään enää yhtään mieli mitään sokerista :)
Sokeririippuvaisuutta ei ole olemassakaan!
Sokeririippuvuus

Yksi uusimmista "elintasosairautemme" on nimeltään sokeririippuvuus. Sokeririippuvuus, ilmeni se sitten sokerin, makeisten, hiilihydraattipitoisten ruokien tai alkoholin suurkulutuksena, on aina syömishäiriö. Se saattaa olla aluksi vain pieni mieliteko, mutta eräillä ihmisillä mieliteosta kehittyy himo, suorastaan pakkomielle. Karkkia ja suklaata ja pikkuleipiä on saatava päivittäin, eivätkä siinä pienet määrät riitä.

Vastaapa itsellesi ihan rehellisesti: oletko viimeisen vuoden aikana kertaakaan syönyt karamelleja enemmän kuin olit suunnitellut tai jatkanut makeisten syömistä, vaikka olit jo ajatellut lopettaa?

Useimmat meistä joutuvat vastaamaan "kyllä".

Entä, onko joku perheenjäsenesi tai ystäväsi viimeisen vuoden aikana kiinnittänyt huomiota siihen, miten paljon syöt makeaa?

Tässä vain pari peruskysymystä, jotka sokeririippuvuutta epäilevä voi itselleen esittää.

Erään väitteen mukaan toiset ihmiset ovat perineet sokeriherkät geenit. On esitetty, että jopa 75 % ihmisistä on enemmän tai vähemmän herkistynyt sokerille. Neljännes ihmisistä voi syödä sokeria vaikka päivittäin ilman, että se laukaisee heissä ahmimishimon. Yksi neljännes on taas niin herkistynyt, että palakin suklaata synnyttää reaktion, että on heti syötävä koko levy.
 
apua-papua
Alkuperäinen kirjoittaja hh:
Alkuperäinen kirjoittaja apua-papua:
Alkuperäinen kirjoittaja tutteliteli:
Jos esim. sokeririippuvainen on niin siinä ei muuta auta kun jättää kaikki vaan pois. Aluksi tuntuu hankalalta mutta jos pysyy tiukkana esim. viikonkin niin kyllä se alkaa sitten jo helpottaa eikä teekään enää yhtään mieli mitään sokerista :)
Sokeririippuvaisuutta ei ole olemassakaan!
Sokeririippuvuus

Yksi uusimmista "elintasosairautemme" on nimeltään sokeririippuvuus. Sokeririippuvuus, ilmeni se sitten sokerin, makeisten, hiilihydraattipitoisten ruokien tai alkoholin suurkulutuksena, on aina syömishäiriö. Se saattaa olla aluksi vain pieni mieliteko, mutta eräillä ihmisillä mieliteosta kehittyy himo, suorastaan pakkomielle. Karkkia ja suklaata ja pikkuleipiä on saatava päivittäin, eivätkä siinä pienet määrät riitä.

...
Syömishäiriö on eri asia kuin riippuvuus. Vai onko sun mielestä bulimia oksentamisriippuvuutta?

 
anna
Sokeririippuvuudessa on kyse siitä että KEHO addiktoituu sokeriin, siksi se ei ole mikään syömishäiriö. Eihän anorektikon _keho_ addiktoidu nälkään tai bulimikon oksentamiseen, se on heillä pelkästään päänsisäistä.
 
vierailija
olin vuoden syömättä herkkuja. Samalla noudatin ruokavaliota kirjasta "syön hyvin -siksi laihdun" (Montignac). Laihduin 25 kg noin vuoden aikana. Lihosin saman verran raskauden aikana, joista "pysyvästi" jäi 10 kg. Nyt pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa (taas) uusi elämä. Paino pysyi laihdutuksen jälkeen samana (siis ennen raskautta) 10 vuotta. :)
Mites nyt?
 
Jätin kaikki herkut pois, kun tuli järki päähän: söin niin paljon yhden vuoden ajan jätskiä ja välillä suklaata, ja välillä lontoon rakeita. Ja se näkyi ja jäi kiinni. Yksi tuttu, entinen urheilija, lopulta uskalsi puhua minulle järkeä. Hän kertoi, että jätski on niin sitkasta rasvaa, joka ei lähde pois pienessä ajassa, normi lenkeillä, kovilla lenkeilla, treenatessa, eikä miltein mitenkään. Niissä määrissä, mitä minä söin, sen liika rasvan luonnollinen leikkaus on siis kova urakka. Samalla, kun jätskin jätin, niin jätin muutkin makeat.
Nyt on mennyt muutamia kuukausia siitä, ja jonkinmoinen uuman tapaine minulle viimein taas on, mutta senttejä poimittavaksi riittää vielä pitkäksi aikaa. Parasta tässä on, ettei tee enää mieli mitään makeaa. Kokeilin suklaata muutama päivä sitten. Seisoin kaupan jonossa, ja oli aikaa katsella viereisiä hyllyjä: ajattelin, että ei se yksi geisha pahaa tee.. tms. Sain alas pari palaa siitä, ja no thanks, no more. Tämä oli hyvä uutinen itselleni.
 

Yhteistyössä