Onko kukaan lahjoittanyt Hope ry:lle jotain tavaroita, vaatteita tms?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinnos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiinnos

Vieras
Mietin vaan, kun meiltä jää pieneksi luistimia, polkupyöriä (kohta mm pojan 16" tosi hyväkuntoinen ja hieno, rouhea Tunturin polkupyörä), vaatetta jne. Usein annan ne vaan netin kautta ekaksi hakevalle ilmaiseksi, koska en jaksa alkaa niitä hyysäämään minnekään. Olen huomannut, että usein tietyt ihmiset noutavat näitä tavaroita ja laittavat ne kirppikselle itse myyntiin. Tämä on tietty ihan ok, mutta mielummin antaisin ne jollekin joka todella tarvitsee noita. Eli "köyhille" (kamala termi..) lapsiperheille.

Mutta onko sellaisia oikeasti Suomessa..? Onko kukaan lahjoittanut Hope ry:n kautta? Mistä tiedän että tavara menee sinne minne pitää? Kuopiossa ei ainakaan näytä olevan toimijaa... :( ja asun siis Kuopiossa.

Mietin vaan, kun meiltä jää pieneksi luistimia, polkupyöriä (kohta mm pojan 16" tosi hyväkuntoinen ja hieno, rouhea Tunturin polkupyörä), vaatetta jne. Usein annan ne vaan netin kautta ekaksi hakevalle ilmaiseksi, koska en jaksa alkaa niitä hyysäämään minnekään. Olen huomannut, että usein tietyt ihmiset noutavat näitä tavaroita ja laittavat ne kirppikselle itse myyntiin. Tämä on tietty ihan ok, mutta mielummin antaisin ne jollekin joka todella tarvitsee noita. Eli "köyhille" (kamala termi..) lapsiperheille.

Mutta onko sellaisia oikeasti Suomessa..? Onko kukaan lahjoittanut Hope ry:n kautta? Mistä tiedän että tavara menee sinne minne pitää? Kuopiossa ei ainakaan näytä olevan toimijaa... :( ja asun siis Kuopiossa.

Olen lahjoittanut tutun kautta ja se tavara menee kyllä varmasti HOPE:n varastolle, mistä se toimitetaan perille oikeasti niitä tarvitseville.
Että lahjoita vaan!

Kiertoon vaan!
Itse siivosin komeroa ja löytyi vanhoja verhoja ja sen sellaista..vanhat lehdet oon vienyt sairaalalle. En oo itse pitänyt kirpparipöytää kuin kerran.(Hirvee homma..)
Mulle sopii paremmin tuo lahjoittaminen.

Mies oli siellä töissä. Ne lajittelee kaikki hyvin ja heittää huonot pois ja tekee niistä "paketteja" jotka vievät lastenkoteihin ym.. Tosi hienoa toimintaa! Siellä on kokoajan ilmaiseksi töissä ihmisiä.

Itse olen toiminut vapaaehtoisena Hopella ja voin vakuuttaa, että Hopelle annetut tavarat menevät varmasti oikeisiin osoitteisiin eli tavaroita tarvitseville lapsiperheille.

[QUOTE="vieras";26846356]Itse olen toiminut vapaaehtoisena Hopella ja voin vakuuttaa, että Hopelle annetut tavarat menevät varmasti oikeisiin osoitteisiin eli tavaroita tarvitseville lapsiperheille.[/QUOTE]

Niin, millä sen voit vakuuttaa?

Me ollaan todella pienituloinen perhe, ja olemme saaneet muutaman kerran lahjoituksia Hopelta. Aiemmin sinne sai itse mennä varastolle penkomaan ja etsimään tavaraa, joka juuri oman perheen jäsenille sopii. Mutta, sielläpä joku nero keksi bisneksen. Hope sai Croksilta lahjoituksena niitä kenkiä, niin joku siellä veti kassit täyteen niitä ja rupes myymään Facen kirppiksillä. Paljon muutenkin sieltä kuulemani mukaan otetaan tavaraa, jota ei itse tarvita, ja myydään eteenpäin, kun ihmiset ovat sinne lahjoittaneet mm. kalliita vauvahaalareita ym. Eli ei se apu aina mene oikeaan osoitteeseen (useimmiten kyllä), ja loppujen lopuksi sitä ei tarkalleen siellä pystytä kontrolloimaan, että kuka on avun tarpeessa. Jotkut ovat niin ahneita, että vievät kaiken mitä irti saavata ajattelematta niitä, kenelle se apu tulisi ihan huipputodelliseen tarpeeseen.

Mutta mahtavaa toimintaa se on, ja itse olen todella kiitollinen saamastamme avusta.

Yhteistyössä