Onko kukaan kokeillut..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Utelias...

Vieras
..kipukoukkua? Olen kärsinyt viime syksynä noin viikon sairaalajakson jälkeen selkäkivuista, siellä meni selästä lihakset aivan juntturaan koska sänky oli kova kuin kivi. Olen yrittänyt venytellä, laittaa mobilaattia, ja kävin hierojalla. Hieroja totes että ohhoh kun on lihakset jumissa, oikein sellaisia kunnolla kovia kohtia joiden avaamiseen menis kauan. No eipä siellä hierojalla ole aikaa ja rahaa käydä, kun ajat sais niin epäsäännöllisin välein ja pariin kertaan saa jo satasen menemään :( Mietin sitten tuota kipukoukkua, mitä ne nyt mainostaa.. Ja sieltä finnhook sivuilta luin kokemuksia että olisi tykätty..
Onko joku sitä kokeillut? Auttaako se, vai voiko sillä vaan pahentaa vaivoja? Voiko sillä tehdä jotenkin väärin niitä hommia?

Nostelen tätä vähäsen. Ei siis huvittaisi ostaa 50e kipukoukkua, jos se onkin sitten vaan huono, tai jos en osaa tehdä sillä oikein vaan onnistun saamaan jotenkin lihakset huonompaan kuntoon..? :O

Kipukoukku on ihan ok, mutta mä olen saanut paremman avun relaksanteista (lääkäri kirjoitti reseptin), hieronnasta ja liikunnasta kuin kipukoukusta. Siis eka relaksantti, sitten hieronta ja sen jälkeen venyttelyä ja liikuntaa, se estää selkää menemästä jumiin taas.

Itse ostin Prismasta kympillä "halpisversion", bambusta tehdyn vähän vastaavan, ja on kyllä hyvä. Mulla erityisesti vasemmalta puolen on yläselkä ja hartia aina jumissa kun melkein aina kantelen lasta sylissä sillä puolella. Ainakin rentouttaa mukavasti, ja kyllä sillä pahimpia lukkoja saa availtua. Parempi kuin huono hieronta. Luulen että tuo originaali kipukoukku olisi vielä parempi, ja olisi kotimainen tuote... Halpaa verrattuna toistuviin hierojakäynteihin.

Itse en ainakaan ole onnistunut pahentamaan kipuja, mutta tietysti kohtuus kaikessa. Jos liikaa hieroo niin kai silläkin voi saada lihakset kipeiksi.

Mulla on ollut kokeilussa Mobilat ja Voltaren Emulgel. En haluaisi noita lääkeaineita ihan hirveästi käyttää. Ja selässä niitä jumeja on paikassa mihin kädet ei oikein taivu ja sellaisia mitä en itse ehkä edes huterasti kopeloimalla löytäisi, esim hierojalla hieroja kyllä löysi pari ihan armottoman jumissa olevaa "lihasmöykkyä" selästä mitä availlessa kestäis kyllä. :/ Eli se hieronta olis sinänsä este, kun en halua enää laittaa rahojani sinne (ajatkin saa niin epäsäännöllisesti tosiaan) mutta itsekään en oikein pysty hieromaan joka paikkaa..

Minulla on toiminut kyllä kipukoukku hyvin. Kokemusta on kaikkiaan kolmesta eri mallista. Kiinalainen bambuversio, ei kestänyt starttia pidemmälle. Oli lähinnä vaan haittaa.

Ideaan kuitenkin ehdin innostua, että pystyy aina halutessaan ilmaiseksi tekemään hierontaa. Eihän se tietenkään oikeaa hierontaa korvaa, mulla kuka pystyy käymään joka päivä oikealla hierojalla? Itsellä ei riitä siihen aika eikä rahat.

Seuraavaksi ostin sen perusmallisen kipukoukun ja se toimi jo yllättävänkin hyvin. Simppeli ja järkevä tuote, ja joka päivä koukuteltua. Siitä tulee yhdenlainen rutiini. Itse koukuttelen useimmiten tv:tä katsoessa. Eräänä päivänä voimakkaassa koukutuksessa lapa nyrjähti yli, ja taas piti ryhtyä etsimään seuraavaa koukkua.

Viimeisin ja tähän asti paras kokeilemistani koukuista on tämä uusi kipukoukku pro. Paranneltu versio siitä perusmallista. Hyvä, jämäkkä ja selkeästi ammattimaisemmin valmistettu tuote. Parannuksia ja uusia ominaisuuksia on useita, itselleni eniten hyötyä on ollu hieman entistä suuremmasta koosta (ulottuu paremmin) ja ergonomisesta varresta. Ote on paljon miellyttävämpi kuin siinä edellisessä. Ei kädet luista eikä puudu pidemmässäkään koukuttelussa.

Kaikenkaikkiaan voi sanoa, että koukku on kyllä erinomainen keksintö. Ihan parasta siinä on se, että voit koukutella itse itseäsi milloin tahansa ja niin usein kuin haluat. Eikä maksa mitään. Tai noh, sen koukun hankinnan tietty, mutta sekin hinta on pienempi kuin yksi käynti hierojalla.

Yhteistyössä