Onko kukaan kokeillut Dukanin dieettiä? Minä olen :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ole kokeillut enkä aiokaan. Kuulostaa aivan sairaalta. Kohtuus kaikessa niin pysyy paino kurissa ihan normaalilla syömisellä.

....sanoo ihminen, jolla ei ole koskaan ollut aineenvaihdunnallisia, sokeriaineenvaihdunnallisia tms oireita.
Hyvähän se on huudella, jos se "kaikkea kohtuudella" sopii ja sillä saa itsensä pidettyä henkisesti ja fyysisesti kunnossa. Mutta mitä jos se ei kropalle sovikaan? Mulle jo pala ruisleipää päivässä saa sokerit taivaisiin ja olon kammottavaksi, sytyttää ruoanhimon ja heittelee mielialaa.

[QUOTE="erilainen";24845104]....sanoo ihminen, jolla ei ole koskaan ollut aineenvaihdunnallisia, sokeriaineenvaihdunnallisia tms oireita.
Hyvähän se on huudella, jos se "kaikkea kohtuudella" sopii ja sillä saa itsensä pidettyä henkisesti ja fyysisesti kunnossa. Mutta mitä jos se ei kropalle sovikaan? Mulle jo pala ruisleipää päivässä saa sokerit taivaisiin ja olon kammottavaksi, sytyttää ruoanhimon ja heittelee mielialaa.[/QUOTE]

Olen entinen ylipainoinen, vatsavaivainen ihminen.
En usko hetkeäkään että varsinkaan sairaan ihmisen kannattaisi omin päin alkaa kokeilla mitään ihme dieettejä vaan lääkärin valvonnassa. Enkä usko sitäkään että kukaan lääkäri suosittelisi mitään ihan äärimmäisiä ruokavalioita.

Alkuvaihe kuulostaa pahalle ja painonpudotusvaihe, mutta mitä sen jälkeen?? olet saanut ylipainon pois ja voit syödä melko normisti ja terveellisesti. Ei minusta tuo nyt mikään paha juttu ole jos sillä saa sen ylimääräisen pois. itseäni kiehtoisi kovasti myös kokeilla ja varsinkin, kun ap kertoi että on esim. syönyt kananmunat keltuaisineen yms. ja silti paino tippunut. Ei se muna ilman keltuaista ihan parasta ole...

Kertokaa ihmiset kokemuksianne! :)

Onneksi ei tartte kokeilla. Olen pysynyt ihannepainossa jo vuosia karppaamalla. Ja saan syödä rasvaa niin paljon kuin haluan :) Liiasta proteiinista tulee mulle huono olo. Joka päivä menee väh. 3-4 kananmunaa, 1-2 dl kermaa ja paljon voita... Helppoa ja hyvää eikä paino nouse sitten millään.

Mun mielestä korkeahiilarinenkin on parempi vaihtoehto kuin tuo dukanin dieetti. Vähärasvaista lihaa ja salaattia, yöks.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24844848:

Ottakaa ihmiset selvää Atkinsin dieetistä kun ette tiedä mitään! Atkins suosittelee ketoosia MAX 2 VIIKKOA! Ja silloinkin vihanneksia vähintään puoli kiloa päivässä. Sitten hiilaritasoa nostetaan 5 g/viikko kunnes painon laskeminen jatkuu (tai nostetaan niin kauan että painon laskeminen pysähtyy jos olet jo tavoitepainossa).

Atkinsin ylläpitovaihe sallii jopa 80-100 g hiilaria päivässä ja myös hedelmät ja täysjyvät ovat sallittuja. Ja Atkins ei suosittele hirveää eläinrasvalla mässäämistä, vaan suosittelee pääasiassa kasviöljyjä (oliivi, avokado ym.)

Mielenkiintoista. Itse luin kanssa tästä dieetistä Me Naiset - lehdestä ja juttu oli sen verran suppea, että toivoin ettei kukaan pelkästään niillä ohjeilla alkanut Dukaamaan.

[QUOTE="utelias";24932116]Hei Turkilmas, miten projektisi etenee Dukanin parissa? :D[/QUOTE]

Moikka utelias :). Kolme viikkoa tuli tänään täyteen. Perjantaina lipsahti herkutteluksi, mutta kiltisti palauduin ruotuun heti seuraavana päivänä. Samalla lupasin itselleni että jatkossakin saan kolmen viikon välein herkutella, mutta just äsken lupauduin mukaan herkuttomalle marraskuulle. Eli se siitä sitten :D.

Painoa on tippunut 6,5 kiloa (oli jo 7,5 kiloa, mutta perjantain mässäys toi heti kilon lisää painoa...prkl) ja fiilikset on mainiot. Aloitin pisimmällä mahdollisella (10 päivää) hyökkäysvaiheella, eli tuon ajan söin pelkkiä proteiineja. Nyt pitäis jatkaa joka toinen päivä protskuilla ja joka toinen päivä protsku+salaatti- linjalla. Todellisuudessa aika vähiin on jäänyt pelkät protskupäivät, aika monena päivänä olen tehnyt oheen salaattia.

Mutta juu, mä tykkään tästä dieetistä kovasti edelleen ja jatkan kyllä eteenpäin motivaatio korkealla :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hei! Itse pidän attackia 5 päivää, sillä tarkoituksenani on laihduttaa alle 18 kiloa. Olen nyt neljännellä päivällä, mutta eilen pistin maitorahkaan valion sokeritonta mehukeittoa. Mahtaako olla kiellettyä? Siinä on NIIN vähän hiilareita, vaikka siinä kaiketi onkin aitoa hedelmää. Osaako joku tietäväinen vastata?

Yhteistyössä