Onko kukaan käynyt A-A kokouksissa? Millaista se on saaok siitä apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkoholisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkoholisti

Vieras
Hitto mä oob ihan paskana itseni kanssa. Taas olen juonut ääliöinyt ja kohta mies varmasti mut jättää... Ei minuun voi luottaa että milloin tulen kotiin ja missä kunnossa. Nyt se makaa sohvalla toisessa huoneessa eikä puhu mulle mitään. Nyt minun on pakko saada lopetettua juominen...

Kattelin netistä aa kokouksia ja semmoinen järjestetään ihan mun lähellä. Mietin uskaltaisiko käydä..

:( En onneksi osaa sanoa, että saako siitä apua, mutta kaipa siitä moni saa apua, sillä ei niitä muuten järjestettäisi. Ei se varmaan kuitenkaan haittaa käydä katsomassa, että jos se sopisi sinulle... Tsemppiä!!!

Niitä on kaksi eri ryhmää, AA ja sitten se A-ryhmä, en muista niiden eroa nimissä mutta toinen on se uskovaisten ryhmä, joka pohjaa kristinuskon oppeihin ja niitä portaita sitten käydään ja porukka saa alkoholiriippuvuutensa tilalle jeesusriippuvuuden. Se toinen ryhmä on ns. uskonnollisesti sitoutumaton.

Anonymiteetti on se avainasia kaikissa näissä ryhmissä, ja siksi niistä ei ulkopuolelle kerrota. Voit mennä omana itsenäsi, ja toiset saavat apua, toiset eivät. Vertiastuki on koko homman perusta. Ryhmissä käy monta kertaa viikossa edelleen mm. sellaisia ihmisiä, jotka ovat olleet selvin päin yli 30 vuotta, mutta kokevat turvakseen juuri ryhmissä käymisen ja ovat identiteetiltään alkoholisteja lopun elämäänsä. Sairaudentunto on edellytys sille, että voi tulla autetuksi.

No ei siitä varmasti mitään haittaakaan ole.Jos ei tunnu omalta niin eihän sinne oo pakko enää mennä.

Mun yks tuttu joskus aikoinaan meni NA:han ja se on ollut nyt varmaan 7 vuotta kuivilla,en ois ikinä uskonut.Eli kai ne jotain auttaakin.

Yhteistyössä