kuusi lasta on. kaikille tuttia tarjottu. viisi sitä on syönyt ja yksi söi peukaloaan. tutista huomattavasti helpompi vieroittaa kuin peukalosta
Olen ollut vastaavassa tilanteessa ja kyllä sitä voi pärjätä ilman tutteja.Meillä on 2v4kk esikoinen ja 3kkn ikäiset kaksoset. Iskin vauvoille tutit suuhun heti kotona, sillä hommasta ei tule mitään, jos en saa tyyppejä tuteilla tiukassa paikassa hetkeksi tyytyväiseksi. En voi olla tissituttina kahdelle ja tunteiden tulkkina uhmaikäiselle yhtä aikaa.
Tietysti voi pärjätä ilman tutteja missä tilanteessa vain, mutta oman järjen käyttö on sallittu joka tilanteessa. Meillä kaksoset saivat tutit jo ollessaan teholla. Tutteja vastaan puhuttiiin jo 90-luvun alussa ja ehkä jo aikaisemmin. Mutta silti tutti pitää pintansa.Olen ollut vastaavassa tilanteessa ja kyllä sitä voi pärjätä ilman tutteja.
Mietin samaa. Hyvinkin mahdollista. Somessa tosiaan näkyy paljon vauvoja ja hyvin harvoin tuttia suussa kuvissa. Niin ne "mielipiteet" näköjään vaan muuttuvat kun tarpeeksi paljon näkee jotain.Voisiko tuo "luonnottomuus" johtua somesta? Joka paikassa on vauvojen kuvia eikä kellään oo koskaan tuttia suussa ruudulla/mainoksissa jne. Mut ei tartte mennä kuin lähimarkettiin, ja heti tulee vastaan tutti suussa nököttäviä vauvoja.
Meillä sama. Ei ollu kivaa ei.Esikoinen ei huolinut. Vaan alkoi syödä peukaloaan. Siitä sit vasta kiva irrottautuminen olikin... Elikäs muille tuikkasin suuhun heti kun oli mahdollista.
Olipa väheksyvä vastaus. Tässä taas pyritään pätemään muiden äitien kustannuksella, tosin huonolla menestyksellä. Ehkä oletkin ollut samantyylisessä tilanteessa, mutta vauvat eivät ole samanlaisia eivätkä lähtökohdat, perheenjäsenet jne. Luulisi sinunkin jo tajuavan useamman lapsen vanhempana.Olen ollut vastaavassa tilanteessa ja kyllä sitä voi pärjätä ilman tutteja.
Kerron sulle salaisuuden. Se että et tarvinut tutteja ei tehnyt susta yhtään parempaa äitiä. Vaikka se superilta saattaa tuntuakin ja varsinkin siltä että on pakko yrittää pönkittää paremmuuttaan. Aika säälittävää.Olen ollut vastaavassa tilanteessa ja kyllä sitä voi pärjätä ilman tutteja.
Olen täysin samaa mieltä. Tilanteen mukaan mennään, kaikenlaiset aikomukset kannattaa pitkälti jättää. Totesin näin alkaessani odottaa kolmatta.Minulla oli ennen lasten syntymää aikomuksena, ettei lapsille anneta tuttia lainkaan. Toisin kävi. Jo sairaalassa hoitajat antoivat tutit lapsille. Ensimmäiselle en muista miksi. Seuraavat taas saivat tutit, koska olivat keskoskaapissa.Käytännössä tutti oli hyvä asia, vaikka olin etukäteen suhtautunut siihen vastentahtoisesti. Imetys ei kärsinyt tutista, sillä imetin kaikkia lapsia yli 1,5-vuotiaiksi. Tutista luovuttiin ennen imetyksen loppumista. Mielestäni on hyvä toimia tutin suhteen siten kuin parhaalta tuntuu, sillä lapset ja tilanteet ovat erilaisia.