Onko kroonisesti sairaita?

• Viestiketjun aloittaja Colitis
  • Ensimmäinen viesti
Vajaa vuosi takana ja sopeutumista vielä, kun asia on yhä niin tuore. En ainakaan aio sohvalla maata pilleripurkki kädessä tässä iässä, enkä ylipäätään minkään ikäisenä vaan aktiivisesti hoitaa itseäni.

Colitis
Hei taas!
Mulla pyörii nuo kaksi ketjua, kun asia niin pinnalla. Joku sanoi, että huomaa minun olevan vasta-alkaja, kun olen niin vauhko. Joo, sitä tämä on.
Lynx; Oletko jo hyväksynyt sen, että joudut syömään lääkkeitä lopun ikää?
Emilyn; Onko sulla lääkehoito?

Tsemppiä kaikille ja kaikesta huolimatta valoisia ajatuksia!

Niin ja mulla myös krooninen luulosairaus, heh. Olin tosi hämmästynyt, kun ensimmäistä kertaa elämässäni sain oikea diagnoosin.

Cu löytyy multakin. Diagnoosin sain 2002, sitä edelsi lukuisat tutkimukset ja lääkekokeilut. Eka vuosi meni huonossa kunnossa kun oikeanlaista lääkitystä haettiin, sinä aikana vessassa tuli juostua veriripulilla 8-20 kertaa päivässä. Nyt lääkitys toimii ja pystyn sitä myös itse säätelemään eli lisään ylläpitolääkitystä lääkärin ohjeen mukaan jos on tarvis. Hyvin pärjään nyt, välillä jos syö jotain sopimatonta saattaa ripuli ja kivut tulla mutta ne on päivässä ohi. Johan sitä on oppinut mitä voi syödä ja mitä ei. Mulla kesti useamman vuoden kun täysin sopeuduin ja välillä vieläkin ottaa aivoon joka päiväinen lääkkeiden napsiminen. Ennen tätä olin perusterve joten olihan se pienoinen järkytys kuulla olevansa loppuikänsä kroonisesti sairas.

Yhteistyössä