Onko Kouvolassa kotihoidontuen kuntalisää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiäippä

Vieras
Täällä nykyisessä kaupungissa ei ole,onkohan Kouvolassa,sinne ollaan siis muuttamassa ja kotihoidontuella olen vielä puolisen vuotta.Ja jos siellä on niin paljon se on?Kiitos!:)

No vaikka kuntalisä oliski, nii ei sitä välttämättä kuitenkaan saa.
Vaasas ainakin on kauheesti ehtoja, ett kuka saa ja kuka ei. Eli pitää hoitovapaan jälkeen olla työpaikka mihkä palata, ei saanu olla ennen äitiyslomalle jäämistä olla työttömänä yli kolmea kuukautta.... ja jotain tällasia kivoja juttuja. Mä ehdin olla 3,5kk työttömänä, ennen ku jäin äitiyslomalle, eikä mulla ole työpaikkaa mihin palata hoitovapaalata (tai on, mutta ei ole tällähetkellä voimassa olevaa työsopimusta), joten multa tuo kuntalisä jäi saamatta.

Kouvolassa kuntalisää maksetaan vaan yksityisen hoidon tukeen. Eli kotihoidontuen kuntalisää siellä ei oo. Tai näin ymmärsin nettisivuilta. Ja ainakaan silloin siellä ei maksettu kun poika kolme vuotta sitte synty, kun tutkin muutettaisko takas kotiseudulle, mut jäätiin tänne, kun silloin asuttiin Espoossa, jossa iso kuntalisä.

Hmmh,itse olen yksinhuoltaja ja työpaikkaa ei ole tiedossa kun kotihoito loppuu ens vuoden alussa,aikamoisia ehtoja kyllä pitävät,se raha vaan olisi tullut tarpeeseen kun vuokrakin on suurempi kuin mitä nyt on täällä entisessä asunnossa.

Yhteistyössä