Onko kotitekonen hernekeitto vaikea tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Mä oon käyttänyt aina Jalostajaa, mutt ei tee jostain syystä nyt just mieli yhtään... :x

Mutt jos tekisin itse, jos siis se ei oo kovin monivaiheista eikä hankalaa kun toi keittiö on juuri nyt vähän.... keskeneräisessä vaiheessa. :D

Ja jos jollain ois vielä joku ihan loistava ohje, sekin olisi hyvä. :whistle:

No ei se vaikeaa ole... Herneet liotetaan, keittovaiheessa mukaan sipulia (itse laitan myös porkkanaa) ja sekaan vaikka pilkottua palvikinkkua. Meirami ja suola mausteeksi :)

herneitä pussi ja yöksi likoamaan ja sitten siinä samassa vedessä sitten seuravan päivänä ne keitellään ja laitetaan lihaa (jos haluaa) loppuvaiheessa ja avot, valmista on...kun ostat hernepussin niin siinä on ohje

Helppoa kuin heinänteko:

huuhtele herneet ja liota herneitä yön yli vedessä. Seuraavana päivänä vaihda vesi ja ala keittelemään. Lisää vettä tarpeen mukaan. Mukaan voi laittaa myös sipulia, porkkanaa ja lihaa, jos tykkää. Keittää sitä pitää muutama tunti.

Ei ole,

liotetaan yön yli herneitä ja kattilaan vaan kiehumaan. Kiehuu itsekseen.... Sekaan voi laittaa porkkanaa tai sipulia jos haluaa. Lihat sitten keiton loppuvaiheessa. Mitä kauemin herneet kiehuvat sen parempaa. Musteeksi jos haluaa laitta sinaapia ja meirama . jotkut lisäävät vähän kermaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Helppoa kuin heinänteko:

huuhtele herneet ja liota herneitä yön yli vedessä. Seuraavana päivänä vaihda vesi ja ala keittelemään. Lisää vettä tarpeen mukaan. Mukaan voi laittaa myös sipulia, porkkanaa ja lihaa, jos tykkää. Keittää sitä pitää muutama tunti.

Ei vettä tarvitse vaihtaa jos herneet on huuhdeltu hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Okei, no ei mun tänään ehkä kannata muutenkaan tonne keittiöön mennä.. jos totta puhutaan. :ashamed:

Mitä lihaa te käytätte siinä?

useimiten sika nauta säilykettä tai jauhelihaa. Liha voi olla ihan mitä vaan, mistä tykkä itse. mös palvikinkku on hyvää

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Okei, no ei mun tänään ehkä kannata muutenkaan tonne keittiöön mennä.. jos totta puhutaan. :ashamed:

useimiten sika nauta säilykettä tai jauhelihaa. Liha voi olla ihan mitä vaan, mistä tykkä itse. mös palvikinkku on hyvää

Joo, siihen käy melkein mikä vaan. Mä olen käyttänyt useasti tölkitettyä peuranlihaa, ai, että se on nannaa tuolla sopassa =)

Joo, ja ei kai sitä vettä ole pakko vaihtaa, mulle on vaan jäänyt sellainen tapa keittiövuosilta :)

Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:

Joo, siihen käy melkein mikä vaan. Mä olen käyttänyt useasti tölkitettyä peuranlihaa, ai, että se on nannaa tuolla sopassa =)

Joo, ja ei kai sitä vettä ole pakko vaihtaa, mulle on vaan jäänyt sellainen tapa keittiövuosilta :)

mä en taas oo nähyt misssään vaihdettavan.

Yhteistyössä