Onko kotikonsteja pissatulehdusken hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naurukohtaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Naurukohtaus

Aktiivinen jäsen
04.07.2006
3 625
0
36
Just syöty 5päivän kuuri ja mahakipu senkun yltyy :kieh: :kieh: Ihan tällasta voimakasta menkkakipua,muuta ei sitten oikeastaan olekkaan. Kipu tuntuu selässä asti :| Perjantaina vasta lekuriin uutta kuuria hakemaan |O Olisko vinkkejä helpotukseen ennen perjantaita? Joskus olen kuullut jonkun puhuvan karpalomehusta tms. mutta käsittääkseni se on vain ennaltaehkäisevästi. Vinkkejä kiitos :flower:

Sinun pitäisi kyllä päästä nopeammin, jos kipu ei hellitä, ettei tulehdus nouse munuaisiin. Karpalomehu kyllä auttaa tosiaan alkuvaiheessa, mutten tiedä auttaisiko enää. Minulla kun ei ole lääke auttanut, piti mennä ihan samantien lääkäriin uudelleen ja sain jopa aloituslääkkeet heti sieltä mukaan.

Juo paljon.... mielellään vettä ja sitä karpalomehu. Mulla oli kanssa jokin aika sitten moinen vaiva ja join karpalomehua paljon kai se auttaa vaikka on tulehdus päälläkin ainakin jonkin verran koska se muuttaa pissan ph arvoa niin ettei bakteerit viihdy siinä.
Jos toi selkä kipu on paha niin suositelen menemään päivystykseen ettei tulehdus etene munuaisiin.

Jos selässä asti tuntuu niin vilkkaasti lääkäriin. Mulla kun tuntu selässä kipua niin oli pissatulehdus noussut munuaisaltaisiin asti ja jouduin sisälle tiputukseen.

Kipu tuntuu ainoastaan alaselässä ja on vielä ainakin niin siedettävää että pystyy olemaan. Kuuma suihku on auttanut jonkin verran. Kuumetta ei ole(ainakaan vielä ) mutta jos nousee niin pakko se on kai lähteä :(

Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
Kipu tuntuu ainoastaan alaselässä ja on vielä ainakin niin siedettävää että pystyy olemaan. Kuuma suihku on auttanut jonkin verran. Kuumetta ei ole(ainakaan vielä ) mutta jos nousee niin pakko se on kai lähteä :(

Älä laita lämmintä, se nopeuttaa tulehduksen etenemistä!
Mulla oli tulehdus ja kun kipu oli alaselässä laitoin lämpötyynyn. Tulin niin kipeeksi että päivystykseen oli lähdettävä samana iltana. Tai olisin mä sen kivun kestäny, ei se ollu sietämätöntä, mutta anoppi tiesi, että se on vaarallista, jos nousee munuaisiin.
Jos odotat liian kauan, voit joutua dialyysihoitoihin. Kannattaa mennä mieluummin liian aikaisin, kuin liian myöhään lääkäriin!

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:

Älä laita lämmintä, se nopeuttaa tulehduksen etenemistä!
Mulla oli tulehdus ja kun kipu oli alaselässä laitoin lämpötyynyn. Tulin niin kipeeksi että päivystykseen oli lähdettävä samana iltana. Tai olisin mä sen kivun kestäny, ei se ollu sietämätöntä, mutta anoppi tiesi, että se on vaarallista, jos nousee munuaisiin.
Jos odotat liian kauan, voit joutua dialyysihoitoihin. Kannattaa mennä mieluummin liian aikaisin, kuin liian myöhään lääkäriin!

Ei lämpö pahenna tulehdusta.

Yhteistyössä