Onko koiraharrastajat keskivertoa vittumaisempia ihmisiä?

• Viestiketjun aloittaja wufff
  • Ensimmäinen viesti
vaihto
Itse huomasin vaihtaessani rotua, että tämän uuden rotuni väki on ihan huippua! Ennen olin kauan palveluskoiraporukoissa (edelleen sitäkin) ja kyseisen rodun näyttelyporukoissa, kateellista sakkia. Oli kuppikuntia joissa haukuttiin toisia. Nyt tämä uuden rodun väki pääosin näyttelysakkia ja leppoisaa harrastusväkeä ja en ois ikinä kuvitellut minkään koiraväen olevan niin mahtavaa. Avointa, suvaitsevaista, rehtiä sakkia. Tottakai yksilöitä löytyy sieltäkin, mutta itse porukka upeaa!

wuffff
Itse huomasin vaihtaessani rotua, että tämän uuden rotuni väki on ihan huippua! Ennen olin kauan palveluskoiraporukoissa (edelleen sitäkin) ja kyseisen rodun näyttelyporukoissa, kateellista sakkia. Oli kuppikuntia joissa haukuttiin toisia. Nyt tämä uuden rodun väki pääosin näyttelysakkia ja leppoisaa harrastusväkeä ja en ois ikinä kuvitellut minkään koiraväen olevan niin mahtavaa. Avointa, suvaitsevaista, rehtiä sakkia. Tottakai yksilöitä löytyy sieltäkin, mutta itse porukka upeaa!
Kiva kuulla että sulle on käynyt noin hyvin. :)
Saako udella rotua?
Oman rotuni piireistä ei voi käyttää sanoja leppoisa ja näyttelysakki samassa lauseessa. :D

"vieras"
Koiranäyttelyitä koirineen kiertävät ovat kyllä oman pienen kokemukseni mukaan juuri keskivertoa veemäisempiä. Eivät kuitenkaan pärjää kissanäyttelyihmisille veemäisyydessä...

Dhjcj
Olen juuri hankkimassa uuttakoiraa kun elämäni ensimmäinen on jouduttu saattamaan koirataivaaseen. Ajattelin hankkia ns palveluskoirarodun. Mutta toivottavasti kohtaisin vain niitä mukavia palveluskoiraharrastajia...

Mikä on sun määritelmä koirafaanatikolle?
Jollekin se on jo sitä että annetaan koiran nukkua sängyssä.
(erään tuttavani mielipide)
No se on sellainen, jolla se koiran palvominen on jo vähän niinkuin uskonto.
Samanlainen, kuin uskovaishihhulit, mutta jumalan tilalla on koira.
Ja joo, koiran nukkuminen sängyssä on kyllä mielestäni ällöttävää, että kyllä se taitaa mennä sinne fanaattisuuden puolelle jo. :D

Joo, olen huomannut tässä vuosien varrella.
Toivon sydämestäni, ettei minusta tule ikinä sellaista, millaisiin olen yhdellä jos toisellakin keskustelupalstalla törmännyt. :(
Minusta sillä ei ole väliä, miltä kasvattajalta koira on hankittu, tai onko koira monirotuinen. Mutta niin moni harrastaa syrjimistä ja dissaamista.
Tuolla fb:ssa yhdessä ryhmässä törmäsin ihan muutama päivä sitten oikein kauniin koiran kuviin. Siihen oli heti joku hyökännyt utelemaan "Mikäs koira tämä on virallisesti?" ja kun se omistaja ilmoitti koiran, niin ilmeisesti oli heti käyty koiranetistä urkkimassa rekkaritiedot ja vastaus tuli sitten "onko tarkoitus käyttää herraa terveystarkeissa?"

Katja11
Itselläni on koiria ja kissa. Kyllä, koiraihmiset on lähes poikkeuksetta vittumaisia -naiset varsinkin. Miehillä yleensä maalaisjärki ja käytöstavat. Olen itsekin nainen ja haluaisin mukaan esim. kaverikoira -toimintaan, mutta vastaanotto piireihin niin idioottimainen. Mieluiten harrastankin vapaaehtoisesti omiin nimiin kyseistä toimintaa ja iloa tullut jaettua monelle vanhukselle ja yksinäiselle.

vierailija
Ovat kyllä jostain syystä. Koirat toki muutenkin pääsääntöisesti ärsyttäviä jos metelöivät, tunkevat iholle tai ulostavat ihmisten kulkureiteille. Omistajat täysiä - - - - - - kun nämä asiat sitten sallivat, ja vieläpä esiintyvät elikkonsa kanssa tympeästi ja välinpitämättömänä ympäristöstä.

Paljon fillarilla liikkuvana kyllä aina välillä ihmettelee monien koiraihmisten kyvyttömyyttä huomioida muuta kuin oma (ja koiransa) napa. Koirat jolkottavat vapaana ("kun ei see tee mitään") tai pitkän pleksin päässä toisessa reunassa katua. Kapeilla poluilla ei voida väistää yhtään, vaikka joskus jopa huomaisivat muut kulkijat.
Kusettavat koiriaan toisten pihoille ja varsin usein ne paskatkin jäävät maahan.

Yhteistyössä