Onko kirjanpitäjiä paikalla,apuja,yrityksen lopettaminen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lopetus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lopetus

Vieras
Vaivaa niin suunattomasti joten olisiko ketään kirjanpitäjää paikalla joka osaisi vastata!
Itsellä ollut vuoden päivät yritys joka ei enää kannata.Kirjanpitäjä on hoitanut kirjanpidon joka sekin aika tyyris.

Nyt kun olen lopettamassa niin laskuttaako kirjanpitäjä siitä jotenkin erikseen? Voisinko tehdä itse jotain ettei tulisi niin paljoa laskua?

Myyn lopun varaston halvalla eteenpäin joten niistä minun ei tarvitsisi maksaa paljoa alveja,olen siis alv velvollinen.

Kirjanpitomaksuun kuului jo tilinpäätös ja veroilmoitus.

Lopetuksesta tulee tietysti uusi tilinpäätös, jos uusi tilikausi on alkanut jo maksamasi tilinpäätöksen jälkeen. Siitä kirjanpitäjä luonnollisesti joutuu laskuttamaan jälleen. Voit itse tehdä lopettamisilmoitukset kaupparekisteriin ja verottajalle. Oikeastaan muuta ei ole tehtävissä säästämisen osalta. Toivottavasti tämä toimii jonkinlaisena esimerkkinä niille monille, jotka ovat olleet aikeissa perustaa vaikkapa verkkokaupan "harrastuksena" olohuoneen nurkkaan.

Tilikausi ei ole vielä loppunut,loppuu vasta vuoden vaihteen jälkeen!
Laskuttaako kirjanpitäjä siitä jos joutuu tehdä ilmoitukset kaupparekisteriin sekä verottajalle?

Kiitos vastauksesta! Tuo sinun viimeinen lause pitää niin paikkaansa!Onneksi itse en vielä paljoa ole kusessa,mutta kaikille jotka haluavat yrittäjiksi ryhtyä niin miettikää ja laskekaa tarkasti!Ja hankkikaa tietoa tarpeeksi. Itse en ihan kaikkea tehnyt eikä menestystä ollut! Onneksi ei ole lainaa!

Yhteistyössä