onko ketään yh:ta joka tekee vuorotyötä paikalla?

Aloitan siis nyt opiskelemaan lähihoitajaksi ja valmiiksi mietin aikaa valmistumisen jälkeen.
Eli tyttäreni on melkeen kouluun menossa kun valmistun,eikö ekaluokkalainen vielä kuulu vuorohoidon piiriin?
Mutta mitäs jos itse menee vaikka puol2 töihin ja lapsi kahteen koulussa. Miten ihmeessä hänet sitten saa sinne hoitoon :/

Ja jos tokaluokkalainen ei kuulu enää vuorohoidon piiriin,niin mitä olette silloin tehneet? Kun eihän 8 vuotista voi vaan jättää kotiin kun itse vaikka pääsee puol 10 illalla kotiin..

Joo,ehkä ei pitäis ihan vielä tressata tälläisista,mutta minkäs teet.. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin mulle vastattiin:
kyllä se kuule on vaan jätettävä. oisit miettinyt asiaa ennenkuin kouluttauduit alalle.
:/
Mä en oo vielä kouluttautunut,mutta aion kyllä. No,pitää sitten lähempänä miettiä tarkemmin miten asiat järjestää. Pitää vaikka koittaa päästä päiväkotiin tai johonkin päivätyöhön siihen asti että lapset vähän isompia. Vaikka en tosiaan tahtoisi mihkään Pk:iin,mutta pakkohan se sitten varmaan on lasten takia.
 
ikävä totuus
on se, että lähihoitajia koulutetaan jo nyt liikaa ja hoitolaitokset hyödyntävät röyhkeästi opiskelijatyövoimaa eivätkä palkkaa valmistuneita lähihoitajia töihin.
 
Näin minä olen tehnyt
Älä suostu vuorotöihin. Kaikenlaisille hoitajille on vaihtoehtoja.. päivätyö, lyhennetty työaika ym. Hoitotyötä voi tehdä muuallakin kuin vuorotyöyksikössä. Joskaan niitä vaihtoehtoja ei ole niin paljon näinä talouden huonoina aikoina. Mutta sun on ratkaistava ihan ekaksi se asia, että kumpi on sulle tärkeämpää: sun ura vai lapsi. Lapsen hoitokuviot on paikkakuntakohtaisia ja ne kannattaa selvittää myös etukäteen. 7- ja 8-vuotiaskin on liian pieni ollakseen yksin kotona koulun jälkeen. Eikä varsinkaan äidin ollessa iltavuorossa klo 21 tai 22 saakka. Tsemppiä sulle! =)
 
sh-äiti
Riippuu kunnasta minkä ikäinen on vielä hoidon piirissä. Täällä on 10v ikään saakka mahdollisuus ilta ja yönhoitoon. Eikä pientä voi jättää yksin illoiksi sitte pitää palkata joku kotiin hoitamaan. Onhan tuo jo lastensuojelullinen asia jos 8v on ilta myöhään yksin kotona. Sitä vaan pitää valita mikä on se tärkeä asia elämässä ja maksaa siitä. Mulla on ainaki aina ollu lapset ja niiden hyvin vointi eikä muksut ole ikinä olleet mun työn vuoksi tuntikausia keskenään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Riippuu kunnasta minkä ikäinen on vielä hoidon piirissä. Täällä on 10v ikään saakka mahdollisuus ilta ja yönhoitoon. Eikä pientä voi jättää yksin illoiksi sitte pitää palkata joku kotiin hoitamaan. Onhan tuo jo lastensuojelullinen asia jos 8v on ilta myöhään yksin kotona. Sitä vaan pitää valita mikä on se tärkeä asia elämässä ja maksaa siitä. Mulla on ainaki aina ollu lapset ja niiden hyvin vointi eikä muksut ole ikinä olleet mun työn vuoksi tuntikausia keskenään.
No jos on hyvä tukiverkko ja mies niin silloin onkin helpompaa. Mutta minkäs teet kun ei ole ja ammatin kuitenkin tahdon itselleni ja muut alat ei minua kiinnosta :/
Pitääkin ottaa selvää minkä ikäiseksi asti täällä kuuluu vuorohoidon piiriin. Olen kyllä ymmärtänyt että 7v ainakin vielä kuuluisi.
Onneksi tässä on muutama vuosi aikaa noita asioita selvittää ja miettiä. Mutta parempihan se on hyvissä ajoin alkaa miettimään.
 
sh-äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
No jos on hyvä tukiverkko ja mies niin silloin onkin helpompaa. Mutta minkäs teet kun ei ole ja ammatin kuitenkin tahdon itselleni ja muut alat ei minua kiinnosta :/
Pitääkin ottaa selvää minkä ikäiseksi asti täällä kuuluu vuorohoidon piiriin. Olen kyllä ymmärtänyt että 7v ainakin vielä kuuluisi.
Onneksi tässä on muutama vuosi aikaa noita asioita selvittää ja miettiä. Mutta parempihan se on hyvissä ajoin alkaa miettimään.

Kyllä lapsi onnistuu hoitaa ilman tukiverkkoakin, rahalla siitä vaan selviää tai niin minä olen tehnyt. Mll:n hoitajia, tuttujen opiskelevia (isoja) lapsia, naapuri apua kaikkea kannattaa hyödyntää :)
 

Yhteistyössä