Onko ketään taloustieteilijää, joka näkisi puolueettomasti kokonaisuuden, mikä Suomen ja maailman taloudessa mättää, ja mitä tulisi tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos nyt lähdemme liikkeelle tästä meidän näennäisdemokratiasta: nykyinen päätäntäelin järjestelmä mahdollistaa korruptiolle ja maan hallinnalle ulkoa käsin.
Paikallinen hajautettu päätöksentekovalta on ihan ehdoton, jotta maissa voidaan toimia omien kansalaisten hyväksi.

Yksi ongelma keskitetyssä päätöksentekovallassa on muun muassa vertailukohteiden puuttuminen joka taas kannustaa jatkamaan virheistä huolimatta. Kun vähän joka puolella asiat ovat tasaisesti päin persettä, niin, eipä siinä oikeastaan voi muuta kuin yrittää katsoa historiaan miten meillä ennen oli. Historiaa tosin voidaan muuttaa, ja muutetaankin nykytilaan sopivammaksi. Toki myös uskottavia selityksiä tapahtuneille (jopa selkeälle riistolle) löytyy roppakaupalla. Tutkikaapa vaikka 90-luvun lamaa, siinä on oiva esimerkki kansalaisten räikeastä vedätyksestä.

Minä tiedän, että raha on harhaa ja että aivopesu alkaa heti kun osaat kävellä, joten ei minun juttuja kannata ottaa niin vakavasti. Itse olen tyytyväinen ja balanssissa, eli olen hyötynyt kaikesta imemästäni tiedosta. -Vaatii tietynlaisen mielen - en suosittele tätä systeemin orjille.😁

Viimeksi muokattu:
Työtä tekemällä.
Murthy on muun muassa vaatinut 70 tunnin työviikkoja, julistanut viisipäiväisen työviikon virheeksi ja kertonut itse tehneensä 80–90 tunnin työviikkoja. 70 tunnin työviikot ja tuottavuuden lisääminen voivat olla ratkaisu köyhyyteen. Näin Intiassa. Kiinassa taas 996, eli aamu yhdeksästä ilta yhdeksää kuutena päivänä. Näiden kanssa me kilpailemme.

Työtä tekemällä.
Murthy on muun muassa vaatinut 70 tunnin työviikkoja, julistanut viisipäiväisen työviikon virheeksi ja kertonut itse tehneensä 80–90 tunnin työviikkoja. 70 tunnin työviikot ja tuottavuuden lisääminen voivat olla ratkaisu köyhyyteen. Näin Intiassa. Kiinassa taas 996, eli aamu yhdeksästä ilta yhdeksää kuutena päivänä. Näiden kanssa me kilpailemme.
Työnorjat sorron yöstä nouskaa, kuuluu kutsumus...... On todella käsittämätön ristiriita. Työläisjohtoisissa valtioissa ollaan todellakin työnorjia.

Työtä tekemällä.
👍

Suomalainen duunari ei tajua kilpailevansa kiinalaisten ja intialaisten duunarien kanssa.

"Alkuperäinen kirjoittaja Echo: Näytä alkuperäinen viesti
Mut pärjättiinkö idän kaupan avulla?"

Pärjättiin. Esim koko 80-luku oli suurta talouskasvua, kunnes NL romahti ja Suomi samoin.

Ei mätä mikään. Talous on vahvempi kuin koskaan. Verrattuna 1980 luvun loppuun (jolloin rahaa oli h*elvetisteet) on nyt käytettävissä neljä kertaa enemmän.

Ongelma on vain se, että silloin jäi firmoille ja omistajille 3% ja nyt jää 60%. Tulos vain jakautuu epätasaisesti. Voitot tehdään useimmiten edellisten sukupolvien työllä ja se tulos ei mene tämän päivän tekijöille

Tarkoitatko seulassa kiinni jääneitä syöpätapauksia esim vai niitä terveitä ihmisiä, jotka ovat käyneet antamassa papa-näytteen, mammografian, biopsian? Uskoisinpa, että voivat hyvin.

"Lyhytkin liikuntasuoritus nostaa verenkierron syöpää tuhoavia valkosolumääriä syöpäpotilailla, selviää Turun yliopiston väitöstutkimuksesta.

Tutkimuksessa selvisi, että jopa kymmenen minuutin liikunta voi saada aikaan maksimaalisen valkosolujen liikkeen.

Tutkimukseen osallistui 15 lymfoomapotilasta ja 39 rintasyöpäpotilasta, jotka eivät olleet aloittaneet syöpähoitojaan. Puolet heistä polki kuntopyörää 10 ja puolet 30 minuuttia.

Kaikille yhteistä oli, että syöpäsoluja tapaavien valkosolutyyppien, luonnollisten tappajasolujen ja tappaja-T-solujen määrä nousi verenkierrossa liikunnan aikana. Luonnolliset tappajasolut reagoivat liikuntaan eniten.

Lisäksi liikuntasuoritus nosti muutamien sytokiinien määrää verenkierrossa. Sytokiinit ovat viestintämolekyylejä, joita esimerkiksi valkosolut tuottavat, ja jotka vaikuttavat immuunijärjestelmän toimintaan."-yle-

Yhteistyössä