Onko ketään muuta, kenellä menee housujen jalkoväli aina rikki pienenkin käytön jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja on mullakin ongelmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

on mullakin ongelmat

Vieras
Siis ihan sama, minkälaiset housut ostan, aina menee rikki. Pellavahousut ei kestä kuin kuukauden, nyt meni college-housut rikki puolen vuoden käytön jälkeen. Farkut harvoin kestää puolta vuotta pidempään. Mustat suorat housut nukkaantuu jalkovälistä välittömästi. Puuvillakankaiset ulkoiluhousut yleensä kestää 3-4 kk. Tuulihousuja ja toppahousuja en sentään ole saanut vielä rikki menemään.

Yleensä käytän collegeja kotona, puuvillahousuja ulkoillessa ja mustia suoria housuja kaupassa tms. Mutta joskus samat housut päällä sama missä käy, eli koko päivän. Mulla tosin ei ole kuin 3-4 käyttöhousut (siis yhdet colleget, yhdet ulkouluhousut, yhdet kauppahousut jne). Eli onko vika siinä, että mun pitäis niitä vaihdella enemmän ja ostaa kymmenet housut, jotta ne kestäis pidempään?

En kyllä omasta mielestäni kulje mitenkään jalat supussa, mutta jotenkin näköjään väärin, kun parhammillaan colleget menee viikossa ihan nukkaan ja hiertyy jalkovälistä ja farkustakin näkee jo kuukauden jälkeen, että kohta ne tulee rikki menemään.

Mulla on sama juttu. Lisäksi tämä ei ole painosta kiinni, vaan rakenteeni on sellainen, ettei rakoa pääse syntymään. Joskus nuorena, vuonna kattila, kun saiarstuin vakavasti anoreksiaan ja painoni putosi lähelle 35, ei reidet sentään enää hanganneet. Mutta tuo on liian extremeä, joten housut saavat puolestani sitten vaikka mennäkin puolen vuoden välein :D

osuuko sulla reidet yhteen kun kävelet?

No siis välistä. Ja tästähän se ilmeisesti johtuu, eihän sille muuta selitystä ole. Mutta en minä kyllä voi alkaa kävelemään tarkoituksellakaan kuin paljon ratsastanut lämkisäärinen karjapaimen vain siksi, että mun housut ei kuluis puhki :D

Ja joku kommentoi että lahduta. No tällä hetkellä vois olla kyllä hoikempikin, mutta ongelma on ollut läsnä myös silloin kun olen ollut hoikka. Ja läski ei kerry mulla koskaan jalkoihin.

Mul meni kans yhteen aikaa housut aina reisistä ja haaruksesta rikki. Kumma kyl samaa ei ole tapahtunut vuosiin. Toki pientä kulumaa voi näkyä pari vuotta käytös ollesi housuis mut ei kummempaa. Ennen kyl käytin farkkuja jotka oli mahdollisimman tiukat reisistä ja nykyään suosin vähän väljää mallia.

Mulla oli teininä tuo ongelma, mutta ei nykyään enää ja nyt olen paljon tuhdimpi kuin silloin :D ja aina on mennyt jalat yhteen kun kävelen yms. Ja mullakaan ei ole kuin muutamat farkut käytössä ja parit kotihousut joten tuskin johtuu siitäkään sinulla..

Oman kokemukseni perusteella lihavilla tosiaan menee pökät rikki siitä haarovälistä ja hoikilla ne ei mene. Joskus varmaan sattuu poikkeuksiakin. Tiedän kuitenkin lihavia, että ei haittaa vaikka kuinka laadukkaat housut lihava on ostanut, niin ne menee kyllä sieltä haarovälistä rikki. Jotkut tosin voi olla jo niin lihavia, ettei ne reiden läskit enää hierrä yhteen, kun ne ei eroa toisistaan lähes lainkaan kävellessä...

Oman kokemukseni perusteella lihavilla tosiaan menee pökät rikki siitä haarovälistä ja hoikilla ne ei mene.
Ja heko heko!
Minulta hajoaa housut aina ensimmäisenä haarovälistä, mutta ei kyllä ihan pienen käytön jälkeen. Teki niin jo silloin, kun virallisesti olisin ollut huolestuttavan alipainoinen ja samaa tekee kun olen ylipainoinen. Juuri katselin, että suosikki pitkät alkkarit on mennyt haarasauman vierestä rikki :headwall:

Yhteistyössä