Onko ketään Vaasasta, jotka...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pinja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pinja

Vieras
asuvat lasten kanssa Vanhassa Vaasassa, Ristinummella tai Suvilahdessa? Millaista on asua kouluikäisten ja nuorempien kanssa? Haluaisin kuulla niiltä, jotka oikeasti asuvat niissä paikoissa eikä vain olettamuksia. Vai pitääkö lähteä etsimään asuntoa esim. liian kallista Metsäkalliosta...

Alkuperäinen kirjoittaja Pinja:
asuvat lasten kanssa Vanhassa Vaasassa, Ristinummella tai Suvilahdessa? Millaista on asua kouluikäisten ja nuorempien kanssa? Haluaisin kuulla niiltä, jotka oikeasti asuvat niissä paikoissa eikä vain olettamuksia. Vai pitääkö lähteä etsimään asuntoa esim. liian kallista Metsäkalliosta...

Olen Vaasalainen mutta minulla ei ole lapsia. Voin kuitenkin suositella ettet edes harkitse ristinummea, ainakaan kerrostaloasuntoja. Juuri viime viikollahan siellä joku aseen kanssa heilui, ja sehän on muutenkin kuuluisa levottomuuksistaan, joten mieluiten valitset joko suvilahden tai vanhan vaasan. Kaikista parhain lapsiperheen paikka on kuitenkin gerby tai kotiranta.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vaasasta:

Olen Vaasalainen mutta minulla ei ole lapsia. Voin kuitenkin suositella ettet edes harkitse ristinummea, ainakaan kerrostaloasuntoja. Juuri viime viikollahan siellä joku aseen kanssa heilui, ja sehän on muutenkin kuuluisa levottomuuksistaan, joten mieluiten valitset joko suvilahden tai vanhan vaasan. Kaikista parhain lapsiperheen paikka on kuitenkin gerby tai kotiranta.. :)

Miten Ristinummen omakotialue? Onko sekin suljettava pois listoilta?

Miksi esim Laihia on pois suljettu vaihtoehto?
Suht lyhyt matka Vaasaan ja rauhalliset asuinalueet.:)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Miten Ristinummen omakotialue? Onko sekin suljettava pois listoilta?

Ok aluetta. Mutta alueelta ei sitten kannata poistua.

Alkuperäinen kirjoittaja Toinen vaasalainen:
En ole kuullut, että joku on riehunut aseen kanssa. Missäpäin Ristinummea?

Sori, oma moka, se oli joskus aiemmin tapahtunut ristinummella muistin väärin. Se ampumistapaus tapahtui suvilahdessa ja se oli tälläviikolla! Eli näköjään noita mätiä kohtia löytyy joka paikasta.. Nyt oli mennyt paikat ajat sekaisin anteeksi

Katsoin Pohjalaisesta, että Suvilahdessa oli joku heilunut aseella...

Sori, oma moka, se oli joskus aiemmin tapahtunut ristinummella muistin väärin. Se ampumistapaus tapahtui suvilahdessa ja se oli tälläviikolla! Eli näköjään noita mätiä kohtia löytyy joka paikasta.. Nyt oli mennyt paikat ajat sekaisin anteeksi

Taitaa olla, että joka paikassa tosiaan on näitä mätiä juttuja... eihän sitä uskalla kohta mihinkään muuttaa. Katsoin, että Ristinummella olisi ollut omakotitalo, jonka olisi voinut rempata meidän perheelle... uskaltaiskohan sitä...?

joo ja ei ne gerbyn omakotialueetkaan mitään pyhättöjä ole, viime vuonnahan joku mies pyssyili siellä, tosin vaan omassa talossaan. kannattaa muistaa että uudet alueet on noin kymmenen vuoden päästä täynnä teini-ikäisiä, tuo levottomuutta alueelle

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
joo ja ei ne gerbyn omakotialueetkaan mitään pyhättöjä ole, viime vuonnahan joku mies pyssyili siellä, tosin vaan omassa talossaan. kannattaa muistaa että uudet alueet on noin kymmenen vuoden päästä täynnä teini-ikäisiä, tuo levottomuutta alueelle

Se on kyllä valitettavan totta. Olen muuttanut pari vuotta sitten Vaasaan. Silloin kaikki sanoi, ettei Ristinummelle kannata muuttaa. Kuitenkin siellä olisi palveluita lähellä. Vanhassa Vaasassa olis kans yks talo kiikarissa, mutta tuo Ristinummen talo olis sopivan kokoinen/hintainen meille. Joutuis kyllä tekemään mittavan remontin, mutta se ei huoleta, kun ennenkin ollaan remontoitu. TÄllä hetkellä asutaan Vöyrillä, eikä tämäkään mikään ihannepaikka ole...

Taitaa olla, että joka paikassa tosiaan on näitä mätiä juttuja... eihän sitä uskalla kohta mihinkään muuttaa. Katsoin, että Ristinummella olisi ollut omakotitalo, jonka olisi voinut rempata meidän perheelle... uskaltaiskohan sitä...?

onneksi en ole vaasalainen, niin ei ole laput noin pahasti silmillä.. tänne muualta muuttanut, niin ei ole mitään kuvitelmia mistään alueesta puoleen tai toiseen. joka alueella on laitapuolenkulkijoita. Palosaarella paljon opiskelijoita ja gerbyssä on niitä asuntoja mihin vangit laitetaan siviiliin sopeutumaan. mutta pitäkööt ihmiset mielikuvansa että joku alue on linnunkoto

Ehkä sitä pitäisi vaan mennä katsomaan sitä taloa. Ei kait tuo Ristinummi nyt niin kauhea paikka voi olla?!? Harmi, kun kukaan ei kommentoi, joka asuu siellä:(

No se kerrostaloalue on kyllä sellanen että sitä en suosittele oikeasti.. Mutta varmasti se omakotialue on ihan kiva ja rauhallinen. Aina kannattaa käydä kattomassa kuitenkin! Nääthän sä sitten jo siinäkin että miltä alue näyttää noin ulkopäin kattottuna :)

tää se olis: http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=12556861511540&itemcmd=move0&listSize=2&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1163610

Millainen paikka tuo on?

Ristinummi ei todellakaan ole nykyään niin paha paikka, kuin ennen. Tuo omakotitaloalue on vielä rauhallisimmasta päästä.

terv. niissä parjatuissa kerrostaloissa asuja

tää se olis: http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=12556861511540&itemcmd=move0&listSize=2&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1163610

Millainen paikka tuo on?

Juu mä kattelin sitä jo, että varmaan oli tuo mistä puhuit. Näyttää ainaki kivalta! Eihän tuossa oikein mitään rempattavaakaan oo? Ja kaikenlisäksi tuo on sillä "paremmalla" puolella ristinummea, jos nyt noin voidaan sanoa.. Lähellä Haapaniemeä, joten menisin kyllä katsastamaan paikan. Paljon plussaa että on tuolla puolella ristinummea..!

Millainen paikka tuo on?

Ihan ok paikka, jos vain tuolla okt-alueella liikku. Ostarille ja kaupoille ei kannata pahemmin mennä.

pari tuttua asuu, ihan normaaleja ihmisiä. itse asun jopa kertsissä kys alueella. ei ole kukaan mua tähän mennessä uhkaillut. tosi en yöllä ulkoile tai mene vuokrataloihin palloileen

Millainen paikka tuo on?

Juu mä kattelin sitä jo, että varmaan oli tuo mistä puhuit. Näyttää ainaki kivalta! Eihän tuossa oikein mitään rempattavaakaan oo? Ja kaikenlisäksi tuo on sillä "paremmalla" puolella ristinummea, jos nyt noin voidaan sanoa.. Lähellä Haapaniemeä, joten menisin kyllä katsastamaan paikan. Paljon plussaa että on tuolla puolella ristinummea..!

Ehkä me sitten uskalladutaan käydä se ainakin katsastamassa. Katsoin, että siinä olisi isommalle lapselle koulu vieressä ja 3-vuotiaalle päiväkoti ihan nurkilla.

Alkuperäinen kirjoittaja niina:
pari tuttua asuu, ihan normaaleja ihmisiä. itse asun jopa kertsissä kys alueella. ei ole kukaan mua tähän mennessä uhkaillut. tosi en yöllä ulkoile tai mene vuokrataloihin palloileen

niin ja kyllä mä siinä s-marketissa käyn ja ostarilla myös kun posti siellä. kovin myohään en ostarin siwaan mene

Jos ihan oikeasti ja fiksusti ajattelette, niin ette todellakaan muuta Ristinummelle. Mieti, miksi ne asunnot on siellä halvempia... Siksi, ettei sinne kukaan sellainen muuta, jolla on varaa parempaan. Voi olla toki teoriassa jotkut paikat rauhallisia ja kivoja, mutta muista että ne häiriköt tulee kuitenkin teidän lasten kanssa samaan päiväkotiin ja kouluun. Käy ajelemassa siellä betonilähiössä ja mieti uudestaan. Hei oikeesti!!!

Itse 10 vuotta Vaasassa asuneena en muuttaisi Ristinummelle, Vanhaan Vaasaan tai Suvilahteen. Never.

Voisin asua lasten kanssa Hietalahdessa, Gerbyssä, Västervikissä, Kotirannalla ja Vetokannaksella.

Hyvää ja halpaa ei ole olemasas.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ikinä:
Jos ihan oikeasti ja fiksusti ajattelette, niin ette todellakaan muuta Ristinummelle. Mieti, miksi ne asunnot on siellä halvempia... Siksi, ettei sinne kukaan sellainen muuta, jolla on varaa parempaan. Voi olla toki teoriassa jotkut paikat rauhallisia ja kivoja, mutta muista että ne häiriköt tulee kuitenkin teidän lasten kanssa samaan päiväkotiin ja kouluun. Käy ajelemassa siellä betonilähiössä ja mieti uudestaan. Hei oikeesti!!!

Itse 10 vuotta Vaasassa asuneena en muuttaisi Ristinummelle, Vanhaan Vaasaan tai Suvilahteen. Never.

Voisin asua lasten kanssa Hietalahdessa, Gerbyssä, Västervikissä, Kotirannalla ja Vetokannaksella.

Näin.:)

Alkuperäinen kirjoittaja ei ikinä:

Ihmettelen tuota Hietalahtea, koska ystävämme asuvat siellä. Siellä on tosi paljon mamuja ja myöskin pikipruukin vuorataloja, jossa asuu kaikenlaista porukkaa. miksi on parempi paikka?

Yhteistyössä